Majali Startet 20.November.2009 Link til dette innlegget Startet 20.November.2009 Hei.. Måtte bare dagen med dere:-) I dag, etter over 1 år på land, skal endelig damen ut i sitt rette element igjen! Etter iherdig jobbing en god stund ( den siste mnd i telt med 2 dieselvarmere som hjelp) Har hun nå fått nytt dekk, dollbord, hyttetak og flybrigde dørk.. Så da gjenstår kun akterdekket til våren Men nå etter 20 kg epoxy, masse vevd matte, filler, og over 200 kg avretting til framdekk og dollbord, er jeg fornøyd for i år... Så nå gleder jeg med til å ta fatt på litt småtteri inne i vinter. Har fått malt opp hele motorrommet og alle skrogoverflater i bunn osv, så nå skal motorene få nye slanger og få sett over dieselpumper og dyser.. Og det mange timer med alt nytt av 240 volt anlegget osv osv osv... så dette blir en kjempefin vinter!!! Sitér dette innlegget Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre Link to post
Bøljan Svart 20.November.2009 Link til dette innlegget Svart 20.November.2009 Sjøsetting nå! Heldiggris Lykke til Sitér dette innlegget Link to post
Xtian Svart 20.November.2009 Link til dette innlegget Svart 20.November.2009 Gratulerer, men hvor er bildene? Sitér dette innlegget Ve den som er ute på havet i slikt et vær -- uten båt. Link to post
Knallfred Svart 20.November.2009 Link til dette innlegget Svart 20.November.2009 Ser ingen bilder Tar det for å være en skrøne ...til bilder er på plass Sitér dette innlegget Link to post
Majali Svart 20.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.November.2009 Flaut uten bilder, jeg vet det... Skal ta litt bilder utover vinteren :wflag: Sitér dette innlegget Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre Link to post
Wasco Svart 20.November.2009 Link til dette innlegget Svart 20.November.2009 Dette må jo være "kjerringa mot strømmen" Mens de fleste er opptatt med å ta opp båten og gjøre forberedelser for vinteropplag, snakker du om sjøsetting. Ja, da får jeg bare gratulere, og så venter vi på bilder av damen Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Worry II Svart 20.November.2009 Link til dette innlegget Svart 20.November.2009 Tar det for å være en skrøne ...til bilder er på plass Jeg også ! Tror ikke noe på deg ! Du har hatt en drøm i natt, du ! Sitér dette innlegget Link to post
Knallfred Svart 20.November.2009 Link til dette innlegget Svart 20.November.2009 Jeg også ! Tror ikke noe på deg ! Du har hatt en drøm i natt, du ! I så tilfelle en herlig drøm Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 20.November.2009 Link til dette innlegget Svart 20.November.2009 Det var gode nyheter MY Casa. Hvor skal du ligge i vinter? Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Majali Svart 20.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.November.2009 ja hvis jeg plutselig våkner nå, ja blir jeg grisesur!! Mariell: jeg kommer til å fortøye i La Scala :) Sitér dette innlegget Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre Link to post
Majali Svart 20.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.November.2009 ja hvis jeg plutselig våkner nå, ja blir jeg grisesur!! Mariell: jeg kommer til å fortøye i La Scala :) Sitér dette innlegget Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre Link to post
Mariell Svart 20.November.2009 Link til dette innlegget Svart 20.November.2009 Mariell: jeg kommer til å fortøye i La Scala :) Høres ut som kort vei hjem fra by'n 2 minutters spasertur til jobben, er vel heller ikke å forakte. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Bøljan Svart 20.November.2009 Link til dette innlegget Svart 20.November.2009 Får håpe du aldri våkner da Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 20.November.2009 Link til dette innlegget Svart 20.November.2009 Får håpe du aldri våkner da Klokka er 13.51, så han bør sove i 9 minutter til ihvertfall ! Sitér dette innlegget Link to post
Otto R Svart 20.November.2009 Link til dette innlegget Svart 20.November.2009 Det var nok bare en våt drøm Sitér dette innlegget Link to post
