KnutIvar@home Svart 5.November.2009 Del på Facebook Svart 5.November.2009 Nesten som det virker på prisen du betaler for forsikringen, sammenlignet med hva andre sier de betaler, at du betaler for kasko men at det har skjedd en feil i systemet. kanskje noen kunne bedt om pris tilbud hos vesta på tilsvarende båt? men det er vel også litt misvisende i og med at prisene endrer seg i forhold til antall forskikringer og total kunde. btw, så er det jo vanskelig til tider selv for et trent øye og se forskjell på nytt strøkent og reparert av kenbjork :-) frustrerende situasjon da, alt i alt så syns jeg det høres ut som en feil hos vesta jeg. i tillegg til at kenbjork ikke har saumfart forsikringen godt nok. men finn ut hva premien tilsier i forsikringer. det høres ut som en dyr brann tyveri ansvar Sitér dette innlegget Link to post
KenBjork Svart 5.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.November.2009 Hallo kompis. Ja man kan kanskje begynne å lure, ser også hva chagall sa i sitt siste innlegg. Det er jo 2 stk av de som har oppgitt og svart her i tråden nå som har pris lik min men er kasko. En til og med vesta... var det ikke.. Ja er litt frustrerende, det er klart. Men dere her inne har gitt med en flott støtte idag at jeg er knapt "neffor" (dog jeg gråt en liten skvett etter samtalen med vesta-konsulenten som la på til meg.) Og at jeg ikke har lest papirene godt nok, kan ikke unnskyldes. BTW, får jeg skryt ? hehe nå ble jeg stolt. Er vr4 vingen til bilen du tenker sikkert. Mvh Kenneth Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
Daffy Svart 5.November.2009 Del på Facebook Svart 5.November.2009 Au da Dette var jo en trist avslutning på sesongen... Ut fra hva Mouche sier her kan det jo tyde på at det kun er 200 kr som skiller. Da blir jo beløpet såpass nærme det som har blitt sagt at du ikke nødvendigvis legger merke til forskjellen. Som sagt skal du jo sjekke dette likevel men jeg tror kanskje det kan være et poeng å få denne loggen. Du kan som en annen nevnte si at det er helt utenkelig for deg å ikke ha kasko på en båt. Det argumenterer du med det du har gjort allerede og at reglene jo er slik at hvis noen kjører på deg og kan skylde på hendelig uhell så må du dekke skadene selv. Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post
KnutIvar@home Svart 5.November.2009 Del på Facebook Svart 5.November.2009 Hallo kompis. BTW, får jeg skryt ? hehe nå ble jeg stolt. Er vr4 vingen til bilen du tenker sikkert. Mvh Kenneth hehe nei ikke spesielt vr4 vingen , men den også, mann med sans for detaljer og tålmodighet. slikt blir det resultater av Sitér dette innlegget Link to post
KenBjork Svart 5.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.November.2009 (redigert) Riktig Daffy. Skal få prøve å epla tak i den loggen hvertfall. Ahh ok kir :) takk takk Redigert 5.November.2009 av KenBjork (see edit history) Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
KenBjork Svart 5.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.November.2009 (redigert) sjekka ravns garage nå, åhh fyy kosta litt motor dekslet ja 7,859.15 Og 5,049.88 pr side på underdeksel. GULP Redigert 5.November.2009 av KenBjork (see edit history) Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
chagall Svart 5.November.2009 Del på Facebook Svart 5.November.2009 Blir nok vesentlig gunstigere fra USA. Se link: http://www.boats.net/parts/search/Merc2/Me...Cowl/parts.html Sitér dette innlegget Link to post
