Jump to content

Hjelp meg å kjøpe riktig 16/17 fots bruktbåt med plass til 6pers


sveinis

Recommended Posts

Hei godtfolk!

Vil veldig gjerne ha tips til hva slags bruktbåt jeg bør kjøpe. Den skal brukes til utleie, og bør ha plass til 6 personer, være rask og sjøsterk. Kom med forslag til kjøp, anbefalt motor og hva prisen er. Ønsker i utgangspkt. å kjøpe i prisklasse 15-40.000 for selve båten (motorprisen holdes utenfor)

 

Mvh. Svein

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
Rana 17 fisk, Hansvik 16-18 fisker, Øien 530

 

Ser en god del av disse er vindskjerm på.

Er det noen fornuftig måte å fjerne vindskjermene på på noen av disse båtene uten å skjære den av?

 

Lurer på en av oven nevnte typene, men uten vindskjerm og kalesje og da allerhelst Øien 530F

Redigert av Zenit (see edit history)
Link to post
Share on other sites

I familien har vi litt erfaring med dette.I sommer har vi hatt en Rana 17 med 40 hk Mariner som tyskerne har brukt.Fin til 4-5 personer men for liten til 6.Vindskjermen er i veien.Vi klargjør nå huset for 8 senger,og samtidig klargjør vi en Polar 20.Den har slett dørk og er helt åpen,men desverre er den ikke selvlensebnde.Den har en 8 hk diesel,så det blir ikke stor fart,men romslig og sjøsterk.

 

Du bør minst opp i 18 fot.Båten bør ha høyt fribord og rekke på toppen.Det har vært nevnt Øyen og Hansvik lenger oppe,og det er sikkert bra.Rundt omkring her er aluminiumsbåter som jeg tror blir bygget på Hitra, veldig populære til dette bruket,men nye er de nok ganske dyre.

 

Hilsen Gutek

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...