Jump to content

hvor får man reparert kjølertanken på vp 151


Superkul

Recommended Posts

Støpe-aluminium er vel helt håpløst å sveise! Kjemiske tettestoffer har en tendens til å løsne i kantene pga. temp. endringer! Men vet du hvor tykt gods det er i det "friske" området av tanken?? Har du bilde??

Støpt alu er IKKE umulig å sveise, men du må for all del henvende deg til en eller annen som har gjort det før. Det må et skikkelig MIG apparat til, samt at sveiseren bør være vel bevandret i det han styrer med. Utover dette er det bare litt god tid og tålmodighet som skal til. Har sveiset og bygd opp igjen flere kjølere opp gjennom tida, og det er ikke noen umulighet.

Hør med en eller annen på et renomert verksted som driver en del innafor aluminium så får du nok napp tenker jeg.

Link to post
Share on other sites

Her er noen bilder før og etter reparasjon. Ikke de beste bildene, men de er tatt med mobiltelefon.

 

Den forrige eieren hadde forsøkt å reparere med sicaflex. Jeg er glad i å bruke sica, men ikke til dette :nonod:

Ikke fritt for at det var litt tæring.

dsc00066.jpg

 

Innsiden (ikke pent her heller nei...)

dsc00067.jpg

 

Litt guffent å sveise i stratos :cool:

dsc00069.jpg

 

dsc00068.jpg

Link to post
Share on other sites

"Maskinmeisteren" kan jo sveise den :yesnod:

:lol: Joda, det kunne jeg vel gjort hvis det hadde vært for 5-6 år siden. Nå har jeg ikke tilgang på skikkelig sveiseutstyr lenger i og med at jeg har byttet arbeidsplass. I tillegg vil jeg anta at sveiseferdighetene har begynt å "ruste" litt med åra ( :lol: ikke bare dere som kan være ustyrtelig morsome!!)

Men uansett så er det nitidig arbeid å reparere de der, og særlig når tæringa har kommet litt vel godt igang. Derfor lønner det seg nok å kjenne noen som driver i gamet som kan ta den for seg på fritida... pleier å hjelpe på sluttregninga det!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...