Ceciliestorming Svart 20.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 20.Oktober.2009 Hei. Skal si det blir fint. Skal du bare bruke jolla om sommeren? Hvor er flytetankene. Om du får vann i denne slik den er nå, så er det ikke mye oppdrift. Hvis du skjærer til 2 tynne finerplater (foran og bak den midterste tofta) samt en foran og en bak, og legger matte og polyester over disse, så får du gode flytetanker. Du kan event lage luke/r slik at du kan ha litt utstyr der, fiskesaker m.m. Mvh.Cecilie Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 21.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2009 Flott levert! Ser at du ikke er født med 10 tommeltotter Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Garder Svart 21.Oktober.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Oktober.2009 Jeg ser at bakken-motor har ett godt tilbud på en 3.5hk. Er det noe i veien på å sette på en 3.5 enn 2.5hk? hva avgjør hvor mange hester man kan ha på en båt? Cecilie, båten skal kun brukes i pent sommervær, men jeg vurderer å lage bunn på denne og det gir meg jo oppdrift når jeg fanger luften i bunn, eller? mvh Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 22.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 22.Oktober.2009 Hvis du tror du får det til ville jeg ha brukt kvistfri furu og "laminert en bordgang som bygde 100mm over dagens glassfiber og avsluttet denne med en kraftig laminert fenderlist av eik eller mahogny og brukt mahognybeis på furuen Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Garder Svart 3.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.November.2009 Jolla begynner å komme seg, alt av tofter og akterspeil er tilplasset og oljet i benarolje D1. men jeg må spørre igjen, er det noe i veien for å ha en 3.5hk mercury motor på denne jolla? mvh Garder Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 3.November.2009 Del på Facebook Svart 3.November.2009 Hvis den ikke er mye tyngre burde vel ikke ikke det være noe problem... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
SeaRaymond Svart 3.November.2009 Del på Facebook Svart 3.November.2009 Tror heller ikke det er noe problem, 3,5 hk er ikke mye. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.