LYSEBOTNEN1 Startet 3.Oktober.2009 Del på Facebook Startet 3.Oktober.2009 Heisann.... Skal snart starte på nytt med prosjektet mitt. Det er ein midten av 70 mod. Boknaplast 28fot med tverr hekk. Nett nå så står båten som tomt skråg med demontert overbygg. Planen er å lage ein kombisjark/turbåt. Mangler det meste av utstyr enda, men får skaffe litt etter hvert. Skal prøve å ta noen bilder så jeg ken vise alt som må gjøres. Kansje er det noen på forumet som har deler/ideer som kan hjelpe meg med båten. Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 3.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 3.Oktober.2009 Hei og velkommen til båtplassen. Den båten du beskriver er nok en av de båtene som på folkemunnet blir omtalt som Alnor båt eller HMV båt. Det var en tråd omking denne båttypen for en tid siden. men jeg vet ikke om du kan finne ut så mye mer. https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=23659 Kanskje du burde lage en ny tråd som du kaller "Restaurering av Boknabåt" På den måten er det lettere for folk som kjenner til denne båten å svare deg. Lykke til. Håper vi får se mange bilder av prosjektet ditt Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
trikkern Svart 3.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 3.Oktober.2009 Hei, Lysebotnen 1 ! Ser du er helt ny på forumet, så velkommen. Kjekt at så mange vestlendinger er med. Boknaplast er jo vestlandsprodusert båt, så det blir spennende. Håper du lager mange bilder. Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
LYSEBOTNEN1 Svart 3.Oktober.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Oktober.2009 Denne båten som jeg skal bygge opp igjen er støypt av dei som idag lager septikktanker, og som ei lita stund støypte noen båter til selvbyggere. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 3.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 3.Oktober.2009 Hei og velkommen til Båtplassen Lykke til med prosjektet. Bilder blir alltid satt pris på i slike tråder som dette. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
trikkern Svart 3.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 3.Oktober.2009 Vi har hatt to slike selvbygde boknabåter her i havna. Tror det er en igjen her enda. Sitér dette innlegget Link to post
tedd Svart 3.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 3.Oktober.2009 (redigert) Denne båten er sikkert laga på Hundvåg. Av Boknaren Olaf øvrebø. Men kan og vara laga av Far/onkler av meg. dei laga dei 3 siste. Den er ikkje laga på Bokn plast Redigert 3.Oktober.2009 av tedd (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
skippy Svart 3.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 3.Oktober.2009 (redigert) Tror du blande nå Wasco Bokna båt og Bokna plast er 2 forskjellige båter. Bokna plast har 3 hytter. Redigert 3.Oktober.2009 av skippy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 3.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 3.Oktober.2009 Tror du blande nå Wasco Bokna båt og Bokna plast er 2 forskjellige båter. Bokna plast har 3 hytter. Ja, det stemmer.. Det var i en annen tråd hvor disse begrepene ble blandet litt sammen... Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.