Jump to content

Ludovær til helgen 9-11 juli.


PanPan

Recommended Posts

.......................

Værskille inntreffer torsdag 15 juli.Betydelig temperatur stigning.Det kan bli veldig vekslende frem til lørdag eller søndag,men da er det solskinn og pent vær i vente en stund fremover.

 

:smiley::drink::smiley:

 

..............sånt gillar jag!!!   :yesnod:                  (1 uke til ferie! :wink:)

 

 

kan du säga hur länge det 'pene' vädret varer ?

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

 ..............sånt gillar jag!!!   :smiley:                  (1 uke til ferie! :smiley:)

 

kan du säga hur länge det 'pene' vädret varer ?

Det er laaaangt fra thor og Nøtterø til Nord-Tyskland, jeg mener: det er her omkring det blir godvær! :yesnod::drink::wink:
Link to post
Share on other sites

..............sånt gillar jag!!!   :smiley:                  (1 uke til ferie! :yesnod:)

Dette blir helt etter mitt ønske, neste onsdag kommer finværet. Så 14 dager oppvarming av sjø og land før Amorøsa kaster loss 30 juli for 3 uker i verdens vakreste skjærgård.

(Norge,Sverige og Danmark) :smiley:

Link to post
Share on other sites

Ja ja det var den sommerferien.... er på siste dag av 3 ukers ferie. Det har stort sett bare regnet eller vært kjølig og ellers har jeg hatt en dose influensa. Ikke det store ferieopplevelse. Men... men... det er egentlig et under at menneske kan bor så langt nord i det hele tatt så jeg klager ikke. Måtte tar tidlig or kort ferie i år for å kunne ta 6 uker i 2005 for da skal jeg ha med kona og barn hjemme til Australia hvor vi skal reise rundt i bobil for å se så mye av landet som mulig.

 

 

PiperBill

And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse!

Link to post
Share on other sites

Det er laaaangt fra thor og Nøtterø til Nord-Tyskland, jeg mener: det er her omkring det blir godvær! :smiley::seeya::smiley:

 

 

 

Nøtterøy PanPan.Nøtterøy. Men værmeldinga mi gjelder veldig lokalt for verdensmetropolen Tjøme Sentrum,den nordlige delen.Rettere sagt Pytterønningen. :sad:

Link to post
Share on other sites

Det med ludovær er desverre helt riktig. Ligger her i Lillesand, og ludoværet kom igår. Det eneste jeg savner er den stive kulingen som vi stadig går å venter på. Når kommer den tro, og når får den blåst seg ut? Må desverre konstatere nok en gang at presise værmeldinger som gjør det mulig å planlegge neste leg er mangelvare. :lol:

Link to post
Share on other sites

Dette er de såkalte "Metogrammene" som kystradiostasjonene har tilgang til via "værbutikken" til meteorologiske. Hvor vi kan hente ut prognoser fra en lang rekke steder langs kysten. Genereres og oppdateres 4  ganger i døgnet. Vi har hatt tilgang til disse i noen år, og det viser seg at de stemmer ganske bra, bortsett fra vindstyrken som har en tendes til å vise noe i minste laget.

Forøvrig er dette en betalingstjeneste fra Meteorologiske.

 

Mvh

Jo Eirik

Jo Eirik Vee

www.sjoassistanse.com

Link to post
Share on other sites

Jeg likte denne fremstillingen. Hvor fant du den ? Ser den kommer fra meteorologisk institutt (met.no), men jeg fant den ikke der.

 

Men, jeg har sett en tendens til at desto mer nøyaktig værprognosen er, desto mer feil blir den !

 

Gerhard

 

http://www.statkraft.no/wbch3.exe?p=1635&s...=10&image1.y=29

 

Noe lignende.

Store Norske Kullseilingskompani.

Link to post
Share on other sites

Hadde en kanon helg på RIB tur, fikk alt fra solskinn og flatt vann til kuling og 3.5 meters bølger :wink:..  Kjørte fra Trondheim til Ramsøy nordenfor stokkøya.  9.5 timer med røff kjøring fra 50 til 20 knop..  mye hopping som resulterte i noen stive muskler i dag...  hehe

Må si at sjøegenskapene til Narwhal og Bombard imponerte kraftig. Skikkelig adrenalin rush .  Vi var 5 båter og 19 hyggelige mennesker som hoppet og spratt ute i havgapet. Med en 33 foting med overflatepropeller til 19 fotere med 115 HK.. Alle klarte seg bra i storhavet selv under litt vannskelige forhold.

Skal legge inn noen bilder av turen når jeg får tid..

 

Mvh

 

Pjolter

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Link to post
Share on other sites

Nå siger det et hel....es dritvær over Holmestrand fra Vest :lol: :lol:

nå begynner jeg og bli lei detta møkkaværet

HELT ENIG!!! :lol: :lol:

Du fikk ikke LITT regn igår også vel??

Så at Tofte fikk en sky i hodet igår. Bokstavelig talt. Dvs jeg så ikke Tofte lenger fra Jeløya! Det var helt grått på andre siden av fjorden og innover mot Drøbak sånn ved 20-21-tida.. Sjelden å se at fjorden er så tett av regnvær, :cool::lol: samtidig som det ikke kom noe hos meg før sent på kvelden. Hadde faktisk sol til klokka var nærmere 22.00 for en gangs skyld. :lol:

Link to post
Share on other sites

Nå går det rette veien. Ifølge våre tyske værvenner passerer trykket 1025 på onsdag.

 

Bilde

 

Og Blindern kjører nå den meldingen vi helst vil høre for juli, gjeldende fra mandag:

"Etter  hvert  rolige  vindforhold.  Stort  sett  pent  vær  og  varmere."

Link to post
Share on other sites

Du har rett. Nå blir det regn søndag og bygevær mandag.Ellers lettskyet,pent vær og rolige vindforhold.Ikke bra for textil cruiserene antar jeg? Opptil 20 grader til midt i neste uke før det tar helt av og går opp til 22 grader til neste lørdag.Kanskje varmere enn det og. :smiley:

 

Downsiden er at vannet er ganske kjølig for årstiden så for bra badetemp så må vi antagelig håpe at sola klarer å varme opp badevannet. Få tegn til varmere vannmasser på vei til oss.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...