Jump to content

Kanaltur i England med Herodes Falsk


Ingar

Recommended Posts

Har vært på foredrag med Falsk, altså den gangen var det også en "ny" seriøse side. Foredraget var kjempe bra...

 

Livet ble vel forlenget noen dager etter den kvelden der, synes han var mer moro live en det jeg har sett på Tv.... Selv om det ikke skulle være "moro" men hele forsamlingen knakk i latter gang etter gang... :giggle:

Link to post
Share on other sites

Det kan så være, men hvem som helst kan jo leie en slik farkost.

Som Herodes sa i filmen kan hvem som helst leie en "narrow" båt. Man får et lite kurs og så er det OK. :lol:

Jeg har selv sett disse båtene på kanalene og ble litt fascinert, men tror jeg ville hatt med en med erfaring på første tur. :yesnod:

Link to post
Share on other sites

...men hvem som helst kan jo leie en slik farkost.

Og hvem som helst kan lære å bruke en Narrowboat på ca. 20 minutter. Det er tiden de fleste utleiere setter av til opplæring. Dette går i 3 knop, dvs i rusletempo og det skal godt gjøres å skade noe(n) som helst.

Jeg har seilt på Shropshire Union Canal, Llangollen Canal, Staff's and Worc's Canal og Trent and Mersey Canal. Det er en morsom og sosial form for ferie i rolig takt, og jeg har ingen betenkligheter med å anbefale det til alle, båtvante eller ei.

Link to post
Share on other sites

En kanaltur kan absolutt anbefales!

 

Vi hadde en fantastisk opplevelse på Grand Union Canal i London - i egen båt midt gjennom svært interessante områder i byen. Gjennom dyreparken, Camden, for ikke å snakke om kvelden i Limehouse Basin (mener jeg det het) ved en av de store slusene ut mot Themsen. Båten, ca. 60 fot og 9 fot bred (det var en såkalt barge, samme fasong som narrowboat men tre fot bredere) var helt problemfri å føre. Vi dro også en liten dag oppover Themsen, det var en kjempeopplevelse, under alle broene, forbi kullkraftverket eller hva det er, med de fire skorsteinene, som var avbildet på et kjent LP-cover fra føritiden, husker ikke hva det het - kort og godt noe jeg ikke glemmer.

Fikk riktignok en ahaopplevelse om det med at strømmen kunne gå oppover en elv, og fikk nesten nærkontakt med et brokar - å seile i ring i medstrøm med 60 fot og 33 hestekrefter gir ofte en ganske lang ring.

 

Det var kort og godt en svært god tur, som sitter godt i minnet. :smiley:

Link to post
Share on other sites

Herodes er Konge.. bokstavelig talt. Båt og båtliv og sånt er han ikke uvant med, han har jo bl. a. komponert slike klassikere som "Arne Belinda", "Kåre Hitmaker" og ikke minst den uforglemmelige "Gamle Grønne Prammen". Sndagene fremetter skal bli frydefulle! De gærne har det godt...

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Har prøvd både med 48' på river Neen og 72' langollen Canal. Det er skikkelig avslappende, komfortabelt og trivelig. på langollen Canal sluset vi 48 sluser opp og 48 ned igjenn, vi hadde stadig aktivitet. :cheers:

Battersea Powerstation var vel på coveret til Pink Floyd "Animals" med bl.a. låten "Pig on the wings" LP'n var insppirert av Eric Arthur Blair's "Animals" :drink:

Aileen ll

Link to post
Share on other sites

Det var morsomt å se igjen "narrow boat". Vi (2voksne, 3 ungdommer ) leide en 56 fots på Llangollen Canal i 2006 i en uke, både toalett og diesel holdt en uke uten tømming/fylling, kun vannfylling .

Båtene er flatbunnet og av stål , så de tåler alt, vi var uheldig og fikk skadet et ror , men da fikk vi servicemann ombord i løpet aven times tid, avstandene er jo korte :)

 

Det ble andre ytterpunktet i forhold til seilas til skottland i sommer og Caledonien canal.

 

Herlig miljø uansett :sailing:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...