Jump to content

Er du fornøyd med sommeren


Enzo

Kvaliteten på sommerværet  

259 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Dårlig for min del desverre. På grunn av motorhavari i vinter var ikke båten klar til bruk igjen før i slutten av juni. Så ble det utenlandsferie de to ukene det var fint vær her hjemme, og båttur siste uke i ferien. Da var det så tett med lyn og torden at vi faktisk ble liggende tre netter på samme plass. Det føltes litt utrygt å begi seg utpå når lynene gnistret tett rundt oss. Etter dette var sommerferdien slutt, og helgene har nesten uten unntak vært vindfulle. Naturligvis bortsett fra de gangene vi har hatt andre planer. Så det har ikke blitt mye båtliv i år nei!

 

Jeg hadde håpet på å fått malt skroget og montert ny badeplattform i høst, men det ser ut til at det ennå vil gå en liten måned før jeg får plass til å ta opp båten. Og da blir det nok for sent å male, er jeg redd...

 

Vi får satse på en fin vinter sånn at det kan bli noen fisketurer da. Med båten ute hele året kommer man seg i det minste på sjøen en gang i blant, selv om det ikke ble så mye overnattingsturer i år.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Tror jeg må tilbake til sommeren -98 eller noe sånt for å finne noe som er i nærheten av en like dårlig sommer som i år. Jeg sier bare at dette var sommeren som blåste bort.

Det startet brukbart på forsommeren, med en del sol. Men det blåste nesten hele tiden litt. Den beste perioden var nok de få ukene i slutten av juni, begynnelsen av juli. Men da fikk vi ikke brukt båten så mye som vi ville. Etter det var det en periode med litt småtrøbbel med gearet, så 14 dager av sommerferien ble lagt til Hellas. Noe som viste seg å være et bra valg, omstendighetene tatt i betraktning.

 

Siste uken av ferien ble brukt til å fikse gearet, og den uken blåste det noe helt j@¤#ig. Så da ble det heller ingen tur utpå. Etter det har det vel stort sett blåst kuling eller mere, og det toppet seg da vi kom ut for en sterk kuling i drøyt 18m/s fra Hankø og hjem til Moss. Det var ingen hyggelig båttur, og jeg var glad når jeg kunne seile gjennom kanalen til rolig farvann.

 

Nå i høst har jo finværet kommet, men da synes jeg det har blitt litt i kaldeste laget med kalesjebåt. Nå står båten på land. Og godgjør seg for salg. Neste år ønsker jeg meg lukket båt.

Link to post
Share on other sites

Så dårlige meldinger her i Norge og tok fly til solen :cool: Kjøpte bil og kampingutstyr på Island og kjørte rundt den i sol og over 20 varmegrader :cool: Deretter ble Smyril-Line til Færøyer og forsættes med kamping der i solen :cool: Next stop ble Danmark, men der drikker man vanlig mer øl en sunt er og vi valgte hotel :cheers:

 

Men solen var til bake i Norge så de var bare å komme seg hjem i liten båttur :sailing:

 

sumar_2009_018.jpg

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...