rolk Startet 18.Oktober.2009 Del på Facebook Startet 18.Oktober.2009 Etter mange års luring og tenking, reising og titting, har jeg slått til. Jeg ringte selger i går og sa, ja jeg tar den jeg. Gambler høyt, men har noenlunde god magefølelse men mangler helt erfaring. Den kommer vel i hus om noen få uker så dette blir spennende. Skøyte 13.90m med VP tmd 70. Båten født i -58 og motor ca i -83. Dette blir j**la spennende. Sitér dette innlegget Link to post
Sande (exSkjælø) Svart 18.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2009 Gratulerer Så spennende! Vi får vel forhåpentligvis se bilder av henne etterhvert. Ligger den i nærheten av deg, eller må du ut på en høst-tur for å få den hjem? Jeg sitter forøvrig med inntrykk av at det ikke er så mange motorskøyter under 50 fot til salgs for tiden. Sitér dette innlegget Sandefjords hjemmeside Mvh Lena Link to post
TrondT Svart 18.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2009 Grattis med ny båt. Hvordan er det med bilder av herligheten? TrondT Sitér dette innlegget Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
rolk Svart 18.Oktober.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Oktober.2009 Jada bilder kommer etter hver, og masse spørsmål om alt og ingenting. Den ligger 1,5 times biltur fra meg og med båten en omtrent 3-4 timer. Jeg kjøpte den før den kom på nett. Lurer jaggu på korleis dette kommer til å gå. Av og til MÅ man bare, og nå MÅTTE jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 18.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2009 (redigert) Dette høres mer en spennende ut... Det er litt av et prosjekt du har gitt deg i kast med. Særlig med tanke på at du ikke har noen erfaring med denne type båter. Men vi her på BP skal selvfølgelig støtte og hjelpe deg så lang det er mulig. Håper du kan legge ut bilder, eller en link til annonse, hvis den ligger ute på nettet. Velkommen innom trebåt tråden også Ser at du allerede har svart på spørsmålene mine Redigert 18.Oktober.2009 av Wasco (see edit history) Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
spilli Svart 18.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2009 Jada bilder kommer etter hver, Gratulerer Rolk. Da definisjonen på skøyte er noe forskjellig fra sør til nord kunne det vært greit å få høre om dette er en 45 ft tidligere fiskebåt? At det blir et spennende prosjekt, ja det er jeg ikke i tvil om. Håper bare du har fått kontrolert nøye nok under vann. Mvh Spilli Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 18.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2009 Gratulerer med "ny" båt. Håper den er i god stand Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Danemann Svart 18.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2009 Gratulerer masse!!! Og velkommen inn i klubben av oss galninger som kjøper store båter med masse jobb å gjøre, og som går rundt med et fjernt blikk og et smil om munnen. "De andre" synes nok vi er litt gale, men vi er jo bare som vi må være, vi... Ikke vær redd for å spørre her på forumet, tilsammen vet folka her inne noe om ALT!!! Sitér dette innlegget Vi slutter ikke å leke fordi vi blir gamle, men vi blir gamle når vi slutter å leke =) Link to post
Wasco Svart 18.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2009 Ikke vær redd for å spørre her på forumet, tilsammen vet folka her inne noe om ALT!!! Eneste problemet er at vi bare er enige om en ting - og det er at vi stort sett er uenige om det meste. Og vi elsker å krangle side opp og side ned om de minste detaljer.. Aldri har så mange ment så mye om så lite Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
rolk Svart 18.Oktober.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Oktober.2009 Jeg har lagt og lurt innpå her et lite års tid no, og dette har jeg oppdagetg Wasco. Av og til har jeg vert rimelig sjokkert over "båtfolket". Men jeg er ikke helt god jeg heller så dette går sikkert fint. Sitér dette innlegget Link to post
Vidar'n Svart 18.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2009 Gratulerer rolk.. Godt å se at det fremdeles er rekruttering i skøytelivet. Selv har jeg holdt på med skøyter i rundt 20 år nå. Legger ikke skjul på at de beste årene bak rattet i fritidsbåt, nok var i skøyte. Har selv bytta ut siste skøyta til andre saker, nei ikke plast, stor trebåt selvfølgelig, men kan ikke legge skjul på at angeren ligger langt fremme, så skøyte skal en ikke se bort fra at det kommer på meg igjen heller Nok om det, ennå engang, gratulerer og lykke til. Gleder meg til flere opplysninger og bilder så klart Sitér dette innlegget Link to post
