Jump to content

Hvorfor virker ikke startmotor på Yanmar


VIP

Recommended Posts

Kan være flere årsaker. Jeg ville gjort følgende:

1. sjekket batteri med en batteritester som belaster batteriet

2. banket på starteren med en hammer om den har satt seg

3. Lurt på hva annet det kan være av feil :-)

 

Om du er usikker på batteriet kan du også teste starteren om du kobler til en jump starter.

Link to post
Share on other sites

Det høres kanskje dumt ut, men løsne batteriskoene litt og rugg godt på de (eventuelt ta de helt av og puss sko og batteripol rene). Skru så til og gjør et nytt startforsøk. Dette er et ganske vanlig startproblem, både i biler og båter. Det skal ikke mye dårlig kontakt der før du får et stort spenningstap når det går mange hundre ampere til starteren. Og symptomet for denne feilen er også bare et lite klikk i starteren. Det er i hvert fall fort å teste dette.

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Har nå hatt startmotor ute

Tok av endebunn pusset magnetene og gjorde rent.

monterte på igjenn i god tro.Men

Startmotor går nå fint når jeg vrir om nøkkelen,men slår ikke inn for å dra rundt maskinen.

Akslingen med tannhjul på startmotor går rundt.

Vil den akslingen trekke seg tilbake etter at motor er startet.Eller ligger den konstant mot tannhjulene på maksinen

Redigert av Eastvood (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 5 år senere...

Da er det starteren, eller rettere sagt innslaget. Demonter, rengjør og smør opp, så vil jeg tro at det virker. Selve motordelen er tydeligvis helt OK, det er innslaget som ikke klarer å trekke tannhjulet I rett posisjon.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...