Jump to content

Maritime Gardiner


jorhei

Recommended Posts

Hvor får jeg kjøpt maritimt stoff slik at jeg(mor) kan sy gardiner til båten. Har prøvd samtlige lokale stoffbutikker men ennå ikke funnet det. Ønsker stoff med en mørk blåfarge og bilde av ankere og andre maritime ting. Noen som vet hvor jeg kan køpe dette i Oslo området og hva er prisen per meter?

Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!!

HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER.

Link to post
Share on other sites

Hadde en gang nesten sånn type snekke som dere, og der brukte jeg smårutete hvite/blå gardiner :yesnod:

Billigere er det også, og kanske penere da du ikke får fargeforskjell på inn/ut side av gardina

Det var dette som var før, men vi likte det ikke og ønsker derfor nye.

Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!!

HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER.

Link to post
Share on other sites

Hei.

Ser dere bor ute på Langhus og da er vel ikke Ski Storsenter så langt unna.

Der har de både Kid Interiør, Princess, Hansen & Dysvik og Kremmerhuset Ting og Sånt.

Har sett den type gardiner dere er på jakt etter, men husker ikke i hvilken butikk :yesnod:

-- så i en av disse butikkene burde ha gode muligheter for å finne det dere er ute etter.

Lykke til!

 

Odinnen Gudrun

Tidligere båter: Skilsø 27 m/ Bukh 48 - Tristan 301 m/ VP MD 30 - Sandvik 25 m/ BMC 1500

 

Vårt prosjekt:

https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=8046

 

Hjemmeside:

www.GudrunogTrond.com

Link to post
Share on other sites

jeg har sånt maritimt motiv på gardinene mine. Tror dette kommer fra SeaSea i Bærum..

vel - ikke helt det du er ute etter, men seilbåter osv. er også fint som motiv

vedlegger en ill. som viser en snutt av gardinene, kan ta detaljbilde ETTER ferien..

Bilde

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Hei.

Ser dere bor ute på Langhus og da er vel ikke Ski Storsenter så langt unna.

Der har de både Kid Interiør, Princess, Hansen & Dysvik og Kremmerhuset Ting og Sånt.

Har sett den type gardiner dere er på jakt etter, men husker ikke i hvilken butikk :yesnod:

-- så i en av disse butikkene burde ha gode muligheter for å finne det dere er ute etter.

Lykke til!

 

Odinnen Gudrun

Har vært i alle disse butikkene, men uten hell.

Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!!

HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER.

Link to post
Share on other sites

Hei.

Stua  i Fredrikstad har gardiner. Har selv nettopp montert nye gardiner som du kan se her . Helt nederst på siden. Tykke og gode med blå bunnfarge som jeg tok mot utsiden og hvit bunnfarge som er inn i båten. De hadde flere varianter. Tror sikkert at de sender deg stoffprøve hvis du ringer til de.

Telefon 69 31 34 46. Handlet selv med en meget hyggelig dame som het Mette Marit.

Link to post
Share on other sites

Hei.

Stua  i Fredrikstad har gardiner. Har selv nettopp montert nye gardiner som du kan se her . Helt nederst på siden. Tykke og gode med blå bunnfarge som jeg tok mot utsiden og hvit bunnfarge som er inn i båten. De hadde flere varianter. Tror sikkert at de sender deg stoffprøve hvis du ringer til de.

Telefon 69 31 34 46. Handlet selv med en meget hyggelig dame som het Mette Marit.

Takker for svar! Ser ut til at det blir en tur til Fredrikstad for å kjøpe gardiner,så sant ikke noen andre har tips m et sted nærmere Oslo.

Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!!

HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER.

Link to post
Share on other sites

Hei.

Stua  i Fredrikstad har gardiner. Har selv nettopp montert nye gardiner som du kan se her . Helt nederst på siden. Tykke og gode med blå bunnfarge som jeg tok mot utsiden og hvit bunnfarge som er inn i båten. De hadde flere varianter. Tror sikkert at de sender deg stoffprøve hvis du ringer til de.

Telefon 69 31 34 46. Handlet selv med en meget hyggelig dame som het Mette Marit.

Hvor i Fredrikstad ligger forresten Stua?

Er det den butikken som ligger nede ved brygga eller er jeg helt på jordet nå?

Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!!

HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER.

Link to post
Share on other sites

Hvor i Fredrikstad ligger forresten Stua?

Er det den butikken som ligger nede ved brygga eller er jeg helt på jordet nå?

Den ligger i gågaten. Rett over for kino/nye rådhus. og heter Stua Senter.

 

Tror det kan være lurt å ringe først, slik at du ikke kjører bomtur fordi at det er utsolgt.

Link to post
Share on other sites

Har også vurdert å skifte gardinene i båten min. På fire år er det ufattelig hvordan det falmer! Sjekket mulighetene for å farge dem, men det er det ingen som anbefaler. Kjøp stoff som ikke er ren bommul - gjerne syntetiske - de holder visstnok bedre på fargen!

Link to post
Share on other sites

Har også vurdert å skifte gardinene i båten min. På fire år er det ufattelig hvordan det falmer! Sjekket mulighetene for å farge dem, men det er det ingen som anbefaler. Kjøp stoff som ikke er ren bommul - gjerne syntetiske - de holder visstnok bedre på fargen!

Vi prøvde å farge gardinene og det var pent i ca 2 måneder og nå ser det rett og slett ikke ut. Er absolutt ikke til å anbefale. :nono:

Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!!

HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER.

Link to post
Share on other sites

Hei! Skiftet gardiner i våres. Kjøpte stoffet på Jysk i Drammen. 30 meter for ca 300,-. Den bedre halvdel sydde dette stoffet dobbelt, ble meget bra. Blågrå gardiner med fyrtårn og redningsbøye, hør med dem!!!!

 

God sommer!!!

 

MS Stella ( Snart på ferie....... )   :wink:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...