Spinnaker Startet 17.Oktober.2009 Link til dette innlegget Startet 17.Oktober.2009 Her er en film fra de to karene ble plukket opp av 330 skvadronen fra Rygge. Trykk her for å se filmen. Husk å ha sikkerhetsutstyret iorden nå som det begynner å bli kaldt i vannet! Sitér dette innlegget [Moralens glade vokter!] [Vinner OT-forum entusiast 2010] [ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ] Link to post
Pelle Parafin Svart 17.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2009 (redigert) Nokk en grunn til å støtte redningstjenesten, bra jobba. Redigert 17.Oktober.2009 av Pelle Parafin (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Spinnaker Svart 17.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2009 n grunn til å støtte redningssekapet,bra jobba. Sant nok, men det var luftforsvaret og rødekors som var innblandet denne gangen, gjennom hovedreddningsentralen. Sitér dette innlegget [Moralens glade vokter!] [Vinner OT-forum entusiast 2010] [ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ] Link to post
Hansi Svart 17.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2009 Husk å ha sikkerhetsutstyret iorden nå som det begynner å bli kaldt i vannet! Sikkerhetsutstyr er viktig uavhengig om det er kaldt i vannet eller ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Spinnaker Svart 17.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2009 Sikkerhetsutstyr er viktig uavhengig om det er kaldt i vannet eller ikke. Selvfølgelig! Men ekstra viktig nå som man blir raskt nedkjølt pga kaldt vann. Sitér dette innlegget [Moralens glade vokter!] [Vinner OT-forum entusiast 2010] [ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ] Link to post
Bernt Svart 17.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2009 Noen som har noen oppdateringer her ? gikk båten ned eller ble den berget? Bernt Sitér dette innlegget Link to post
Whistler Svart 17.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2009 Nå er det HRS som disponerer redningshelikopterne på vegne av justisdepartementet. Luftforsvaret er bare en service provider. Bør dette settes ut på anbud til andre, eller fungerer det bra som det er? For øvrig vel blåst til 330 skv for nok et vel utført oppdrag. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
Hansi Svart 17.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2009 Bør dette settes ut på anbud til andre, eller fungerer det bra som det er? Dagens ordning har fungert meget godt i mange år. Kan ikke se noen grunn til at det ikke skal fungere i fremtiden også. Sitér dette innlegget Link to post
Spinnaker Svart 17.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2009 Dagens ordning har fungert meget godt i mange år. Kan ikke se noen grunn til at det ikke skal fungere i fremtiden også. Er enig der, man skal ikke tukle med dette som er så velfungerende. Sitér dette innlegget [Moralens glade vokter!] [Vinner OT-forum entusiast 2010] [ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ] Link to post
Per T Kålin Svart 17.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2009 Sitter med en følelse av at dette er noen karer på tur heim fra handling av ny, brukt båt... Det er påfallende mange ulykker so skjer under slik transport... Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 18.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2009 Det er påfallende mange ulykker so skjer under slik transport... Ja får ikke håpe det er slik at folk har kjøpt katta i sekken. Trist er det åkke som når slike uhell inntreffer. Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 18.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2009 Noen som har noen oppdateringer her ? gikk båten ned eller ble den berget? Bernt I følge nyhetene gikk ikke båten ned. Så det er håp om å få slepet den til land for å prøve å finne ut av hva som skjedde. Håper de finner ut av hva som skjedde. Særlig for oss trebåt eiere er det viktig å få vite hav som kan være årsaken til at en båt forliser på denne måten - i fint vært og etter hva jeg har forstått uten at det hadde skjedd noen grunnstøting Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
NilsPils Svart 18.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2009 De som var ombord burde også ha noe å fortelle. Man blir veldig nysgjerrig. Er jo ute i tresnekka selv av og til. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
2xDiesel Svart 18.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2009 Da jeg kjøpte min båt var det levert i båsen i KRS. Jeg var med på turen fra Brevik og ned som passasjer. Hvis noe skulle intreffe underveis var min konklusjon at tidligere eier hadde større forrutsetninger for å løse dette en meg som knapt hadde sett båten før. Og så lærte jeg masse om båten underveis Sitér dette innlegget Link to post
