Komodo Svart 15.November.2009 Link til dette innlegget Svart 15.November.2009 Hei Jarle, send meg en IM, kanskje jeg kan hjelpe deg! Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Superkul Svart 15.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.November.2009 im er sendt - nå er jeg spent Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Maskinmeisteren Svart 15.November.2009 Link til dette innlegget Svart 15.November.2009 Støpe-aluminium er vel helt håpløst å sveise! Kjemiske tettestoffer har en tendens til å løsne i kantene pga. temp. endringer! Men vet du hvor tykt gods det er i det "friske" området av tanken?? Har du bilde?? Støpt alu er IKKE umulig å sveise, men du må for all del henvende deg til en eller annen som har gjort det før. Det må et skikkelig MIG apparat til, samt at sveiseren bør være vel bevandret i det han styrer med. Utover dette er det bare litt god tid og tålmodighet som skal til. Har sveiset og bygd opp igjen flere kjølere opp gjennom tida, og det er ikke noen umulighet. Hør med en eller annen på et renomert verksted som driver en del innafor aluminium så får du nok napp tenker jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 19.November.2009 Link til dette innlegget Svart 19.November.2009 Her er noen bilder før og etter reparasjon. Ikke de beste bildene, men de er tatt med mobiltelefon. Den forrige eieren hadde forsøkt å reparere med sicaflex. Jeg er glad i å bruke sica, men ikke til dette Ikke fritt for at det var litt tæring. Innsiden (ikke pent her heller nei...) Litt guffent å sveise i stratos Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Knallfred Svart 19.November.2009 Link til dette innlegget Svart 19.November.2009 "Maskinmeisteren" kan jo sveise den Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 19.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.November.2009 aaaah coolt gleder meg til og hente den - skal den få litt stell og maling Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Knallfred Svart 19.November.2009 Link til dette innlegget Svart 19.November.2009 Åhh..?? Var det bilder av din tank Jarle..?? Tæring..??? Nei ka du sei Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 19.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.November.2009 grabra tro om jeg skal "sparkle" et lite lag med aralditt over før maling?????? eller er det best for metallet med grunning og maling bare merkelig at det ikke er no sink i di greiene orginalt Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Knallfred Svart 19.November.2009 Link til dette innlegget Svart 19.November.2009 (redigert) He he.. Ser ikke ut til at du har hatt zink noen plasser! ...Etter tanken å dømme!! ...Men det e jo tanken som teller (Dæggern no var jeg morsom) Redigert 19.November.2009 av Knallfred (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 19.November.2009 Link til dette innlegget Svart 19.November.2009 Hvis du mener alvor er det sandblåsing og 2-komponent grunning som gjør susen. Men det er jo grenser for hva man legger i gammel dr... da Det kommer jo an på hva du har tilgang til også. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Superkul Svart 19.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.November.2009 dårlig med sink annet en på drevet - merkelig spør du meg - for se hva man finner på sandblåsing er d dårlig med så det blir nok god gammaldags sliping med grunning og maling Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Knallfred Svart 19.November.2009 Link til dette innlegget Svart 19.November.2009 Var så redd for tæring, ...at jeg oppbevarer motorn bak på luxen om vintern Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 19.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.November.2009 du hadde jorda motoren til bilen og sink på ramma ??? Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Knallfred Svart 19.November.2009 Link til dette innlegget Svart 19.November.2009 Henger sink ned i søla under biln Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 19.November.2009 Link til dette innlegget Svart 19.November.2009 Der ser vi en som tar galvanisk tæring på alvor! Får bare håpe at de ikke salter veiene så mye der du bor. Der jeg bor er det mer salt på veiene enn i vannet der båten er i opplag Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Knallfred Svart 19.November.2009 Link til dette innlegget Svart 19.November.2009 Ingen fare med salting!! ...har knapt til salt på maten!! (Morsom igjen) Hadde motorn ute for å male motorrommet! Pussa motorn med det samme! Ble bare lekkert Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 19.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.November.2009 meget pent - omtrent slik hadde jeg det i storbåten vår - og slik blir det nok i dracoen og Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Knallfred Svart 19.November.2009 Link til dette innlegget Svart 19.November.2009 morsomt å kunne krype rundt i motorrommet i bare konfirmasjonsdressen! Lugga ut septiken til fordel for kvern, og rett ut til krabben med dritten!! Men jeg bruker hue før jeg skyller ned Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 19.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.November.2009 ja ............ det SKAL være rent og oversiklig i motorommet det var et knakende fint rom du hadde der booooompeace Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Maskinmeisteren Svart 20.November.2009 Link til dette innlegget Svart 20.November.2009 "Maskinmeisteren" kan jo sveise den Joda, det kunne jeg vel gjort hvis det hadde vært for 5-6 år siden. Nå har jeg ikke tilgang på skikkelig sveiseutstyr lenger i og med at jeg har byttet arbeidsplass. I tillegg vil jeg anta at sveiseferdighetene har begynt å "ruste" litt med åra ( ikke bare dere som kan være ustyrtelig morsome!!) Men uansett så er det nitidig arbeid å reparere de der, og særlig når tæringa har kommet litt vel godt igang. Derfor lønner det seg nok å kjenne noen som driver i gamet som kan ta den for seg på fritida... pleier å hjelpe på sluttregninga det! Sitér dette innlegget Link to post
Knallfred Svart 20.November.2009 Link til dette innlegget Svart 20.November.2009 Men nå ser det ut til at tanken er fikset Da er det bare å vente på neste hull Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.