finnarne Svart 5.November.2009 Del på Facebook Svart 5.November.2009 Hva sjedde? ble litt itvil da jeg leste at de ikke ville redde motorenSelv er jeg kunde hos IF og er meget fornøyd, har nettop fått ny gir kasse etter at den raste, (dette var på en bil med superforsikring) Ekstremt regnvær + sjø fra feil retning + lensepumpe som ikke virket. 17 fots rana med 30 hester 4-takter Tohatsu fra 2006, innkjøpt sent i 2007, og montert tidlig i 2008. Når vi kom oss ned var det litt av motordekselet som var over vann, men mens vi jobbet med å få hevet den var en liten stund hele motoren under vann. Motoren var underforsikret (vet ikke hva som skjedde der), og de valgte å betale ut full sum - egenandel samt at vi fikk beholde motoren for kr 2000. Fikk vel muligens noe for å heve båten også, det gikk noen timer med der. Vi har gjort det vi kan nå for å ta vare på motoren, bare synd at det er drittvær, slik at vi ikke får kjørt den ordentlig varm, men den skal nok kjøres ordentlig varm før den blir satt bort for vinteren. Forhåpentligvis ender vi opp med å kjøpe en komplett rib med motor etter å ha lagt litt ekstra i potten. Sitér dette innlegget Vifa - Bruce Roberts 35 Tidligere: EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77 Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery Link to post
Edh1 Svart 5.November.2009 Del på Facebook Svart 5.November.2009 TrygVesta er dyre når det gjelder båter med "større" utenbordsmotorer, så prisen du har fått med brann/tyveri (eller delkasko som noen kaller det) er nok korrekt. At du trodde du hadde kasko er kanskje ikke rart dersom du hadde sammenlignet priser med andre selskap? At man godtar hva man skriver under på som det nevnes tidligere i tråden er en sannhet med modifikasjoner. Selskapets opplysningsplikt står sterkt og dersom den ikke overholdes kan unntak gjøres. Slike eksempler finnes det mange av fra forsikringsklagekontoret. Det kan jo være en ivrig provisjonsselger som solgte deg inn på feil grunnlag. Dekninger mangler og egenandeler settes opp for at prisen skal virke lavere. Dette skjer med jevne mellomrom. Det er ikke alltid like greit å følge med i alle detaljer dersom man skifter selskap med hele pakken og det er tross alt forsikringsselkapene som er den sterke part - og det er et godt argument til din fordel. Man skal ha god økonomi for å dekke et totalhavari på en båt som du har, det er ikke mange som kjører rundt uten kasko på en slik:-/. Derfor var du i god tro da du mente du hadde kasko. Sjekk loggen når du får den. Dersom det ikke står at du var tilbudt/anbefalt kasko mener jeg du kan ha en sak - for det skal du bli tilbudt på et slikt objekt. Jeg ville ikke gitt meg uten videre. Stå På! Sitér dette innlegget Link to post
KenBjork Svart 5.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.November.2009 (redigert) Takk for link 'chagall' Skal sjekke ut motornr på min så jeg finner riktig frem. 'Edh1' takk for gode råd, er usikker på hvordan jeg skal forme den mailen om å få logg.. Lyst å kladde ? Hadde en runde på priser ja mener jeg å huske, og ja mener også det var hele sulamitten som ble flyttet blant annet da også pga ting ble gunstigere i forhold til medlemskapet i utdannings forbundet og forsikringene til kona. Man skal ha god økonomi for å dekke et totalhavari på en båt som du har, det er ikke mange som kjører rundt uten kasko på en slik:-/. Derfor var du i god tro da du mente du hadde kasko. Riktig, og hadde ett total havari skjedd igår.. Ja da hadde båtlivet mitt og mange års oppsparte middler gått tapt for laang tid. Har heller ikke lyst å gi meg.. men er ikke god på slike ting. Men nå er det natta, takk for i dag folkens. Mvh Kenneth Redigert 5.November.2009 av KenBjork (see edit history) Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
Jawik Svart 5.November.2009 Del på Facebook Svart 5.November.2009 Dette var triste saker Kenneth. Får håpe du for orden på sakene før ny sesong starter for deg. Merket jo været her inne i fjorden også men heldigvis ikke så kraftig. Ligger på svai og fortøyningslina ble ganske tynn ettersom kreftene økte, men den holdt heldigvis. Ingen god følelse når en står på framdekket å følger med. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
