Merlis Startet 25.September.2009 Link til dette innlegget Startet 25.September.2009 Da står Dracoen trygt og godt på Glomma Båt for service på drev og motor samt vinteropplag. Kjipt at sesongen har vært så dårlig i år... Grunnen til at jeg tok opp båten allerede nå var mye pga feil propell (21-M sto det på propellen, men det sa meg egentlig ingenting. Det er forøvrig en stålpropell) og at jeg ikke har noe kjennskap til når sist motor hadde service(byttet olje, plugger, filtere osv) derfor følte jeg meg ikke trygg på å kjøre den så mye mer før jeg veit at dette er gjort, og det blir da altså neste år. Men for å se positivt på det, så gleder jeg meg til å få vasket, rubbet og polert båten. Den bærer preg av lite slikt arbeid. Mye svarte renner, matt i skroget, noen små riper osv. Så det blir i allefall bra. Så får jeg bare glede meg til en ny sesong til året =) Håpe været blir litt mer tilpasset oss båtelskere Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 25.September.2009 Link til dette innlegget Svart 25.September.2009 Ja, har tenkt litt på dette med at sesongene har blitt dårligere og dårligere. Bør kanskje tilpasse båt typen etter det norske vær? Bør vel da være en lukket helårsbåt med masse varme i. Denne sesongen har vært punktert for min del. Motorbyttet i Polaren har tatt TID. Men nå endelig er beddingen tilpasset og båten er klar for å fraktes hjem til hagen hvor installasjonen fortsetter. Har vært ute hele 3 ganger på sjøen i år Men har hatt desto mere tid her på BP da Jaja, håper neste sesong blir problemfri Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
moosewine Svart 25.September.2009 Link til dette innlegget Svart 25.September.2009 Skjønner ikke at alle synes at denne sommeren har vært så dårlig. Fra Pinse og ut juni var det kjempevær, juli, litt mer skiftende men med god temperatur, august og september har også vært fine båtmåneder! Ikke minst har det vært masse vind!!! Tipper jeg har seilt bortimot 2.000 nm i sommer, og håper på en siste Skagentur neste helg! Jeg har mer eller mindre bodd i båten siden tidlig i juni og kårer årets sommer til tidenes beste! Sitér dette innlegget . Link to post
Chiba Svart 25.September.2009 Link til dette innlegget Svart 25.September.2009 Etter en uke på land er Chiba VI på vannet igjen. Nå er det bare en kort butikktur igjen så blir det båt hele helga! Vi gleder oss til å ha båten på vannet i vinter. Hører folk sier at det er nå sesongen starter... Ikke problemer med å finne plass på de fineste stedene. Skal ligge i gjestehavna i Horten i vinter. Håper det blir noen turer og ikke bare stilleligge. God helg! Chiba Sitér dette innlegget Link to post
Merlis Svart 25.September.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.September.2009 Det er forskjell på å ha seilbåt og åpen båt/cabincruiser. Seilbåtfolk liker sjø og vind, mens vi som har små båter (18 fot) +- liker det stille og fint og helst bare bra vær og gode temperaturer for å ha det koselig på sjøen. Ingenting er som en varm solskinnsdag med 2 m/s og etterpå en enda roligere kveld ved en holme hvor man griller, drikker vin og øl, spiller gitar og synger og lager liv Gleder meg ufattelig til å få båten ut igjen =) Synd å høre POLARN at du ikke har hatt mer glede av båten i sommer =( Men det komer jo en ny sesong til året! Får satse på at den blir noe bedre enn i år i allefall, selvom det kanskje var mye bra vær til å begynne med =) Sitér dette innlegget Link to post
Medusa Svart 25.September.2009 Link til dette innlegget Svart 25.September.2009 I Troms har vi hatt en meget bra båtsommer. Har vært på overnattingstur stort sett hver helg og hele ferien. I fjor derimot var det nordavind stort sett hele sommeren, rufsete og kalt. Ble litt færre turer da. Neste helg settes båten på land og det syntes jeg er greit. Etter en så aktiv sesong så blir man på en måte forsynt, men det går nok ikke lang tid før man starter planleggingen av neste års turer. Det er hyggelig vintersyssel... Sitér dette innlegget Link to post
