Ribtjenester Startet 19.Oktober.2009 Link til dette innlegget Startet 19.Oktober.2009 Litt vanskelig og utforme overskriften her:-) Olje til min volvo D4 koster ca 90kr litern hos La-Sa. Hos Reginol koster nøyaktig samme olje med samme specifikasjom 36kr literen. Hos Maritim koster en syrefast kuleventil 1397 kr. Hos Ahlsell koster betalte jeg 368 kr for samme ventil. Nytt drev til båten min et dph drev fikk jeg pris av lasa på ca 120000.- Hor Drevia i Sverige kostet det 78000.- Hos eastern trading kostet det 45000.- Er det flere som har skrekk eksempler på hvor mye båt sjappene skal tjene for og leve:-) Hilsen Morten Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Wasco Svart 19.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2009 Har ingen konkrete eksempler.... Mern dette er nyttig informasjon for oss andre. Legger denne posten i favorittene mine, så jeg kan komme tilbake til denne når jeg skal handle Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Thorlyn Svart 19.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2009 Hos Biltema tar de 29,90 pr liter olje med samme spec som VP. 15W40 vds3 Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Ceciliestorming Svart 19.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2009 Hei. Meget bra tråd "Bavaria Morten" Har lurt på dette selv mange ganger om hvorfor det er så stor prisforskjell på akkurat samme vare. Jeg tenker f.eks på gummibåt, som jeg selv har hatt tråd om før. Prisforskjellen i butikker på disse kan også variere mye jmf. Bakken og West System AS sine priser på hhv. veil og vanlig. Det kan selvsagt påvirke bruktbåtprisen hvor varen er kjøpt. Mange prøver å få mer for brukte gummibåter enn de koster nye i butikk.Men folk burde absolutt bli mer prisbevisste. Det er jo ikke mer arbeid for butikk A å selge en vare, enn det er for butikk B, men servicen kan ofte variere, og det teller endel, men så er det gjerne slik at de som har de rimeligste prisene ofte yter ekstra god service. Mvh. Cecilie Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 19.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2009 Ja men det virker som folk har nok penger og ikke tenker over hva ting koster derfor dårlig oppslutning her. Jeg lurer også på hva det totale driftbudgettet er på båten din er. Har gått 1500nm og mitt budgett er på ca30000.- dette er bare drift av skuta:-) Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Framtia Svart 19.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2009 Bedflex sengebunn: 2395,- for seng 180x200cm vs IKEA liared sengebunn: 310,- for seng 160x200cm Sitér dette innlegget Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Gunga Din Svart 19.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2009 Her er en bra översättningstabell, där man kan finna vad respektive 'marin-filter' heter på landbakken! http://www.mann-hummel.com/mf_prodkata_eur...eys=23.1.0.21.1 1 finn Mann numret till ditt båt-filter 'search using Vehicles' 2 bruk Mann-numret i sökrutan 'search using Mann-filter' trykk search og sen Application sen går man till Manufacturer o söker rett på en vanlig bil-modell i mitt fall har jag en VP MD31A......... kom fram til att den har samma oljefilter som en Volvo 240 alltså kan jag gå til närmsta Mekonomen,Biltema eller ICA-affär o kjöpe ett billigt filter! Biltema tar 36,90 för ett Volvo 240-filter vill man(n) finne billige olje/luft/brænslefilter....... http://www.mann-hummel.com/mf_prodkata_eur...ktlg_01_fzkat=5 se vilke biler som bruker samme filter..........sen går man til Mekonomen eller Biltema Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Bartesam Svart 19.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2009 Kjekt med en slik tråd. Har ikke seddelpresseri i kjelleren og uhemmet med penger til båt. Koster å bo og eksistere ellers oxo Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Akoya Svart 19.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2009 (redigert) Bra !!!!!!!!!!!!!!!!! Kan vi lage et register om priser paa baatrekvisita? likt som disel Vi maa jobbe i sammen !!!!! Redigert 19.Oktober.2009 av Niro (see edit history) Sitér dette innlegget Maxi 95 Bavaria 36\3 http://www.facebook.com/reqs.php#/group.ph...5453&ref=mf Link to post
