JanS/EIR Svart 19.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2009 Gratulerer, rolk, og lykke til! Håper på enda en spennende tråd om framdriften på prosjektet ditt. Eller er det kanskje ikke "prosjekt", i den forstand at det er mye som må gjøres? Venter spent på bilder nå. Nordlandskutter er gjeve saker vettu! mvh JanS Sitér dette innlegget Old fishermen never die - they only smell that way! Link to post
kterjesen Svart 19.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2009 Eneste problemet er at vi bare er enige om en ting - og det er at vi stort sett er uenige om det meste. Og vi elsker å krangle side opp og side ned om de minste detaljer..Aldri har så mange ment så mye om så lite Kan ikke si att jeg er enig med deg her Wasco.... Sitér dette innlegget Det finnes to regler til sjøs: <§1 Skipperen har alltid rett> og <§2 Har skippern feil gjelder §1> Work @ Rogaland radio / LGB/LGQ / 002570300. Det finnes folk med båt, og båtfolk, oss sistnevnte er og forblir en egen rase i følge noen ->nå MED BFB og GOC samt CSOC Problemer i Ryfylke? Kall bare på <R/S Ryfylke> Offisielt medlem av Dirdal Båtforening fra og med 31/7-2009 kl 0005 Link to post
Wasco Svart 19.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2009 Kan ikke si att jeg er enig med deg her Wasco.... Kan du nevne et eksempel på noe det ikke er uenighet om? Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
spilli Svart 19.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2009 dassen, så da var det jo fritt "løp" for å si det sånn... Hei. Trodde du som var fra "Karmøyo" hadde hørt om "siri" Hvis ikke skal du spørre noen som har vært på "havet". De vet det, og vet også meget godt hva hekken på ei skøyte egner seg best til. Til Rolk. Kunne vært morro og få vite hva slags motor som var instalert tidligere. Hvis du finner tidligere registreringsnummer (fiskeri reg nr) så fantes det en bok som omhandlet alle norske fiskefartøyer med størrelse, byggeår, motor etc. (hadde en slik ombord i min fars kutter 54 ft.) fram til 1960. Når det gjelder fastfortøyning som vi kaller det "nord på" som har betegnelsen "svai" her sør på (noe som minner meg litt mer om Honu-lulu) så få tak i noe såkaldt dampskipskjetting, den er tung og god i seg selv og du trenger da et par halve oljefat fylt med betong i hvær ende, og en opphaler i midten med skikkelig kjetting. gjerne 10-12 mm, og husk at kjettingen skal ombord og festes. Da ligger du trygt. Lykke til med mye grubling og ah-ha opplevelser. Sitér dette innlegget Link to post
rolk Svart 8.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.November.2009 Hurra, min om en ukes tid. Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 9.November.2009 Del på Facebook Svart 9.November.2009 Ja, nå kan du begynne å krysse av på kalenderen... Gleder deg vel mer til den dagen, en til julekvelden tenker jeg... Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
TrondT Svart 9.November.2009 Del på Facebook Svart 9.November.2009 Se der ja, det var saker Lykke til med skuten. TrondT Sitér dette innlegget Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 9.November.2009 Del på Facebook Svart 9.November.2009 Hvilken flott båt.... tror du kan realisere mange drømmer her.... Den ser jo utrolig bra ut denne...Kom gjerne med mere bilder... friste oss som ikke riktig tør... Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bøljan Svart 9.November.2009 Del på Facebook Svart 9.November.2009 Ser veldig bra og velholdt ut Denne kan du være stolt av! Grattis! Sitér dette innlegget Link to post
rolk Svart 9.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.November.2009 Et lite bidrag til. Sitér dette innlegget Link to post
Tranen2 Svart 9.November.2009 Del på Facebook Svart 9.November.2009 Flott båt! Fint at noen tør...! Sitér dette innlegget Coronet 24 Midi, Saga 27 AC, Draco 25 TC, Coronet 27 Seafarer II, Blesser 505, Wauquiez Gladiator 33, Antares 580, Grandezza 26 CA, Starfisher 30 Cruiser Fly. Link to post