Merlis Svart 25.September.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.September.2009 Hei Medusa! =) Ja, hørt at det har vært utrolig mye bra vær i nord denne sommeren Godt å høre at noen har fått smakt skikkelig sommer! Vi på østlandet har vel for å være negativ bare hatt 2 bra uker med knallvær.. Greit nok at de 2 ukene var vanvittig bra, men vi har egentlig ikke hatt så mye mer bra enn det =P Men har selvfølgelig hatt noen fine helger også. Synes egentlig det var greit å ta opp båten selv. Begynner å bli kaldt osv på vannet nå, så jeg synes sjarmen med båt, sjøliv og varme begynner å glippe til siden nå. Så får vi satse på at dere i nord deler litt godt sommervær med oss på østlandet og sørlandet til neste år! Dere får ha god helg folkens! Mvh Jonas Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 25.September.2009 Link til dette innlegget Svart 25.September.2009 Dårlig sommer i år? Har det vært noen sommer i det hele tatt da? Her på vestlandet har det regnet så og si uten stans siden begynnelsen av juli Men siden de fleste, i hvert fall trebåter ligger ute hele året på disse kanter av landet, så får vi håpe på noen fine høst og vinterdager. Må i hvert fall få komme meg ut å trekke juletorske når den tiden kommer Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Fusebox Svart 25.September.2009 Link til dette innlegget Svart 25.September.2009 Båten røyk på land for 2 dager siden. Fin sesong ble avsluttet med en siste helgeovernatting. Nå står den fint og tørt, og jeg har masse finvær før snøen kommer og får gjort unna de store tingene i høst. Så er vi enda sterkere tilbake, og enda tidligere ute, neste år :-) Masse bading, (ganske) mange sol-dager og truffet enda flere nye mennesker som jeg håper å møte igjen på sjøen neste år. Takk for i år. Sitér dette innlegget Link to post
Merlis Svart 25.September.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.September.2009 Wasco: Dårlig sommer ja! Helt utrolig.. Det ble jo "spådd" at denne sommeren skulle bli den beste og varmeste sommeren i Norge på 60 år! Men jeg er enig med deg, vil nesten ikke kalle det sommer engang. Her på Østlandet har vi kun hatt 2 skikkelige sommeruker. Det er for dårlig.. Men satser på at været blir bedre til året =) Og for dere med trebåter på vestlandet får vi håpe på en god høst og tidlig vår Fusebox: Godt å høre at noen har hatt det fint på vannet i sommer også! =) Har brukt båten så mye jeg har kunnet og hatt mulighet til selv, men kjøpte den "nye" båten for ca en mnd siden, så har ikke fått prøvd den så mye enda, så håper på en tidlig vår. Har selv møtt mange mennesker på vannet i år som jeg også håper på å få treffe igjen til neste år! =) Alltid koselig å treffe nye mennesker og sitte å prate og sette igang litt alsang utover kvelden! Så satser på en tidlig vår og en knallfin sommer i 2010! I vinter ser jeg frem til båtpuss og en god sesong her på båtplassen Takk for i år fra meg også Sitér dette innlegget Link to post
glek Svart 25.September.2009 Link til dette innlegget Svart 25.September.2009 Tragisk dag her. Båten i opplag for sesongen............ glek Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 25.September.2009 Link til dette innlegget Svart 25.September.2009 (redigert) Vår båt et nå nystoffet og nypolert slik at vi kan gå en forhåpentligvis fin vinter i møte. Vinteren byr på mye stille vann og er i seg selv en flott båtopplevelse for oss som har forsøkt dette noen ganger. Kaldt ute og stuetemperatur inne gjør dette til noe ekstra koslig. Redigert 25.September.2009 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Bartesam Svart 25.September.2009 Link til dette innlegget Svart 25.September.2009 Båten gikk på land tirsdagen som var......er ikke trist, for det har vært en bedriten sommer hvis en ser bortt fra de to ukene i slutten av juni og begynnelsen av juli Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Wasco Svart 25.September.2009 Link til dette innlegget Svart 25.September.2009 Båten gikk på land tirsdagen som var......er ikke trist, for det har vært en bedriten sommer hvis en ser bortt fra de to ukene i slutten av juni og begynnelsen av juli Håper du får bedre vært og "ny" båt til neste sommer Bartesam. Den båten du har planer om å skaffe deg er en skikkelig finværs båt.. Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Bartesam Svart 25.September.2009 Link til dette innlegget Svart 25.September.2009 Det er den helt sikkert. Blir overtakelse neste helg, for da er finansene i orden. Halvparten er innbetalt alt Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
JRK Svart 25.September.2009 Link til dette innlegget Svart 25.September.2009 Hei, Ja det er et sørgelig faktum, båten ligger allerede på land. Skulle ønske jeg var i Astors sko Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 25.September.2009 Link til dette innlegget Svart 25.September.2009 ser for meg at det blir båttur nå i helga, med innlagt noen turer på seilbrett. Hva!!! er sesongen over... nei bare litt lettere å finne ledige kremplasser nå i helgene God tur til alle som skal på sjøen i helga Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
innlandsbåt Svart 25.September.2009 Link til dette innlegget Svart 25.September.2009 Hentet hjem båten forrige helg.Den ligger i en innsjø 700 m.o.h. Det sies at her kan det være 9 måneder vinter og 3 mndr dårlig sparkføre. Sesongen har vært regnfull , ei sammenhengende skur siden beg. av juli. Blitt en del turer lell. Ser fram til neste sesong. Sitér dette innlegget Link to post
Lakecaptain Svart 25.September.2009 Link til dette innlegget Svart 25.September.2009 Har hatt flaks jeg da, skjønner jeg. Jobbet i hele sommer, ikludert noen helger. de helgene jeg hadde fri var det ikke så galt vær. Vi var ute i båten og fikk også badet i sjøen her som holdt 20 grader pluss, faktisk. At det regnet når jeg satt på jobb plaget meg egentlig ikke så mye. Siste badeturen var i slutten av August, da dro vi på ferie nedover i Europa - med bil. I morgen kommer båten på land og denne sesongen avsluttes. Gleder meg allerede til neste. Sitér dette innlegget Link to post
Blesp Svart 25.September.2009 Link til dette innlegget Svart 25.September.2009 Min Draco 18 ST har allerede ligget på land i to uker. Sesongen blir litt forkortet når man kun har havnekalesje, men dette endrer seg til neste år. Sitér dette innlegget Link to post
Per T Kålin Svart 25.September.2009 Link til dette innlegget Svart 25.September.2009 Jeg har slik ute hele åretbåt, men av og til skulle jeg likt å kunne sette den på land. Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 25.September.2009 Link til dette innlegget Svart 25.September.2009 Kun en ting og gjøre.. kjøpe seg båt med tak/flytebrygge la det ligge ute hele året og kose seg selv om det er drit vær Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Arvid_A Svart 25.September.2009 Link til dette innlegget Svart 25.September.2009 I ettermiddag var det slutt for i år. Hvis det ikke var for denne , så hadde jeg nok vært litt misfornøyd med båtsesongen 2009. Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 25.September.2009 Link til dette innlegget Svart 25.September.2009 Årets sesong har ikke vært den beste, men ikke så ille heller. Bortsett fre et par dager var vi på sjøen hele ferien. Ellers har det også blitt mange helger ute. Turen som Arvid beskriver i sin link hadde jeg gjerne vært med på. Vi har snakket mang en gang om å besøke den nordlige landsdel, men da på en rorbu. Kanskje båtferie i nord hadde vært et bedre alternativ? Er jo litt kjent med forholdene der fra proff sammenheng, men å dra der med lystbåt hadde vært veldig artig. Der oppe får man jo fisk også Vi får se hva det blir neste år. Når først i november skal jeg på en guttetur til Italia for å se litt fotball, men mest for å smake god vin og mat. Sesongen er imidlertid ikke helt over ennå håper jeg. Hvis været er ok så rekker vi en Haldentur for opptak. Har vurdert å ha båten ute i vinter, men vet av erfaring at den blir svært lite brukt. Bedre å ta den på land og pakke den inn. Har i grunnen ikke så mange prosjekter med båten da det meste er gjort. Noe salg blir det heller ikke nå. Etter konservering blir det mer eller mindre og glemme den, og starte på ny giv tidllig til våren. Nå er det sengetid! Sitér dette innlegget Link to post
