Jump to content

Forskjell på seilklær vs fjellklær

Marulf

Recommended Posts

Hei,

Her det noen som har noen formening om hva som er forskjellen på seilklær vs fjellklær?

Jeg har en Fladen Flytejakke og bukse som er greit om man ikke skal jobbe så mye. Mao dårlige pusteegenskaper.

Kan jeg benytte fjellkær som seilklær (feks Bergans goretex jakke og bukse) eller vil ikke dette tåle å brukes på sjøen :diving:

Bevegeligheten er etter min oppfatning bedre i fjellklær / skiklær enn i seilklær.

Antar at stoffet er tykkere i seilklærne pga større mekanisk slitasje. Man sitter jo mer på ræva og gnukker i en båt enn man gjør på en fjelltur.

Skarpe kanter (tenker da på kalesjeknapper og vinsjehåndtak o.l.) er det også lett å henge seg opp i i båten.

Ellers bør jo alle gore-tex (m/varianter) plagg gjennomspyles med ferskvann om de har vært dynket i saltvann.

S/Y Surprise

Ellers bør jo alle gore-tex (m/varianter) plagg gjennomspyles med ferskvann om de har vært dynket i saltvann.

Har hørt (som det heter) at i seiltøy er bl.a tråden i sømmer/glidelås bedre tilpasset til saltvann/salt miljø, kontra i fjelljakker.

Ellers så savner jeg slike lommer på knærne til puter, som på arbeidsbukser.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...