FredrikW Svart 5.November.2009 Del på Facebook Svart 5.November.2009 Ja dette var en kjip slutt på sesongen! Men når slikt først skal skje er det tross alt bedre at det skjer en av sesongens siste dager, og ikke en av de første. Om ikke annet så kan kanskje det være en liten trøst... Jeg syntes det høres merkelig ut at forsikringen din er uten kasko når premien er så høy, men det kan jo stemme at TrygVesta er såpass mye dyrere enn mitt selskap. I så fall syntes jeg det er rart at de får solgt en eneste båtforsikring, da. I alle fall til folk med denne typen båt. Jeg betaler ca.kr.3800,- i året med forsikringssum på kr.250000,- og full kasko. 20 fots daycruiser fra 2004 m/utenbords og topphastighet 35kn. Uansett blir det spennende å høre hvordan selskapet ditt håndterer denne saken. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 5.November.2009 Del på Facebook Svart 5.November.2009 Har ikke lest alt som er skrevet her, men hvis vesta skal ha kr 3.625 for ansvar/brann/tyveri så er de hinsides dyre. Kan knapt være mulig. Det bare en liten økning (kr100?) for å ha båten på vannet hele året, så noen stor avkortning kan det neppe bli snakk om. Ta all kommunikasjon heretter pr mail. Og om du likevel ringer, notér det som blir sagt og navnet på personen du snakker med. Sitér dette innlegget Link to post
finnarne Svart 6.November.2009 Del på Facebook Svart 6.November.2009 Spesielt dersom personen i den andre enden legger på, er det viktig å ha navnet på den man snakket med. Sitér dette innlegget Vifa - Bruce Roberts 35 Tidligere: EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77 Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery Link to post
KenBjork Svart 6.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.November.2009 (redigert) Har dessverre ikke navnet... Kan heller ikke huske han sa det, men det gjorde han sikkert. 'ingar' ja det stemmer, ser på papirene her at uten rabatten via konas medelmskap i utdanningsforbundet, så er total summen på båtforsikringen som du sier på: kr 3.625 for ansvar/brann/tyveri minus hennes/den rabatt -979 =premie sum å betale 2646.- Så da er vel det dyrt etter hva dere mener forstår jeg... Redigert 6.November.2009 av KenBjork (see edit history) Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
KenBjork Svart 6.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.November.2009 (redigert) Logget inn på min side nå hos dem, fant oversikt over tidligere avtaler. Men får en feilmelding når jeg prøver å hente de eldre avtalene. Feil...Beklager, det oppstod feil ved henting av avtaledokumentet. Vennligst prøv igjen senere! Men ser jeg har vært hos trofast og skadefri kunde hos vesta siden 2002 Tidligere avtaler Gjelder fra Avtalenr 34xxxxx 05.07.2008 Avtalenr 34xxxxx 05.07.2007 Avtalenr 34xxxxx 05.07.2006 Avtalenr 34xxxxx 05.07.2005 Avtalenr 34xxxxx 05.07.2004 Avtalenr 34xxxxx 05.07.2003 Avtalenr 34xxxxx 05.07.2002 Ser også at skaden på fritidsbåt er oppført Skadenr.: 09xxxxxx Type skade: Fritidsbåt Kj.mrk.: Melding Ingen saksdokumenter så langt Mvh Kenneth Redigert 6.November.2009 av KenBjork (see edit history) Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
Mouche Svart 6.November.2009 Del på Facebook Svart 6.November.2009 'ingar' ja det stemmer, ser på papirene her at uten rabatten via konas medelmskap i utdanningsforbundet, så er total summen på båtforsikringen som du sier på: kr 3.625 for ansvar/brann/tyveri minus hennes/den rabatt -979 =premie sum å betale 2646.- Så da er vel det dyrt etter hva dere mener forstår jeg... Det er noe rart her siden jeg jo er forsikret i samme selskap, for samme beløp, samme type båt (ikke merke, men båttype), med samme egenandel og øvrige betingelser, og min pris før rabatt er 3.670 med full kaskodekning og premie 2.863 etter fradrag av rabatter. Kanskje du kan argumentere med at det jo her stadig diskuteres prises og vilkår på forsikring og at du da har slått deg til ro med at den prisen du betaler er ganske lik det andre oppgir at de betaler for tilsvarende dekning med kasko og i samme selskap? Du kan jo uansett ikke tape noe på å prøve! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