Maskinmeisteren Svart 26.September.2009 Link til dette innlegget Svart 26.September.2009 (redigert) Har det vært noen sommer i det hele tatt da?Her på vestlandet har det regnet så og si uten stans siden begynnelsen av juli Men siden de fleste, i hvert fall trebåter ligger ute hele året på disse kanter av landet, så får vi håpe på noen fine høst og vinterdager. Neissda Wasco... har ikke vært såååååååååå ille da!!! Men heldigvis så får du ihvertfall ønsket ditt oppfyllt når det gjelder de fine høst og vinterdagene som endelig står for tur!! Jeg er så GLAD for at vinteropplag av båt på stativ ikke nødvendigvis gjelder for oss her på vest- og nordvestlandet!! Det er nå det starter sier nå jeg...! Her på Østlandet har vi kun hatt 2 skikkelige sommeruker. Det er for dårlig.. Men satser på at været blir bedre til året... Så satser på en tidlig vår og en knallfin sommer i 2010! Takk for i år fra meg også Uffameg... bare to uker ja... Jeg er ikke heeeeeeeeelt sikker på om jeg tør å tro helt på deg! To uker sammenhengende ja kanskje, men vil tro at det har vært en fineværsdag eller to sånn klemt innimellom...? Hvis ikke er det ett å gjøre... løse tampene og komme seg vestpå! Her er det forhold til neste vår Tragisk dag her. Båten i opplag for sesongen............glek Båten gikk på land tirsdagen som var......er ikke trist, for det har vært en bedriten sommer hvis en ser bortt fra de to ukene i slutten av juni og begynnelsen av juli Kanskje noen er litt for godt vant fra før om åra? Ikke for å være negativ her, men det var dette med vær og klær... Og for å sitere en gammel kollega: Åååååhhhh... det blir nok verre skal du se...!!!!!!!!!! ser for meg at det blir båttur nå i helga, med innlagt noen turer på seilbrett. Hva!!! er sesongen over... nei bare litt lettere å finne ledige kremplasser nå i helgene God tur til alle som skal på sjøen i helga Alltid lett å finne kremplasser her oppe jeg kommer fra, men det har jo naturligvis noe med antall båter pr. meter kystlinje å gjøre... Det hadde ikke gjort meg noe at det var litt mer liv og ørlitegrann trangere om plassen enkelte ganger. Men så er det DE nettene når du legger deg til i verdens flotteste uthavn da... der du er helt mutters aleine. Nei, da er alt om liv og røre glemt for en stund for min del! Årets sesong har ikke vært den beste, men ikke så ille heller. Bortsett fre et par dager var vi på sjøen hele ferien. Ellers har det også blitt mange helger ute.Vi har snakket mang en gang om å besøke den nordlige landsdel, men da på en rorbu. Kanskje båtferie i nord hadde vært et bedre alternativ? Der oppe får man jo fisk også Vi får se hva det blir neste år... Godt å se at det ikke bare er pessimismen som rår da! Den nordlige landsdel begynner ofte en hel del lengre sør enn en del synes å tro på forhånd, og det er slett ikke så ille stort arbeid å ta seg dit hvis en bare har lyst! Kast tampene tidlig, gå båten etappevis og delt hvis du eller dere må... og ha et heidundrende halvår på "rette" sida av landet! OK at det kanskje ikke er alle som har mulighet til å gjøre det, men noen er det nok hvis jeg har forstått en del av de eminente skribentene her på BP rett. Og som OLPI er inne på... ingen trenger å sulte ihjel, for her er mat nok til de fleste i havet! Bare å forsyne seg med det en måtte trenge! Redigert 26.September.2009 av Maskinmeisteren (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.