Jump to content

Hvor ofte bytter man bunngjennomføringer?


jensemann2

Recommended Posts

Är det inte så att om det är rätt kvalitet så håller genomföringar och ventiler i 'evighet' - och om det är fel metall så korroderar dom.

 

Om man tror - eller helst vet - att alla genomföringar är från samma leverantör så kunde det ju vara en ide att ta ut en (som sitter bekvämt till!) och klyva den med vinkelslipen. Om den är OK... tja då hade jag sovit lugnt.

 

Kolla dock alltid för säkerhets skull att Du har ett försäkringsbolag som täcker denna typ av skador.

 

Min förra båt hade skrovgenomföringar som var 25 år när jag sålde den och jag tror att den flyter ännu.

Link to post
Share on other sites

är rätt kvalitet så håller genomföringar och ventiler i 'evighet' - och om det är fel metall så korroderar dom.

 

Er så hjertens enig.

Alle mine gjennomføringer er fra 1982.

Og de er like gode.

Hadde ett prosjekt på gang for å bytte til Marelon, men så hadde jeg et edru øyeblikk og innså at det var bare bortkastede penger.

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Byttet alle bunnventiler i min seilbåt, da en av de knakk ( var korrodert slik at det kun var et tynt sikt som holdt). Sliter du med en bytt alle. Er du i tvil bytt. Jeg valgte å gå for sluseventil og ikke kuleventil, sluseventil fryser ikke i stykker på samme måte som en kuleventil kan. Litt mer plunder ved åpning/stenging men hvor mange ganger gjør du det i løpet av året ????

 

Matriale messing.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...