guran1942 Startet 14.Juli.2004 Del på Facebook Startet 14.Juli.2004 Familien ønsker større og raskere båt og det ser ut som det kan bli en Agder 8000 Tc da den tilfredstiller alle behov med tanke på plass og fartsområde. Jeg kan dessverre ikke finne den i erfaringsdatabasen, så jeg prøver her. Jeg har funnet en gammel test i båtmagasinet som så meget lovende ut. Jeg er også interesert i å høre om erfaringer med produsenten Agder boat. Mvh Guran Sitér dette innlegget Link to post
jada Svart 14.Juli.2004 Del på Facebook Svart 14.Juli.2004 Kjenner vel egentlig ikke båtene særlig godt, men har inntrykk av at både snekka Agder 840 og Agder 8000 som du har sett på, er forholdsvis populære båter. Jeg har heller ikke hørt noe ufordelaktig om produsenten. Tror bestemt at du ikke løper noen stor risiko ved å kjøpe en Agder. Men, dette er synsing fra min side Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 15.Juli.2004 Del på Facebook Svart 15.Juli.2004 Hei! Hvis jeg ikke husker helt feil, er det strak aksel på denne båten. Og da er det en ting som bør sjekkes. Og det er innfestingen av et jern fra flyndra, eller om det er et lager til propellaksel. Husker ikke sikkert, men det er en brakett som er festet inn i skroget nesten helt akter, og det er ett svakt punkt der. Hvis båten går på grunn, er det dette punktet som stikker dypest, og presser braketten opp i skroget. Her virker det som det ikke er noen forsterking, jernet går rett igjennom glassfiberen. Vet om en båt som holdt på å gå rett ned pga lekkasje her etter grunnstøting. Prøver ikke å skremme noen, men synes det kan virke som en litt dårlig konstruksjon. Kan hende dette er rettet på nyere modeller, det vet jeg ikke noe om. Den båten jeg sikter til er noen år. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 15.Juli.2004 Del på Facebook Svart 15.Juli.2004 Har ikke de fleste moderne halvplanere en nedbygd flyndre som sitter utstatt til? Det sank en Elwaro 9000 uti skjærgården her for noen år siden etter at flyndra og "finnen" den er festet til "forsvant". Man hadde fritt innsyn i båten fra undersiden.... Her er et bilde av en Agder 840, vet ikke om 8000 har samme konstruksjon: Bilder av andre båter finnes her: https://baatplassen.no/i/YaBB.php?board=...;num=1034330323 Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 15.Juli.2004 Del på Facebook Svart 15.Juli.2004 Agder 8000 er litt spesiell under, mener jeg. Jernet sitter festet lenger under selve skroget liksom, ikke helt akter, som den på bildet. Har ikke tid til å skrive mere nå, skal rekke et tog. Sitér dette innlegget Link to post
Victora III Svart 10.April.2015 Del på Facebook Svart 10.April.2015 Er du Agder 8000/880-eier? Følg den nyopprettede åpne gruppen "Agder 8000/880-eiere" på Facebook. Gruppen er åpen for å dele bilder, tips og erfaringer. Del gjerne Sitér dette innlegget Link to post
Victora III Svart 11.April.2015 Del på Facebook Svart 11.April.2015 Er du Agder 8000/880-eier? Følg den nyopprettede åpne gruppen "Agder 8000/880-eiere" (https://www.facebook.com/groups/agder880/) på Facebook. Gruppen er åpen for å dele bilder, tips og erfaringer. Del gjerne Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.