Jump to content

Ludovær til helgen 9-11 juli.


PanPan

Recommended Posts

Aftenposten melder om liten til stiv kuling og til dels 30 til 50 mm nedbør. Ludovær! :wink:

 

Bilde

 

Regntungt. Denne datamodellen viser hvordan regnet vil konsentrer seg i Vestfold og Oslofjord-området, fredag. Dataene er fra Storm sin mm5 modell. Det kan komme oppimot 30-50 mm regn i Vestfold og deler av Telemark.

 

 

Fuktig helg i Sør-Norge

 

Værutsiktene for Sørlandet og Østlandet det nærmeste døgnet er trist lesning for båt- og campingfolket, med mindre Ludobrettet ligger parat, teltbardunene er godt festet og flytemadrassen er oppblåst.

 

Et hissig lavtrykk er ventet inn i Skagerrak i natt, og i det kveldens Quart-konserter er i ferd med å avsluttes begynner de første dråpene å falle inn over Sørlandet.

 

Kommende natt og fredag er nemlig en glimrende anledning til å sjekke at teltet holder det sportsbutikken har lovet. Værvarselet for Sørlandet og Østlandet gir nemlig skyer og vedvarende regn, med lokalt store nedbørsmengder.

 

Regnet og gråværet holder seg gjennom hele fredagen, og en liten trøst kan det muligens være, at regnet i Sør-Sverige blir enda mer intenst, med muligheter for lokale oversvømmelser.

 

En ekstra grunn til å sjekke fortøyningene om du er på seilferie; Nordøst opp i stiv kuling 15 m/s, kan hende sterk kuling 20 m/s ved Lindesnes og i Ytre Oslofjord.

 

I morgen blir det Ludofredag. :wink:

Link to post
Share on other sites

Ludovær i Sør-Norge???

 

Ut fra modellen ser det ut som om det meste av Sør-Norge får pent vær i morgen. Og det bekreftes også av meldingene på met.no. For Trøndelag ser det ut som om det endelig blir et pusterom fra kulde og regn, før regnbygene på nytt tar over til uka.

 

La et lokalt regnvær på Østlandet være det det er - lokalt på Østlandet.

 

Brigg

Som holder til i Trøndelag, og dermed også i Sør-Norge

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Jeg tror mesteparten av regnet kommer til natta jeg da. Ellers blir det vått på å kjøre PensjonistMoped i morra tidlig. Forresten,begynner å ane at det muligens kan bli et værskille til uka :wink: Ellers er det bare å si om været at han styrer lavtrykk og sånt burde lese værtegn før han hiver alt vannet i huene på oss.Og denne uka vi har stemt mere med værtegnene enn vær modellene.

Værtegnene sier bra sommer,og fremdeles har jeg håpet i så måte.

Link to post
Share on other sites

.. Forresten,begynner å ane at det muligens kan bli et værskille til uka :wink: Ellers er det bare å si om været at han styrer lavtrykk og sånt burde lese værtegn før han hiver alt vannet i huene på oss.Og denne uka vi har stemt mere med værtegnene enn vær modellene.

 

Værtegnene sier bra sommer,og fremdeles har jeg håpet i så måte.

Har du smugtitta her, thor? http://www.aftonbladet.se/vss/vader/story/...,502107,00.html  :wink:
Link to post
Share on other sites

 

Det er tur att man skall jobbe en uke til...........  :wink:

 

 

Det er kulingvarsel för Kattegatt / Skagerack i kveld,  

 

fast det er fin vind för Skagen.......ostlig vind  :wink:

 

http://xout.smhi.se/batvadret/kustvader.php?ortid=7

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Neida PanPan.Ingen smugtitting på den siten. Værmodellene jeg bruker må abonneres på de.

Bruker 3 forskjellige,men det som bare svarte at ingen av dem gir samme resultat.I tillegg så går det i værtegn,både lokale og fra en kilde i Amerikanske Forsvaret som sitter i London.De leser værtegn over hele kloden de gærningene.

Alt rører jeg inn i en svær pott og inntar så svære mengder Ali kaffe mens bikkja blir klødd bak øret også legger jeg til og trekker fra der det passer meg selv. :lol:

Siste tiden har treffprosenten vært nesten bånn i bøtta :crazy: :crazy:

Link to post
Share on other sites

Gleder meg at være i Trondheim ser ut til å bli bra i helgen :-)

Vi skal nemlig ut på øyhopping i ribbèr. ( Ja vi har øyer i trondheim-- eller rett utenfor  :crazy:)

5 båter, slakk fart , hyggelig folk og kanskje noen sprelske hopp på noen bølgetopper utaskjærs innimellom. Mat, soverpose og overnattings sted er ordnet så det ligger an til å bli en flott helg.. 10 grader og regn hadde ikke vært like morsomt,....

 

Mvh

 

Pjolter

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Link to post
Share on other sites

Var ute å dorget makrell i dag på en alldelses blank Oslofjord. (Fikk en!) I Sandspollen lå det et tredvetalls båter. Og badelivet var i gang. Solen varmet og folk lå rett ut å solbadet seg på svaberget.

Snakk om kontrast til det været som vi har i vente!


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Ser mere ut som lettskyet vær syns jeg da, som lever i håpet! :smiley:

Tror ikke du kan regne med at det varer, se siste radarbilde med nedbøren kl.0800

 

Bilde

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

La det hølje i dag,for etter å hensatt mitt lange legeme godt på krakken her med kaffe koppen  fjernt fra Ørnhilds værklager så våger jeg følgende påstand:

 

Værskille inntreffer torsdag 15 juli.Betydelig temperatur stigning.Det kan bli veldig vekslende frem til lørdag eller søndag,men da er det solskinn og pent vær i vente en stund fremover.

 

:smiley: :smiley: :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Jeg var ikke i båt, men på quartfestivalen i går. Og det høljregna under hele Alicia Keys konserten. Jeg ble gjennomvåt fra innerst til ytterst, kaldt og fælt var det. Men folk koste seg likevel, utrolig positiv og avslappet stemning på festivalen. Og topp musikk :smiley:

 

Nå er det meldt regn på Sørlandet også i morgen, men så skal det gi seg. Og - fra torsdag kommer sommeren  :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...