VIP Startet 8.Oktober.2009 Del på Facebook Startet 8.Oktober.2009 Sikkert noen som har opplevd dette. Start motoren vil ikke slå seg inn.Det blir bare et klikk. Batteriene er i orden. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 8.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2009 Kan være flere årsaker. Jeg ville gjort følgende: 1. sjekket batteri med en batteritester som belaster batteriet 2. banket på starteren med en hammer om den har satt seg 3. Lurt på hva annet det kan være av feil :-) Om du er usikker på batteriet kan du også teste starteren om du kobler til en jump starter. Sitér dette innlegget Link to post
avsluttet Svart 8.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2009 det kan være defekt startinnslag. Om du ikke finner noe feil med kabling eller startstrøm (som det gjerne er) kan du skru den ut og "forske" mer på den. Sitér dette innlegget Link to post
windystorm Svart 8.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2009 Skru opp startmotor og spray med 5-56, vent 30 min så kan du se om du får den til å gå rundt (slå inn). Har helt sikker blitt litt rust. Dette skjedde på min motor. Sitér dette innlegget Link to post
VIP Svart 8.Oktober.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Oktober.2009 Rust kan være en mulighet.Motoren stod 3 år i en garasje uten å bli brukt. Det såg jeg tydelig b.l.a på impeller når jeg skulle starte opp.Det var det bare navet igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Magne A. Svart 8.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2009 Hei. Sjekk om du kan klemme hardere på selve startknappen, jeg har opplevd at min Yanmar hadde denne tendensen til jeg fant ut at det gikk bedre vær gang jeg klemte litt hardere på startknappen... Kansje du har samme "greie" Magne Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 8.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2009 Og hvilken Yanmar motor dreier det seg om? Sitér dette innlegget Link to post
glek Svart 8.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2009 Klarer du å dreie rundt de synlige tannhjulene med en skrutrekker? Når du sier kilkk, vil det si at bendiksen (den med tannhjulene som du ser ) ikke beveger seg ? Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 8.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2009 Sannsynligvis slår innslaget inn siden det sier klikk, men slår det nok inn til at kontaktoren i bunnen av innslaget blir aktivert, og slipper til hovedstrømmen Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Lars H. Svart 8.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2009 (redigert) Det høres kanskje dumt ut, men løsne batteriskoene litt og rugg godt på de (eventuelt ta de helt av og puss sko og batteripol rene). Skru så til og gjør et nytt startforsøk. Dette er et ganske vanlig startproblem, både i biler og båter. Det skal ikke mye dårlig kontakt der før du får et stort spenningstap når det går mange hundre ampere til starteren. Og symptomet for denne feilen er også bare et lite klikk i starteren. Det er i hvert fall fort å teste dette. Lars H. Redigert 8.Oktober.2009 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
VIP Svart 9.Oktober.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Oktober.2009 Mange gode forslag som skal prøves. Det er en 04 mod 315 hk 6LP Sitér dette innlegget Link to post
Snekker'n Svart 9.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2009 Hadde samme problemer på min Yanmar. Det viste seg at det er et rele som sitter før startreleet. Hos meg var det montert under starteren. Se denne tråden, løsning i #59. https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=57655 Sitér dette innlegget Buster X med Yamaha 70 Link to post
VIP Svart 10.Oktober.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Oktober.2009 (redigert) Har nå hatt startmotor ute Tok av endebunn pusset magnetene og gjorde rent. monterte på igjenn i god tro.Men Startmotor går nå fint når jeg vrir om nøkkelen,men slår ikke inn for å dra rundt maskinen. Akslingen med tannhjul på startmotor går rundt. Vil den akslingen trekke seg tilbake etter at motor er startet.Eller ligger den konstant mot tannhjulene på maksinen Redigert 10.Oktober.2009 av Eastvood (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Maximus 1985 Svart 6.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2015 Startmotoren min klikker og går rundt som bare det, men den slår ikke inn mot tannhjulene på motoren. Kan det da være problem med strømmen, eller er det selve starteren? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 6.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2015 Da er det starteren, eller rettere sagt innslaget. Demonter, rengjør og smør opp, så vil jeg tro at det virker. Selve motordelen er tydeligvis helt OK, det er innslaget som ikke klarer å trekke tannhjulet I rett posisjon. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Maximus 1985 Svart 12.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 12.Oktober.2015 Takk for svar, dette er det jeg også antok :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.