Wasco Svart 25.November.2009 Link til dette innlegget Svart 25.November.2009 Diskusjonene omkring billig kontra dyrt vertøy har vi hatt mange av her på BP. Men jeg sier meg enig med Lars H. Hvorfor bruke flere tusen kroner på et verktøy som skal brukes et noen få ganger i løpet av et år? Selv kjøpte jeg boschen og betalte 995 kr for den. Men hadde jeg undrsøkt JULA først hadde jeg kjøpt deres billig variant uten å blunke!! 500 kr er mye penger for meg Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
NilsPils Svart 25.November.2009 Link til dette innlegget Svart 25.November.2009 Ligger en norsk test her. De er ikke overbegeistret akkurat... Grunnen er nok at disse er blitt testet som multimaskiner. Etter min mening er Fein og ettrligningene spesialmaskiner som er uvurderlige til sitt bruk. Til vanlig sliping, kapping, etc. har jeg maskiner som er mye bedre egnet. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
jupan Svart 25.November.2009 Link til dette innlegget Svart 25.November.2009 har en Fein sag som gjør alt dette , kjekk sak. hørte med håndtverkere før kjøp ang å kjøpe billigere... ble rådet til å kjøpe proffverktøy kontra billig hobby. de hobbyverktøyene holder ikke mål ifølge de som bruker verktøy mye. erfart dette selv med bla pussemaskiner... billigt duger ikke .... et at tingene er at frekvensen i praksis ikke er like bra... Nettopp :) De beste 2500 jeg har brukt i jobbsammenheng ;) JRO Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 25.November.2009 Link til dette innlegget Svart 25.November.2009 Ingen tvil om at detter er en maskin som duger. Fikk en Fein av svigerdatteren siden jeg er så snill . Da jeg tok den i bruk i sommer gikk det så det kostet, med hardmetallblad og greier. Skulle kutte litt gammel glassfiber i bunnen av båten og i min iver og med støvete briller kom plutselig moder jord til syne under båten. . Heldigvis sto den på land. Men at det er et veldig bra verktøy er det ingen tvil om. Sitér dette innlegget Link to post
ansgar Svart 25.November.2009 Link til dette innlegget Svart 25.November.2009 Jula har en til 399,-http://www.jula.no/multiskjarer-sliper-180-w-123098 Jeg kjøpte en slik. Problemet var at den ikke turtall justering så når det ble kuttet i treverk gikk bladet så fort at det røykte av bladet. Og kom brenn merker i hardt treverk. Sitér dette innlegget Link to post
ansgar Svart 25.November.2009 Link til dette innlegget Svart 25.November.2009 Eneste minuset er at selve verktøyet/bladene er svindyre. Har selv en Bosch GOP 10,8 V oppladbar. Er skikkelig hendig verktøy. For å få den enda mer hendig kjøpte jeg alt tilleggs utstyret som var mulig å få til denne over Ebay fra UK. Er vesentlig rimeligere enn å kjøpe det i norge Sitér dette innlegget Link to post
Double Weber Svart 25.November.2009 Link til dette innlegget Svart 25.November.2009 (redigert) Jeg kjøpte en slik. Problemet var at den ikke turtall justering så når det ble kuttet i treverk gikk bladet så fort at det røykte av bladet. Og kom brenn merker i hardt treverk. Jeg kjøpte ikke den av samme grunn. Ingen hastighets justering. Jeg fant derimot en av merke "Master craft". Den har justering for hastighet og koster faktisk mindre en den på jula (375,-) + at det fulgte med koffert. Det var også fler verktøy i settet. Redigert 25.November.2009 av Double Weber (see edit history) Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
Sjeldenutpå Svart 25.November.2009 Link til dette innlegget Svart 25.November.2009 Det er jo artig....kan kjøpe komplett maskin i koffert med fleire verktøy til samme pris som eit bimetallblad fra Fein Slipte opp 3 billige vinkelslipere på en dag eg, opp i røyk alle. En bekjent har lik vinkelsliper på tredje året nå. Proff VS hobby. sammenligne? Nei Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Kaftein ØL Svart 25.November.2009 Link til dette innlegget Svart 25.November.2009 Jeg har bosch-varianten. har misbrukt den nesten daglig i båte nå det siste halvåret, og foreløpig vil jeg si at den har holdt forbausende bra. Har brukt den til krevende oppgaver på utilgjengelige steder og sagt gjennom både motorromsiolasjon, bunnstokker og mye mer. Ofte har bladene blitt så sløve at det har tatt laaang tid å komme igjennom, men sagen har tålt overaskende mye juling. Denne brukes som sagt i jobbsammenheng nesten hver dag. Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 25.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.November.2009 Har Boshen skrape også? Kampanje på Jernia nå ser jeg. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Lars H. Svart 25.November.2009 Link til dette innlegget Svart 25.November.2009 Forstår jeg deg rett i at Jernia har tilbud på elektrisk skrape nå? Pris? kanskje jeg endelig skulle få fjernet noen tykke lag med gammelt bunnstoff? Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Double Weber Svart 25.November.2009 Link til dette innlegget Svart 25.November.2009 Multiverktøyene kan monteres skrape på. Tror det er hva han mener. Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
Polarn Svart 25.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.November.2009 Ja, sorry. Var det jeg mente. Om mulitverktøyet også har skrape. Men følger det med i settet man kjøper eller er det tillegg på den? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
