Jump to content

prosjekt: kan jolla reddes?

Garder

Recommended Posts

Hei. Skal si det blir fint. Skal du bare bruke jolla om sommeren? Hvor er flytetankene. Om du får vann i denne slik den er nå, så er det ikke mye oppdrift. Hvis du skjærer til 2 tynne finerplater (foran og bak den midterste tofta) samt en foran og en bak, og legger matte og polyester over disse, så får du gode flytetanker. Du kan event lage luke/r slik at du kan ha litt utstyr der, fiskesaker m.m.

Mvh.Cecilie

Jeg ser at bakken-motor har ett godt tilbud på en 3.5hk. Er det noe i veien på å sette på en 3.5 enn 2.5hk? hva avgjør hvor mange hester man kan ha på en båt?

Cecilie, båten skal kun brukes i pent sommervær, men jeg vurderer å lage bunn på denne og det gir meg jo oppdrift når jeg fanger luften i bunn, eller?

mvh

Hvis du tror du får det til ville jeg ha brukt kvistfri furu og "laminert en bordgang som bygde 100mm over dagens glassfiber og avsluttet denne med en kraftig laminert fenderlist av eik eller mahogny og brukt mahognybeis på furuen

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

• 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...