Jump to content

Kjempebra "fenderservice" på Biltema:-)

rover

Recommended Posts

Fikk ødelagt 2 store kulefendere i årets første vindkule.

De fikk skikkelig juling, av 12 tonn båt, og sprakk helt oppe, mellom "hvitt og blått".

Tok fenderne med til Biltema og spurte om de ikke skulle tåle å bli "litt" flate?

Jo, sa ekspeditøren, og skrev ut en tilgodelapp:-))

Det kaller jeg kundebehandling. Han spurte ikke engang hvor gamle de var.

En stjerne til Biltema......

Redigert av rover (see edit history)

Jo jeg synes også at kundeservice er bra. Handler en del på Biltema i Sandsli. Fikk alltid byttet ting, jeg ikke fikk bruk for eller ikke var fornøyd med kvalitetsmessig. (Dårlige Gummistøvler!)

I begrenset omfang har gutter bak disken til og med peiling på forskjellige tekniske problemstillinger - bedre enn Claes Ohlson eller Obs Bygg iallefall.

Tipps når det gjelder fenderkjøp: Be om å få blåst de opp i butikken hvis du ikke har kompressor hjemme.

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Jeg kjøpte også fendere hos Biltema en gang. De var ikke oppblåst i butikken. Stoppet på en bensinstasjon på veien hjem og blåste dem opp. Den ene lakk luften ut straks. Snudde og kjørte tilbake og fikk byttet. De har nå holdt lufta siden. :diving:

Jeg har handlet mye på Biltema her på Stord etter at vi fikk avdeling her. Det er vel slik med varene der at man må kunne vurdere kvaliteten etter hva behovet ditt er. Det meste holder brukbar kvalitet til vanlig privat bruk for en rimelig penge, mener nå jeg.

Mangt og meget er blitt sagt om BT...

Men for oss mindre bemiddlede båtfanter, er BT en velsignelse :saint:

Selv om jeg faktisk har funnet ut at JULA også har mye bra, og de er ofte enda billigere en BT.

I Haugesund ligger BT og JULA nesten vegg i vegg, så det er lett å sammenligne prisene.

Så skal vi ikke ta diskusjonen omkring kvalitet eller mange på sen slags

Jeg mener, at disse artiklene finnes i butikken på Sandsli, men ikke på Lura/Bryne, må jo være butikksjefenes valg.

Helt enig! Biltema på Lura er helt tragisk! Rotete, uoversiktlig og tom for det meste! Jeg prøvde i halvtannet år å få kjøpt et 6 volts bilbatteri der. Hver gang var det tomt, men nye var på vei inn. Til sist viste det seg at de kun bestilte to av gangen, uansett omsetning! Derved forsvant de som regel ut samme dag som de ankom. Ved siste forsøk ble det siste solgt til mannen foran meg i køen. Det hele endte med at jeg til slutt solgte bilen med det gamle batteriet fortsatt montert...

Den nye butikken i Haugesund derimot synes jeg er suveren! Stor og oversiktlig butikk (7000m2), solid lagerbeholdning og svært skjeldent tomt i hyllene. Sikkert mye på grunn av at denne butikken ble valgt til hovedlager for vestlandet da, det betyr jo at lagerbeholdningen er større her enn både Lura og Sandsli. Helt greit for meg, jeg er stort sett innom flere ganger i uka så da er det jo bra at de har varer å tilby...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Har ikke hatt bruk for "fenderservice" hos BT, men kjøpte 2 sensorpærer for utendørs belysning som jeg måtte bytte 3 ganger før jeg fikk noen som lyste. :lol::lol: Det gikk greit å bytte(mot kvittering), men det blir litt slitsomt Jeg spurte om det ikke var mulig å teste pærene etter 2 gangs bytte, men det var umulig. :lol:

p.s. Fenderne jeg kjøpte for 3 år siden holder ennå.

Redigert av chagall (see edit history)
Skulle bare mangle med reklamasjon på dette, men det blir jo noe heft også. Kjøp noe ordentilg første gangen så holder det....

En kan jo også se det slik, at det er en god unskyldning til å ta seg et par ekstra turer på BT...

Alltid hyggelig å gå rundt på BT - en finner jo alltid noe nytt en "trenger"

Og hvem vet. Kanskje dette med dårlige produkter som du kan reklamere på, er en bevist markedsføring fra BT. For da vet de at du kommer tilbake.. :giggle:

Redigert av Wasco (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...