Steinsvigen Startet 17.November.2009 Del på Facebook Startet 17.November.2009 Hei .. Lurer på å kjøpe belger til eksosen og drivakselen (Kad 42) hos biltema gjør eg noe dumt i å kjøpe dette der ?? Noen som har erfaring med dette eller skal ein gå for orginalvarer ?? mvh Frode Sitér dette innlegget http://home.tussa.com/frosten/ ------------Eg driver også med litt HTML KODER ------------------)) http://www.nipe-hyttene.no/ Link to post
REM Svart 17.November.2009 Del på Facebook Svart 17.November.2009 Hvis du anvender de originale slangeklemmene og hiver BT-slangeklemmene i søppla, er det ikke noe problem å bruke BT-belger. Jeg gjorde det ihvertfall uten problemer i mange år. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Tore Tang Svart 17.November.2009 Del på Facebook Svart 17.November.2009 (redigert) Eksosbelgen er det vel ikke så nøye med da det allikevel går eksos og sjøvann gjennom den. Det viktige med denne er at du kjøper med klaff hvis gummileppa som skal stoppe for tilbakeslag av sjøvann på drevet er borte. Eller motsatt ikke kjøper med klaff hvis gummileppa på drevet var intakt. Begge deler like viktig. Slik var det i allefall på DP290A-drevet jeg hadde. Skiftet aldri eksosbelgen selv om det at styreutslaget på drevet med tiden hadde blitt litt større noe som medførte et lite hull på eksosbelgen på hver side. Jeg ville også skiftet ut klemmene fra Biltema med de gamle originale hvis jeg først skulle kjøpe biltemabelger. Når det kom til stykket og med bakgrunn i litt blandede erfaringer med kvaliteten på andre Biltemaprodukter (drivknuter, bremsecaliper, endeledd etc.) så brukte jeg kun originalbelger på mitt drev. Kjøpte en pakke med belg og sink. Syntes ikke prisforskjellen mot Biltema sin belg var stor nok til at jeg risikerte noe på dette området med de følger og kostnader dette kunne medføre. Der var vel ikke så mange hundrelappene å spare? Redigert 17.November.2009 av Tore Tang (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
rolf-eigil Svart 17.November.2009 Del på Facebook Svart 17.November.2009 Svigers kjøpte til meg oljefilter til MD7 A. Passet perfekt, var bare nødt til å skru av ene motorfestet. Besparelse 70 kr. Svar da jeg ville bytte det. Nei. Det var brukt Sitér dette innlegget Link to post
mthoms Svart 18.November.2009 Del på Facebook Svart 18.November.2009 Jeg bruger Biltemas bælge og zink. Jeg har ikke oplevet problemer med kardanbælgen, men jeg har set exosbælgen være nærmest exploderet. De seneste udgaver af bælgene er forstærket indvendig med en metaltråd og i år havde jeg ikke nogen problemer. Til foråret sætter jeg BT's produkter på igen - de koster under halvdelen af de originale (i hvert fald her i sydnorge ). Sitér dette innlegget Link to post
Wrooar Svart 18.November.2009 Del på Facebook Svart 18.November.2009 Jeg bruker Biltema motorolje, Impeller, knutebelg og zinker - alt var i like god stand i høst som i vår. Må ha klaff på eksosbelgen og denne fant jeg ikke hos Biltema - så den kostet meg mer enn alt på Biltema til sammen. Sitér dette innlegget Båt til salgs: Nimbus 800 til salgs Link to post
Steinsvigen Svart 19.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.November.2009 Takker for gode innspill .. Sitér dette innlegget http://home.tussa.com/frosten/ ------------Eg driver også med litt HTML KODER ------------------)) http://www.nipe-hyttene.no/ Link to post
Ingar Svart 19.November.2009 Del på Facebook Svart 19.November.2009 Anoder fra Biltema vs 'originale' VP. Sitér dette innlegget Link to post
Nautofil Svart 21.November.2009 Del på Facebook Svart 21.November.2009 Sist jeg var borti knutebelg fra Biltema var det skarpe sveisepungter inv. på spiralen,dette monterte jeg ikke pga. redd de skulle gnage hull i belgen. Sjekk dette før montering...... Jeg synes også gummi`n belgen er laget av virker stiv i forhold til org.Volvo,men det er sikkert 3 år siden jeg prøvde å benytte belg fra Biltema så det kan jo ha utviklet seg? Har benyttet anodene fra biltema en sesong,og jeg synes det var mer zink igjen etter sesongen en vanlig (ved bruk av orginal) dette tyder på dårlig kvalitet. Det blir spendene å høre på andres erfaring av belger/sink fra biltema. Sitér dette innlegget "Noen ganger må en kommunisere på mottakers premisser.... evnen til å oppfatte!" Link to post