olews Svart 20.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2009 Vi kunne sette sammen en indekskurv med forskjellig utstyr/reservedeler etc på samme måte som indexkurven for matvarer. Så tar vi web prisene og sammenligner. Blir det mer Sverigehandel eller mindre ? Hva med fellestur til Sverige for å handle ? Ole Sitér dette innlegget Ole S/Y Algol Link to post
LALUNA II Svart 20.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2009 (redigert) Trenger skroggjennomføringer i meget god kvalitet (bronse) hvor får en de til best pris mon tro De skal være til kjøling og toalett da de jeg har pr.idag ikke kan åpnes /lukkes sitter dønn fast .. ser fordelen med å ha ventiler som kan stenges hvis situasjonen skulle bli at en trenger det Redigert 20.Oktober.2009 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Bartesam Svart 20.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2009 Husk på å bruke kranene et par ganger gjennom sesongen Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
spilli Svart 20.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2009 Trenger skroggjennomføringer i meget god kvalitet (bronse) hvor får en de til best pris mon tro Hei! Hvis du går til www.italnordic.se så finner du bronseventiler (røgods) De er dyre, men holdbare. Du kan lese en artikkel som ligger på båtutstyr på forumet her som Ingar har lagt inn,som skroggjennomføringer "Så vært du skræmt" for det kan lett medføre Skal ihvertfall sjekke mine gjenomføringer nøye før jeg stoffer og setter ut igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Tutti Frutti Svart 20.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2009 Vi kunne sette sammen en indekskurv med forskjellig utstyr/reservedeler etc på samme måte som indexkurven for matvarer.Så tar vi web prisene og sammenligner. Blir det mer Sverigehandel eller mindre ? Hva med fellestur til Sverige for å handle ? Ole Godt forslag... men mitt intrykk er at båt utstyr i Sverige ikke er så billig. Jeg tror du tenker på mat og andre saker, når du tenker på handletur. Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 20.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2009 Båtplassen`s innkjøpslag Klart vi kan spare penger på det, alltid smart og få kvantumsrabatt:-) Hilsen Morten Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Akoya Svart 20.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2009 Kommentar fra moderator:Innlegget er slettet da det ikke følger reglene for sitering. (Vanligvis pga 100% sitering av foregående innlegg). Posteren oppfordres til å legge det inn på nytt med sitering iht reglene. For mer informasjon, se 'Regler for Åpent Forum' Sitér dette innlegget Maxi 95 Bavaria 36\3 http://www.facebook.com/reqs.php#/group.ph...5453&ref=mf Link to post
spilli Svart 20.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2009 Kommentar fra moderator:Innlegget er slettet da det ikke følger reglene for sitering. (Vanligvis pga 100% sitering av foregående innlegg). Posteren oppfordres til å legge det inn på nytt med sitering iht reglene. For mer informasjon, se 'Regler for Åpent Forum' Sitér dette innlegget Link to post
Akoya Svart 20.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2009 Morten Se 868 har vert inne aa tittet Sitér dette innlegget Maxi 95 Bavaria 36\3 http://www.facebook.com/reqs.php#/group.ph...5453&ref=mf Link to post
LALUNA II Svart 20.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2009 Hei! Hvis du går til www.italnordic.se så finner du bronseventiler (røgods) De er dyre, men holdbare. Du kan lese en artikkel som ligger på båtutstyr på forumet her som Ingar har lagt inn Det var faktisk den artikkelen jeg leste og har hørt mange skrekkhistorier her i forumet så det skal ikke spares på bunnventilene liker best båten oppe på vannspeilet ikke under Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Tine IV Svart 21.