Mulligan Svart 5.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2009 akkurat slik den store veipakka rundt Tønsberg. Som det er lite igjen av. Det er kun blitt Hogsneshølet og gang og sykkelvei på Tjøme. Regionens grunnleggende problem, ny veiforbindelse til Nøtterøy/Tjøme er fremdeles helt i det blå. Innbyggerne i de to kommunene er holdt grundig for narr. Tenk om Vestfold hadde vært en øy i Sogn&Fjordane med 250 fastboende. Da hadde vi hatt tunell for lenge siden... En noe forslitt frase som dessverre holder betydelige mengderr vann. En sånn sak må behandles politisk i Stortinget. Og der er Østlandet i mindretall. Det ville bli nedstemt. E18 gjennom Vestfold ble ikke aktualisert før for mange ble drept. Da torde man ikke å stemme mot lenger. La oss håpe at en tverrforbindelse over fjorden ikke kommer som et resultat av en fergekatastrofe. Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 5.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2009 Blir nok neppe noen ny vei over til Nøtterøy i kommende periode heller. Vi må jo slite med den samme samferdselministeren som sist. Ser ut som det ikke skjer noe før en får en minister som kommer fra Østlandet/ Oslo. Vi hadde jo Opseth for en del år siden som prioriterte sine hjemtrakter med ny stamvei, og Navarsete er ikke kjapp hun heller Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Honduras Svart 5.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2009 (redigert) La oss håpe at en tverrforbindelse over fjorden ikke kommer som et resultat av en fergekatastrofe. Eller at fergene slutter å vike for tullete seilere... (nå tar vel denne tråden helt av...) Opseth fikk jo stamveien til å svinge innom hjembygda. Enkelte skal ha det til at hvis han hadde vært samferdselsminister når flyplass-saken skulle avgjøres hadde hovedflyplassen også ligget oppe i dalom. Redigert 5.Oktober.2009 av Honduras (see edit history) Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
SandAnker Svart 5.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2009 Det hjelper ikke om man forbedrer veien fra Drammen til Hurum, den tunellen er for bratt for godstrafikken. I tillegg ligger den for langt inn i fjorden. Nå vil vel ikke en tunnel mellom Moss og Horten bli noe mindre bratt skulle jeg tro Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 5.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2009 Det hjelper ikke om man forbedrer veien fra Drammen til Hurum, den tunellen er for bratt for godstrafikken. I tillegg ligger den for langt inn i fjorden. Hadde du sett all den trailertrafikken som går gjennom Oslofjordtunellen? Det er ganske mange i løpet av ett døgn. Hadde man valgt en tunell/bro-løsning fra Hurum over til Svelvik ville man spart trafikkbildet rundt Drammen. Da hadde man havnet ut ved Sande i stedet.' Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
SandAnker Svart 5.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2009 Da hadde det vel blitt en høy bru over Klokkerstua, og over til Svelvik, det hadde ikke vært noe koslig... Men muligens en bra løsning Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 5.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2009 (redigert) Det var i sin tid planlagt tunnell under Klokkarstua og ut mot sandtaket. Og bru over "Strømmen". Tunell har også vært inn i bildet under Svelvikstrømmen. Men nå er vi langt vekk fra Moss. Redigert 5.Oktober.2009 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
enter4u Svart 5.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2009 Det er da nok kø i det området pga. ferga, så håper den brua forblir stengt Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 5.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2009 Det er svært lite av fergetrafikkens om går over brua. Det stemmer jo forsåvidt. Men fra bysiden går jo all trafikk på samme vei helt til det er igjen ca 200 m. Og det vil fylles fort opp med biler oppover i byen. Og da stopper fergetrafikken også. Dermed er kaoset komplett. Ingen kommer fram, og alle blir irritert. Sorry, la brua være som den er inntil noen får opp en bedre løsning på trafikkavviklingen rundt hele kanalområdet. Hvem skal forresten betale for all mekanikken for å få åpnet brua igjen? Kommunen har vel ikke penger til dette. Og jeg vil ikke ha høyere eiendomsskatt. Synes den er høy nok som den er. Bompenger er jeg heller ikke tilhenger av, siden jeg ikke har baken full av penger. Og hvordan skal det gå med gangtunnelen under brua på bysiden? Er det ikke skjært hull der som drivverket til brua var da tro? Her gjetter jeg bare, men tipper at dette hullet må tettes hvis maskineriet skal på plass igjen. Ikke noen bra løsning, for da må fotgjengerne opp på brua for å krysse veien. Ergo ennå mere stopp i trafikken når de skal over. Er det noen som har noe anslag på hvor mye dette vil gavne næringslivet i byen? Om det i det hele tatt har noen betydning...... Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 5.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2009 Opseth fikk jo stamveien til å svinge innom hjembygda. Akkurat det er ikke riktig. Stamvegen til Bergen går IKKE gjennom Førde i Sunnfjord, der Opseth bor. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Figaro Svart 6.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2009 Dette minner mer og mer om en diskusjonstråd mellom NAF medlemmer Sitér dette innlegget Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.