Majali Svart 20.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.November.2009 hahaha... en kamerat var der ute og sa det blåste "litt"... men nå ligger hun fortøyd i en lånt plass ved opplaget... håper på og få fått henne inn til plassen sin iløpet av helgen... (Kjørte henne i korte intervaller på starteren med stopphendel ute til oljetrykket var bra...) Men vil helst ikke bruke motorer noe særlig før oljeskift osv.. har ikke noe spesielt kontroll på noe som helst nå etter over 1 år på land... Men det er ikke mer enn 10 minutter i 3-4 knop inn, så det går nok fint... Bilder og status følger... :-9 Sitér dette innlegget Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre Link to post
index Svart 20.November.2009 Link til dette innlegget Svart 20.November.2009 Bare kontroller at du har nok olje før oppstart, så går det sikkert helt greit! Du må jo uansett kjøre motorene varme før oljeskift, så om de i tillegg driver båten litt forsiktig burde ikke gjøre noe forskjell i så måte. Ser frem til bildene, regner med at det er en del forandringer etter siste oppdatering... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Majali Svart 22.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.November.2009 (redigert) Hei Etter sjøsetting på fredag, ble Casa kjørt til vinterhavnen på lørdag i fint deilig vær, i dag ble det kun sjekket opp litt fortøyninger osv,,, ligger trygt og godt nå... men problemet med vibrasjoner er ikke løst enda!! til tross for helt ny propellaksel osv... Jeg for konfrontere verkstedet med det i morgen... Vel, hun ligger under 5 minutter fra hjem og jobb, samt under 30 sekunder fra en pils, så det er en fiiin plass å ha opplag Det kommer mer bilder og spørsmål underveis.... https://baatplassen.no/bildearkiv/1/1845/img_0967.jpg Redigert 22.November.2009 av MY Casa (see edit history) Sitér dette innlegget Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre Link to post
bare lek(k)er Svart 23.November.2009 Link til dette innlegget Svart 23.November.2009 Hei Erik! Fint å se at du har fått båten på vannet!! Men skal du ikke døpe henne om?? Siden du bor på landjorda mener jeg? og ikke som tenkt ombord. Ad. Kast i akslingen, regner med at du har sjekket opprettingen. Du har vel blitt en j...el på sveising også? Det ligger forresten er prikk lik båt på Gyssestad, v Ikea Slependen. Samme kjekke "nødutgang" fra akterkabinen og rett ut på badeplattformen, er bare å snike seg ut i havet om morgenen Vi sees! ta deg en tur innom neste gang du er i byen. Trygve, Cecile og Trym P.s. Hils kjente Sitér dette innlegget Link to post
Knallfred Svart 23.November.2009 Link til dette innlegget Svart 23.November.2009 Har du skade på propell kanskje?? Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 23.November.2009 Link til dette innlegget Svart 23.November.2009 Hei, gratulerer med å få henne ut. Når det gjelder vibrasjon, så synes jeg å huske at roret dengang dette ble ødelagt ble fikset igjen? Kan det ligge noe her? Propellene ble vel også erstattet med nye dengang? Sitér dette innlegget Link to post
Majali Svart 23.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.November.2009 Hei igjen:-) Jo det er godt å få vann under kjølen etter over 1 år!!! Det som er gjort under der er at verkstedet har foruten å byttet ror, byttet; mellomaksel, propellaksel og sent avgårde propell vinger til rep og vektjustering. Så hvis det er propellen, er det isåfall propellhuset, hvis ikke er jo tanken på oppretting tilstede. Men det får verkstedet ta seg av. Dette er utgangspunktet en forsikrings jobb. Så jeg avventer litt til. Hun skal på land en tur til våren for å bytte et rorblad og da kan dette også... Jeg kommer til å jobbe en del om bord i vinter med teknisk, elektrisk osv osv... Så blir det ikke så mye til våren. Jeg kommer vel til å legge ut litt bilder underveis for de som er interessert... Sitér dette innlegget Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.