avsluttet Svart 9.November.2009 Del på Facebook Svart 9.November.2009 litt av en båt. Har du båtplass? Sitér dette innlegget Link to post
rolk Svart 9.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.November.2009 Har du båtplass? Jada, båtplassen er i boks. Blir bare litt forskning på hvilken måte jeg skal fortøye den på. Enkelte vinder tar bedre enn andre. Men tror det skal gå bra. Sitér dette innlegget Link to post
trikkern Svart 9.November.2009 Del på Facebook Svart 9.November.2009 Åh, den var fiiin! Ser jo ut som bare tut og kjør her! Gratulerer! Jeg gleder meg til interiørbilder. Sitér dette innlegget Link to post
etape90 Svart 9.November.2009 Del på Facebook Svart 9.November.2009 Den så jo veldig flott ut i treverket! Gleder meg til flere bilder både utvendig og innvendig Gratulerer med ei flott skøyte! Sitér dette innlegget Link to post
rolk Svart 12.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.November.2009 Litt mer bilder. Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 12.November.2009 Del på Facebook Svart 12.November.2009 Dette ser kjempebra ut.. Ser ut som du er kommet til "dekket bord" bord her. Denne skøyta kan du fint bruke som den er. Men på den andre siden kan jeg se at det er store potensialer for utbygging og videreføring. Hvilke tanker har du selv omkring dette? Er planen å beholde båten mest mulig inntakt, eller har du utbyggings planer? Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
TrondT Svart 12.November.2009 Del på Facebook Svart 12.November.2009 Må si at dette så jo særdeles klart og velholdt ut. Lykke til TrondT Sitér dette innlegget Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
rolk Svart 12.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.November.2009 Hvilke tanker har du selv omkring dette?Er planen å beholde båten mest mulig inntakt, eller har du utbyggings planer? Hei. Ja jeg har litt planer men er SVÆRT interessert i andres meninger. Det jeg mangler ombord er soveplasser og "bad/dusj". Helt fremme i båten er det 3,5 sengeplasser som jeg synest er for dårlige. Det blir sånn i nøden så går det. Her må jeg gjøre noe. Neste problem er at lasterommet er for lavt, det er langt fra ståhøyde andre plasser enn i lasteluka. Jeg hadde planer om å lage sengeplasser der nede. Hva syns dere. Skal jeg utvide lasteluka og ødlegge dekksplass, eller skal jeg ha det litt kummerlig der nede og kun ha mulighet til å stå i den lille luka som er. Det aller første som skal gjøres er å montere dieselvarmer på kjølevannet, hvilken bør jeg kjøpe???? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 12.November.2009 Del på Facebook Svart 12.November.2009 Nå trenger du vel ikke ståhøyde i køyene da, så med køyer langs sidene og ståhøyde under luka så burde det da kunne bli et greit krypinn det! hvis du setter inn noen ventiler i lukekarmen for å slippe inn dagslys så kan det jo bli rimelig bra det! Alternativt kan du utvide bredden på luka så to kan stå oppreist samtidig. En halvmeter ekstra gjør mye det... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
trikkern Svart 12.November.2009 Del på Facebook Svart 12.November.2009 Hei! Dette ser svært bra ut innvendig også! Når det gjelder lasterommet så er spørmålet: Skal du bruke båten som lystfartøy eller kommer du til å bruke lasterommet til noe annet? Om du går for lystbåt er det et must å bygge om lasteluka. Størst mulig dekkshus over lasterommet med full ståhøyde og noen runde ventiler. På toppen et fint skylight. Fint å kunne slippe inn dagslys og frisk luft. Det utvider boområdet enormt og komforten blir mye bedre. Jeg hadde nok kommet til å utvidet luka både i bredde og akterover, men med god passasje rundt. Det er en omfattende jobb, men vil være verdt strevet. Jeg gleder meg til å følge dette prosjektet! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.