ansgar Svart 21.November.2009 Del på Facebook Svart 21.November.2009 Har brukt belgene på Biltema på et 280 DP drev skifet hvert 2. år og ingen problemer. Også brukt impeller uten problem. Sitér dette innlegget Link to post
Willing 31 Svart 21.November.2009 Del på Facebook Svart 21.November.2009 Har dårlig erfaring med gummi produkter fra biltema de har morknet mye fortere en orginall produkter Sitér dette innlegget Willing 31 Link to post
Ingar Svart 21.November.2009 Del på Facebook Svart 21.November.2009 Ja, slanger f.eks. har en helt uakseptabelt dårlig kvalitet. Man får knapt montert dem før de begynner å sprekke. Har lignende erfaring med ettermarkedsdeler av gummi for bil, tildels også plastikkdeler. Finnes unntak, vifteremmene til Biltema er laget av Goodyear, de belgene må også stamme fra en OEM leverandør. Kanskje samme som leverer til VP. Sitér dette innlegget Link to post
Explorer Svart 17.Januar.2011 Del på Facebook Svart 17.Januar.2011 Noen som har fått noen nye erfaringer når det gjelder Biltema belgene til volvo her? Vurderer om jeg skal bruke biltema sine eller gå for original belgene til våren. Tenker spess på knutebelgen. Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 18.Januar.2011 Del på Facebook Svart 18.Januar.2011 Skjønner ikke problemet, for å spare ett par 100 kroner? Og risikere, om det er noe å risikere, lekk belg med de omfattende kostnadene det måtte medføre? Sitér dette innlegget Link to post
Lars Hansen Svart 18.Januar.2011 Del på Facebook Svart 18.Januar.2011 Finnes unntak, vifteremmene til Biltema er laget av Goodyear, de belgene må også stamme fra en OEM leverandør. Kanskje samme som leverer til VP. Nei, det tror jeg ikke stemmer. Jeg sammenlignet Volvo og Biltemabelger til et 290-drev en gang, og da var Biltemabelgen mye tynnere og mykere i gummien. Jeg ga Biltemabelgene allikevel en sjanse, ettersom jeg skiftet hvert år. De var like hele da jeg tok opp båten på høsten, og helt tørt på innsiden. Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 18.Januar.2011 Del på Facebook Svart 18.Januar.2011 Jeg synes også gummi`n belgen er laget av virker stiv i forhold til org.Volvo,men det er sikkert 3 år siden jeg prøvde å benytte belg fra Biltema så det kan jo ha utviklet seg? Biltemabelger til et 290-drev en gang, og da var Biltemabelgen mye tynnere og mykere i gummien. ????? Nautofil opplevde gummin som stiv. larshans1 opplevde den som tynnere og mykere. Er det varierende kvalitet fra år til år? Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
tkb Svart 18.Januar.2011 Del på Facebook Svart 18.Januar.2011 Jeg liker originaldeler på vesentlige detaljer. Så får man heller prøve å bli fast kunde med dertil hørende rabatt. Sitér dette innlegget Link to post
Lina III Svart 18.Januar.2011 Del på Facebook Svart 18.Januar.2011 Jeg gambler ikke med Biltemadeler der det er viktig med kvalitet. Knutebelg er en viktig del og konsekvensene ved defekt(e) belg(er) kan bli store. Kun orginaldeler, litt dyrere i innkjøp, men bedre nattesøvn Sitér dette innlegget Link to post
Victora III Svart 18.Januar.2011 Del på Facebook Svart 18.Januar.2011 (redigert) Nautofil opplevde gummin som stiv. larshans1 opplevde den som tynnere og mykere. Er det varierende kvalitet fra år til år? Noterer ulike erfaringer med gummi`n Må vel komme høyt når årest sitat å BP skal kåres dette Redigert 18.Januar.2011 av Swande (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 19.Januar.2011 Del på Facebook Svart 19.Januar.2011 Jada jada. Skulle kanskje spurt om det var varierende kvalitet (stivhet) fra dag til dag. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Sjeldenutpå Svart 19.Januar.2011 Del på Facebook Svart 19.Januar.2011 Er det varierende kvalitet fra år til år? Jepp. Det trur eg er tilfelle. Slik eg oppfatter BT, så setter de ut anbud på jobben. Det er ingen sikkerhet i at Biltema sitt startbatteriet som vant batteritesten hos ein bilkjede, for 7 år siden, er det samme i dag som testvinner. BT lager jo ikkje alle de varene sjølv. Så at to personer kan ha fått forskjellig vare er fullt mulig trur eg. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.