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2009 Eksempler i bøtter ang prisforskjeller , noen ganger er det bare dumt og man begynner å lure . Har et søkelys med fjernkontroll av merke Goligth .Koster veil ca 3.000- ,selges så lenge jeg har sett dvs i flere år til 1.398- i Båtbua i Fredrikstad . Skal jeg handle for noen hundrelapper ,så tar jeg en runde på nettet og sparer fort inn noen kroner . Kan bli enda bedre priser rundt Horten og Vestfold om rykte stemmer, Maritim skal åpne ny butikk på gammle AB Cars på E-18.Det er jo mega stort lokale ,sies jo også det at det skal bli norges største båtbutikk. Skal bli fint for oss som bor rundt her da ,slipper alt å bestilles på nett.Ok å handle i butikken også ,da kan man se varen før den kjøpes . Tine IV Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Ribtjenester Svart 3.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2010 Må kjøpe med nye styreslanger til DPH drev. alle service deler skal også handles, noen tips på hvor dette kan gjøres på billigst mulig måte? Hilsen Morten Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
SeaRaymond Svart 3.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2010 Får du ikke skiftet disse slangene på 5 års reklamasjon?? Eller er motorene dine eldre. Jeg kjøpte en ubrukt 2006 modell D-4 i januar i fjor, garant var utgått da volvo gir maks 3 år fra motor forlater fabrikk (hadde 2 mnd garanti igjen ), men fikk alikavel innvilget reklamsjonsretten min, og slangene ble skiftet i august uten kostnad for meg. Det er jo velkjent att disse slangene blærer seg etter en tid i sjø, kan ikke være meningen at kunden skal betale for skifte av disse slangen 1 gang i sesongen. (er endel arbeid å skifte å lufte systemet også, tror verkstedet mitt brukte 5-6 timer på jobben) Håper de som er satt på nå er av bedre kvalitet, det vil fremtiden vise. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 4.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2010 (redigert) Jeg er på min årlige jule/nyttårsferie i Thailand. Passer da på å kjøpe inn det jeg har behov for av rørdeler i messing, som albuer, t-stykker, nipler, tilbakeslagsventiler, kulekiker, inntakssiler o.l. for en tid fremover. I år har jeg blant annet handlet det jeg trenger til varmesløyfen ombord. Herlig å kunne fråtse i deler uten å tenke på prisen. I år har jeg spart omtrent nok til halve flybilletten. Den som tror CO og BT er billige må tro om igjen. Priseksempel: 1/2" messing T-stykke: ca kr. 10.-. Denne kommer garantert fra samme fabrikken i Kina som den de selger i Norge (og jeg trenger minst 10 stk). Dessuten har de mange interessante rørdeler her som vi ikke ser hjemme. Men styr unna deler i blå plast. Her varierer kvaliteten enormt og det er ofte veldig sprøtt. Og når jeg nevner messing: dette er selfølgelig ikke deler for sjøvann! OT: Husk også briller hos optiker hvis du er i Thailand, og gå på de store varemagasinene og kjøp ekte merkeklær. Glem skredder dersom du har en relativt normal kropp. Lett å spare inn en hel flybillett her! Redigert 4.Januar.2010 av NilsPils (see edit history) Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
bm 850 Svart 4.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2010 Må kjøpe med nye styreslanger til DPH drev.alle service deler skal også handles, noen tips på hvor dette kan gjøres på billigst mulig måte? Hilsen Morten Dette skal du ha på reklamasjon, dersom båten/motoren er under 5 år. Alternativ 2 er å demontere slangene, og ta de med til f.eks. tess. Der kan de lage slanger som er bedre egnet enn volvo originale 1. generasjon slanger. Vær obs på at det skal være kommet en ny type, som ikke skal ha samme problem med sprekkdannelse som 1. generasjon slanger til DPH-drev. Alternativ 3 er å kontakte http://www.ytreboe.com/ for et godt tilbud. Mvh bm 850 Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 4.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2010 Båten til Bavaria Morten er vel import mener jeg og huske så da har den vel ikke 5 års reklamasjon. Følg rådet med og gå en tur til Tess og få lagd nye slanger som ikke er i bingo kvalitet Eller så har de muligens det meste på : http://www.drev.se/ Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.