Blom'en Startet 16.Oktober.2009 Del på Facebook Startet 16.Oktober.2009 Ja, har hatt teiner ute jevnlig i hele sommer og høst, men de 2 siste gangene denne uken, så har krabben vært mørk og stygg inni. Når man åpner den og tømmer ut, renner det nesten sort/svært mørkt vann utav den. For ca. 3-4 uker siden, var den mye bedre og ikke dette mørke innholdet. Etter hva jeg har hørt oppigjennom, så skal jo visstnok krabben være på sitt beste nå på høstparten, men dette stemmer ikke med mine erfaringer i år. Var jo mer mat i krabben i sommer enn det er nå. Nå må vi kaste 9 av 10 stk... All krabben er dratt i samme området uti havet nord-vest av Bergen. Dybde er ca. 17-25 meter. Krabbe er det nok av, far fikk 42 stk på 7 treteiner lørdag, mens jeg fikk 28 stk i "hummerteinene" mine nå på tirsdag. Innspill ? Sitér dette innlegget Link to post
Lego Svart 16.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 16.Oktober.2009 Krabben har vel skiftet skall nettopp? Tror det er derfor den er dårlig. Opplever det samme her på Karmøy. Sitér dette innlegget Link to post
Marida Svart 16.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 16.Oktober.2009 Samme på Hvaler. Bare gørra inni Sitér dette innlegget Link to post
Mossmann Svart 16.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 16.Oktober.2009 Kan være mange årsaker til det, men skallskifte er mest sannsylig. Kanskje er de gode krabbene tatt opp, eller akutt matmangel...kanskje flere krabber som befinner seg i det området nå? Per. nå så har det vært 50/50 med fine/stygge krabber i hummerteinene. I sommer hadde jeg 9 av 10 som var stappfulle(i Krabbeteiner så det er sagt!! ), men dog var dette på en annen plass lengre inne i fjorden der krabbetettheten er mindre. Sitér dette innlegget -Mossmann- AOMCI Link to post
camo Svart 16.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 16.Oktober.2009 hei "blommen" eg fisker krabbe/hummer kun få sjømil sør for øygarden, og her er krabben full av tørr og fin mat/rogn , og sånn har det vert i ca halvannen måned , har bare blitt bedre og bedre. Sitér dette innlegget Link to post
maia Svart 16.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 16.Oktober.2009 Har erfart noe av det samme problemet som du,men jeg tror at krabbebestanden er veldig stor mange steder,og at det går utover kvaliteten,her i sunndalsfjorden er det mye krabbe men veldig mye av den er nesten tom,krabbebestanden kan iallefall ikke være truet da.. Sitér dette innlegget Link to post
egon Svart 17.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 17.Oktober.2009 (redigert) Samme gørra i de fleste krabbene vi har fått de siste ukene rundt Stavern også. De gamle fiskerane her kalte slike krabber for "sukle-dunker", uttales "sokledonkær". Redigert 17.Oktober.2009 av egon (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 17.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 17.Oktober.2009 Hei Marida, når det gjelder krabbene på Hvaler er det grunn til å skille litt. Tislerkrabbe og krabbe tatt på sør og vestsiden av Hvalerøyene er sjelden bra vare. Tar du krabbe "innaskjærs" derimot, f.eks. i Løperen eller Sekken får du gjerne bra krabber. Kan du fortelle hvor du har fangstet, og om krabbene har variert siden sommeren? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Marida Svart 18.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2009 HAr teinene på utsiden av Grimsøy. Fikk mye fin krabbe der i fjor, men ikke iår. Fikk noen få for 1 mnd siden som ikke var så gale. Har akkurat kokt 8 krabber jeg fikk idag tidlig, her var det lite mat. Bena og klørne er også halve. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 18.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2009 Det hørtes jo ikke bra ut Jeg har god erfaring med krabber som jeg har tatt mellom Sandøyene og Kirkøy, knallfulle krabber ganske tidlig. Men det er en stund siden jeg har tatt noen nå da. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.