KenBjork Svart 6.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.November.2009 Ja helt enig 'Mouche' For mener det også vart sjekket med andre selskap vedrørende full kasko. Og da slo meg til ro på det og prisen som kom. Men som igjen er min feil å ikke fulgt med godt nok i papirene. Nå har jeg da fått IM fra Edh1, som har veiledet meg og har han diktert hva jeg skal si/skrive og jeg har da nå sendt skriftlig henvendelse til trygvesta. Så venter nå på svar og loggføring fra samtaler/henvendelser. Blir gang på gang siden jeg entret BP, over entusiasme, kunnskap og behjelpelighet til folkemassen og enkelt personer her inne. Er helt overveldende. Gjelder ikke nå her bare meg, men også problemer som andre har. For denne saken, så føler jeg meg godt, og kan ikke få takk alle nok og godt nok. Mvh Kenneth Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
Tintin Svart 6.November.2009 Del på Facebook Svart 6.November.2009 Uff det var dumt å høre, Kenneth! Og en kjempepåminnelse for oss andre til å sjekke at forsikringen faktisk dekker det vi forventer. Håper alt ordner seg så billig som mulig. Sitér dette innlegget Confirmation Bias - Hvis du mener du ser ting klart, har du ikke sett godt nok etter. Link to post
KenBjork Svart 6.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.November.2009 ja er jo leit. Var jo også derfor at jeg postet dette i utgangspunktet for at andre skulle tenke på dette og sjekke opp seg og sitt for å unngå slik hos seg selv. Jeg er av typen, "handyman" og ikke paragrafrytter. Så jeg har ikke så lett for å sette meg inn i dybden. Så på bakgrunn av det så er slik at, hadde ikke responsen blitt som den er blitt fra alle dere... (evt jeg ikke hadde postet en tråd om dette) Så etter avisningen fra vesta mannen som la på til meg.. Så hadde nok Mr kenbjork, "jaja skjitt au det var jo leit" og grått en tåre og trekt pusten og starta på slitsomme tider med lite "luksus" å jobbe med skuta for å fikse skader selv. Såh.. det er typen kenbjork Mvh Kenneth Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
Tore Tang Svart 9.November.2009 Del på Facebook Svart 9.November.2009 Hvordan går det med deg i denne saken? Har du kommet noen vei med forsikringsselskapet eller fått noen tilbakemelding fra dem? Sitér dette innlegget Link to post
KenBjork Svart 9.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.November.2009 (redigert) Fikk ett svar via min side/kopimail til meg om at dette var sendt/ført videre. Dette var da på fredag. Det er alt. Helt stille vært idag. Redigert 9.November.2009 av KenBjork (see edit history) Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
Kal-El Svart 11.November.2009 Del på Facebook Svart 11.November.2009 Fortsatt intet nytt? Sitér dette innlegget Link to post
KenBjork Svart 12.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.November.2009 Morn Nei er stille som i graven.. Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
KenBjork Svart 12.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.November.2009 Eller jo, ser jeg ikke har nevnt det.. Fikk jo svar på første skriftlige henvendelse til dem senere samme dag, ref 06.11.09 10:07 Innlegg #68 at Hei!Takk for henvendelsen din. Den er sendt til skadeavdelingen vår, som vil ta kontakt med deg. Dersom du har spørsmål til saken, ber vi deg ta direkte kontakt med skadeavdelingen på telefon 04040 eller e-post: Båt: XXXXXX@trygvesta.no Ha en fortsatt fin dag! Vennlig hilsen TrygVesta Siden har det vært stille. Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.