Pelle Parafin Svart 18.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2009 Dette var spennende,bra at noen tar på seg et arbeidet med å vedlikeholde gamle skøyter,gratulerer så mye med handelen,og lykke til! Ser fram til når bildene kommer. Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 18.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2009 Jeg har lagt og lurt innpå her et lite års tid no, og dette har jeg oppdagetg Wasco. Av og til har jeg vert rimelig sjokkert over "båtfolket". Men jeg er ikke helt god jeg heller så dette går sikkert fint. Da kommer du til å gli godt inn i miljøet... Du må jo være litt sta og egen for å gå i gang med et slikt prosjekt som du har. Ellers er i hvert fall vi trebåt entusiaster enige om en ting - Ingen ting er så kos som trebåt Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Trond C Svart 18.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2009 Gratulerer! Er det den som du viste meg på Valdresfjellet Endelig skipper Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 18.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2009 Gratulerer! Er det den som du viste meg på Valdresfjellet Har riktig nok hørt om sjømanns presten i Valdres, men skøyte på Valdresfjellet... Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
rolk Svart 18.Oktober.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Oktober.2009 Gratulerer! Er det den som du viste meg på Valdresfjellet Endelig skipper Hei. Ja Trond det er den. Berre MÅTTE. Sitér dette innlegget Link to post
etape90 Svart 18.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2009 Gratulerer med kjøp av "ny" båt Kjøpe selv en skøyte for ikke så veldig lenge siden, så godt å se at det er flere av oss uten spesiell erfaring som satser så stort med en gang! Håper du lager en prosjekttråd av denne! Så tror jeg det er mange som gleder seg til bilder, inkludert meg! Hvilken type skøyte er det du har kjøpt deg? Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 18.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2009 Gratulerer rolk. Nå har du ikke fritidsproblemer lenger. Snakker av egen erfaring da jeg nettopp i år har fullført ett 3 års prosjekt med en tre-seiler. Kos, glede, tårer og forbannelser har det vært mye av. Fire steg framover og tre steg tilbake hele tiden og det har vært verdt vært minutt nå når jeg begynner å ane hva jeg har fått ut av en gammel dame. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Trulte37 Svart 18.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2009 Han har vel kjøpt den typen båt som går like godt til lands som til vanns, og i lufta med. Som i eventyret. Da er man fort i Valdres. Gratulerer med skøyte rolk, og velkommen i det gode selskap. Gleder meg til å se bilder. Sitér dette innlegget Ideell båt er den som ikkje får større fart enn at føraren reagerer like snart Link to post
rolk Svart 18.Oktober.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Oktober.2009 Hvilken type skøyte er det du har kjøpt deg? Aner ikke Tror det er en nordlandskutter, hørte en som sa det. Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 18.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2009 Nordlandskutter er fine båter det. Rund hekk og overheng Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Hansi Svart 19.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2009 Gratulerer med ny båt / skøyte. Du har herved brukt opp all fritiden din for år fremover.. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 19.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2009 (redigert) Gratulerer! Du har ikke brukt opp fritiden din fremover. Du har disponert den fornuftig. Og så var det bildene, da! Redigert 19.Oktober.2009 av NilsPils (see edit history) Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Wasco Svart 19.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2009 Nordlandskutter er fine båter det. Rund hekk og overheng Hørte en gang en teori om hvorfor kuttere hadde det karakteristiske overhenget. Det ble sagt at det i gamle dager var der en plasserte dassen, så da var det jo fritt "løp" for å si det sånn... Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
trikkern Svart 19.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2009 Hei, Rolk! Gratulerer! Dette blir spennende. At trebåtfolk er "litt gal" er bare fornavnet, men dette er "god galskap". Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.