Jump to content

Derfor valgte jeg akkurat denne båten


Baltic

Recommended Posts

Jeg stemte enkelt og greit at jeg ikke ville betale mer.

Årsaken til at jeg endte opp med en gammel Sea Ray var at den var veeeldig billig over i "uniten". Det var en inkasso båt som ble solgt på auksjon, og siden jeg liker auskjoner så ble det handel den 11. september 2001. Snakket med megler på telefon en halvtime før det første flyet traff det først tårnet. Dette gjør jo at jeg husker kjøpsdatoen veldig lett. Det er jo som alle andre her også har sagt at det var flere aspekter som talte med. Likte utseenmde til båten og den er stor nok for meg og min famile. Sea Ray er jo rimelig god kvalitet, og dette var flaggskipet til Sea Ray når denne ble bygget, for 26 år siden. Kjøpte forøvrig båten usett, men hadde en 15-20 bilder å forholde meg til. Motorene var jo typen V8 bensin og "not in running condition" dette passet jo meg bra siden avgitene til kongeriket kunne minimaliseres ved at motorene ble tatt ut.

 

Båten ankom Gøteborg en Desemberdag 2001 og ble hentet med lastebil, siden den gang har den ikke hatt vann under seg og fruen har døpt den til Stauden. Årsaken til dette er at vi flyttet til Qatar 3 måneder etter at båten var kommet hjem, fikk en 3 års kontrakt her. Denne går nå mot slutten og til påsken neste år er vi hjemme igjen.. Da blir det et par måneder med jobb og Stauden kan igjen komm i sitt rette element.

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Krysset av for "Ville ikke betale mere" - p.g.a. et nøkternt båtbudjett som var fastsatt på forhånd. (ble selvfølgelig overskredet med 4 tuselapper :headbang: !!)

 

Mitt utgangspunkt var å finne et sjødyktig, sterkt, skrog med en pålitelig og økonomisk dieselmotor, innenfor rammen på 65.000,-  Og snekke eller sjark, noe større enn det jeg hadde fra før (Sjømann 22). Også matte ikke båten stikke mer enn 70-80 cm. p.g.a. min grunne bryggeplass......

 

Annet enn det var det ikke bestemt på forhånd. At det ble Grimsøy 26, var helt tilfeldig. Det var den som tilfredsstillte hovedkravene.

 

:headbang: "Ja, de penga, ja, de penga, er til bekymring, for fattig og for rik"!  :flag:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Hei.

"Tilfeldig at det ble denne" . var egentlig på jakt etter ny båt, helst i jern men prisene avgjør i denne klassen. Kom i snakk med en fra distriktet og lurte på hvor han hadde gjordt av den pene krysseren han hadde, for nå var han ute med en Viksunnd 31 kombi. Nei, den ligger til salgs svarte gærningen og slik ble Heira i vår eie. Vi har sett på mange båter før vi kjøpte Heira men det var enten stål eller tre, aldri vurdert plast :nono:

Mvh Heira.

30 fots johnsonkrysser,et vannbestandig møbel.Ja ja så er atter en sesong over og vi starter opp med planlegging av kommende sesong. Båt er båt og vær er vær

Link to post
Share on other sites

Grunnene til at jeg valgte Yamarin 5940 var flere:

Fant en til "riktig" pris (dvs det jeg hadde råd til å betale + fikk gunstig finansiering)  

Stor nok til mitt bruk , samtidig som den fortsatt er relativt håndterbar.

Lukket kabin

Bra sjø/fartsegenskaper i forhold til størrelsen

 

At den i tillegg har et tiltalende utseende til "korvkiosk-båt" å være , og har bra bra kvalitet og holder seg bra i pris (håper jeg da) teller jo heller ikke negativt... :cheers:

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...