M/B Shanty Svart 25.November.2009 Link til dette innlegget Svart 25.November.2009 Skrapa lager man enkelt med slipe ned ett oppbrukt blad. Sitér dette innlegget Min hjemmehavn - Feda Småbåthavn Link to post
horg Svart 25.November.2009 Link til dette innlegget Svart 25.November.2009 Dette følger med i PMF 180E komp. sett I disse tilbudene følger det med buetblad,smaltblad og pussepad m/ div. papir Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 25.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.November.2009 DA er det ingen tvil. En sånn må jeg ha Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Double Weber Svart 25.November.2009 Link til dette innlegget Svart 25.November.2009 Hvis en skal kjøpe skrape kan en gå på jula og velge i tre prisklasser. Medium, billig og veldig billig. Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
Woody Svart 25.November.2009 Link til dette innlegget Svart 25.November.2009 (redigert) Jeg har en Fein Super-cut selv, og er ikke i tvil om at det er det beste kjøpet jeg har gjort på verktøysiden. Enkelt og greit; Hos Fein er det verktøyet som ocillerer, mens hos konkurentene er det maskinen/hånden, samt at Fein har større bevegelse. I går slipte jeg 5 dørstokker i eik, og det gikk som "smurt, og hakka møkk." Redigert 25.November.2009 av Woody (see edit history) Sitér dette innlegget "It's difficult to build an ugly wooden boat." Link to post
Polarn Svart 25.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.November.2009 Hva ga du får den Woody? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Smurph Svart 26.November.2009 Link til dette innlegget Svart 26.November.2009 (redigert) Har Fein og det er et fantastisk verktøy til sitt bruk. Skrapen fungerer veldig bra på lim osv, dvs elastiske stoffer, men veldig dårlig på hardt bunnstoff. Her vil jeg anbefale en skrape med slående funksjon i stedet. Kjøpte en rimelig elskrape på Clas Ohlson som gjorde vei i vellinga på bunnsmøringen. Redigert 26.November.2009 av Smurf1 (see edit history) Sitér dette innlegget Bundin er bátleysur maður Link to post
Lars H. Svart 26.November.2009 Link til dette innlegget Svart 26.November.2009 Har du noe artikkelnummer på denne el-skrapen hos CO? Jeg finner ikke noe slikt hos dem. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
bukt Svart 26.November.2009 Link til dette innlegget Svart 26.November.2009 Diskusjonene omkring billig kontra dyrt vertøy har vi hatt mange av her på BP.Men jeg sier meg enig med Lars H. Hvorfor bruke flere tusen kroner på et verktøy som skal brukes et noen få ganger i løpet av et år? Selv kjøpte jeg boschen og betalte 995 kr for den. Men hadde jeg undrsøkt JULA først hadde jeg kjøpt deres billig variant uten å blunke!! 500 kr er mye penger for meg kan til dels være enig i det men etter egenerfaring så er det nå best å kjøpe bra med en gang.. Jobbet en del på huset mitt og med annet privat. da kjøpte jeg bla borrhammer på europris til 400kr.. tenkte at jeg kunne slite ut mange til prisen av en proff.. etter 3 drepte maskiner kjøpte jeg en hilti i stedet. mye dyrere men lite hjelp i en billig maskin hvis den ryker de dagene når butikker ikke er åpne... og er jo gjerne da du bruker den privat også har og kjøpt diverse stikksager og bajonettsager som ryker i gear og mekanisme... nå har jeg makita. de holder mål og sager mye bedre og faktisk , høres rart ut men en dyr stikksag fliser mye mindre enn en billig og sager rett gjennom 40mm benkeplater på langs med treverk uten å slite, går liksom av seg selv.. Bosh sin multi er nok bra nok, har veldig bra erfaring med bosh når det gjelder pussemaskiner og eldriller. av batteridrill er det nå en ting som aldri ryker og det er festtools og jeg har brukt mye forskjellig . Sitér dette innlegget Link to post
Keiko123 Svart 26.November.2009 Link til dette innlegget Svart 26.November.2009 løp å kjøp. dette må da være ett bra kjøp.. http://global.ebay.com/Bosch_GSR_108_V-LI-...0368917666/item Sitér dette innlegget Link to post
Smurph Svart 26.November.2009 Link til dette innlegget Svart 26.November.2009 (redigert) Har du noe artikkelnummer på denne el-skrapen hos CO? Jeg finner ikke noe slikt hos dem. Lars H. Nei, jeg lette etter den selv på webben nå, og da fant jeg kun skrapesettet som hører til. Skrapesettet har artnr 30-9284. Mulig den er tatt ut av sortimentet? Ville tatt en tur innom et utsalg og sjekket. Ellers er jo Bosch sin grønne EL-skrape sikkert et OK alternativ, men den er mer enn dobbelt så dyr. Normalt pleier jeg å kjøpe verktøy fra øverste hylle, men i dette tilfellet har faktisk billigalternativet vært mer enn godt nok. Redigert 26.November.2009 av Smurf1 (see edit history) Sitér dette innlegget Bundin er bátleysur maður Link to post
Woody Svart 26.November.2009 Link til dette innlegget Svart 26.November.2009 Hva ga du får den Woody? Den var noe dyr, jeg tror jeg betalte over 4000,- for settet. Men jeg tror faktisk at prisene har gått ned på disse produktene etter hvert som det har blitt flere forhandlere som selger de. Dette var for fire år siden og da var det litt problemer med at verktøyet løsnet på Multi-masteren, men det har de fikset nå, så den holder i massevis. Sitér dette innlegget "It's difficult to build an ugly wooden boat." Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.