Bernt Svart 18.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2009 (redigert) Båten ble kjøpt fra en jeg kjenner for ca 4 år siden . Båten er vel kansje 50 år gammel , byget etter forminsket tegininger fra Furuholmen. Båten er bygget i Drammen. Bernt Redigert 18.Oktober.2009 av bernt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 18.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2009 11 grader i vannet i dag ved Drøbak. Nå er det viktig med redningsutstyr ombord. Vi hat nå to flytedresser liggende ombord samt at vi kjøper redningsflåte før neste tur utpå. Med distressknapp på VHF og en håndholdt VHF i tillegg er vi godt forberedt, håper jeg. Nødraketter er også ombord. Videoen viser at vi har mange gode aktører på redningsfronten her i Oslofjorden. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Per T Kålin Svart 18.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2009 Det som 2X Diesel forteller her burde være en god standard og skikk og bruk ved salg av brukte båter. Dette å følge båten et stykke " til sitt nye hjem" er sannelig ikke bare tull. Jeg har som jeg sier lengre oppe her stadig hørt om forlis på grunn av at ny eier faktisk ikke kjenner den nye båten, og hvis noe skjer så er det igjen en viktig faktor til handlingslammelse og panikk som scenario...... Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 18.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2009 Jeg kjøpte snekka på land og blåste en eksosslange og en impeller før jeg kom avgårde, men det gikk bra til slutt. Det er også en måte å lære på. Men kanskje ikke å anbefale? Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Spinnaker Svart 18.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2009 Båten ble kjøpt fra en jeg kjenner for ca 4 år siden . Båten er vel kansje 50 år gammel , byget etter forminsket tegininger fra Furuholmen. Båten er bygget i Drammen. Bernt Snakker vi om den forliste båten?? Sitér dette innlegget [Moralens glade vokter!] [Vinner OT-forum entusiast 2010] [ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ] Link to post
Bernt Svart 18.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2009 Ja er nesten 100% sikker på det Bernt Sitér dette innlegget Link to post
KOF_NOR Svart 18.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2009 Vi opplevde denne redningsaksjonen på nært hold på lørdag morgen. Vi lå i bøye rett syd for Kollen utenfor Larkollen. Slo på VHF ca ni og hører Tjøme radio roper opp båter i nærheten av Moss da det er en 27 fots trebåt som holder på å gå ned mellom Moss og Revlingen. Jeg meldte at vi kunne være i området på i underkant av 45 minutter og fikk beskjed om å avvente da det var andre båter som var nærmere. 15 minutter senere ser jeg sea kingen 400 meter unna på andre siden av eldøya. De plukker opp begge ombord. Båten ble slept inn til Moloen ved Støtvig Hotel av Røde kors. De klarte der å lense den og jeg regner med den ble tatt direkte på land. Under slepet var knapt topplanternen over vann. Det gikk bra takket være to raske røde kors båter fra Tønsberg og Tjøme samt en rask utrykning av Sea Kingen. Sitér dette innlegget Link to post
DuikerMan Svart 18.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2009 Og spesielt dramatisk var det vel neppe...Vindstille og 8-10 grader. Så å kalle dette for dramatisk er å undereliminere det som faktisk er dramatisk....tenk litt på det... Sitér dette innlegget Link to post
KOF_NOR Svart 18.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2009 Vil ikke akkurat kalle det vindstille - tror det blåste rundt 10 sekundmeter fra nord og mer i kastene. Var også veldig krapp sjø. I området hvor båten gikk ned er det i tillegg grunt om mye stein. Sitér dette innlegget Link to post
Spinnaker Svart 18.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2009 Så å kalle dette for dramatisk er å undereliminere det som faktisk er dramatisk....tenk litt på det... All slik reddning er dramatisk, det er små marginer som skiller lykke fra tragedie! Når det er kaldt i vannet blir marginene bare mindre for å bli en tragedie. Sitér dette innlegget [Moralens glade vokter!] [Vinner OT-forum entusiast 2010] [ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ] Link to post
DuikerMan Svart 18.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2009 Ja så kall det dramatisk, men dramatisk er det ikke...ikke i forhold til når det VIRKELIG er dramatisk. Vi snakker om flyavstand fra Rygge, til det som knapt kan kalles et ulykkessted, på mindre enn 10 minutter. En ulykke ja men ingen dramatikk. Og det er mitt poeng. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.