Jump to content

Hvordan gjør dere klar trebåten for vinteren?


killmeister

Recommended Posts

Det som kunne vært interresant er å høre hva dere pleier å gjøre før dere "pakker" den bort for vinteren?

Jeg tenker da først og fremst på behandling av treverk og det som hører med til det. Motorer finnes det mange tråder om fra før :giggle:

Jeg ser for meg og vaske hele båten med ett eller annet...men hva??? noen som har noen gode tips? Jeg skal lagre den innendørs, så det vil "lette" arbeidet litt... :wink:

En ting som er viktig for meg er og få vekk salt og skitt, slik at arbeidet til våren kan bestå i litt annet enn rengjøring :lol:

Ser derfor for meg og vaske alt sammen med tynner eller whitesprit, skrape løst bunnstoff (dersom det er noe), og ellers gjøre alt rent og pent.

 

Hva mener dere? Alternative metoder må dere gjerne komme med! Har ikke funnet noen tråder som omhandler selve treverket.. så da kan kanskje dette bli en :cheers:

 

Takker for innspill!

Link to post
Share on other sites

Siden jeg ikke tarbåten på land, så har jeg liten eller ingen erfaring omkring dette.

Men min første reaksjon er - hvorfor er det så viktig å få vekk saltet?

Salt er ingen trussel mot treverket - tvert imot

 

Det er jo først og fremst ferkt vann som er "farlig" for trebåtene våre...

 

PS..du kan jo stille spørsmålet i trebåttråden, og se om du får bedre resposn der... :smiley:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...