avmønstret5 Startet 29.November.2009 Del på Facebook Startet 29.November.2009 Min elendige gamle S. Ericsson ser ut til å tatt kvelden. Jeg trenger en robust sak med store og lett synlige tall og bokstaver. Jeg bruker den til å ringe + SmSe med, alt annet er ikke så nøye, men kan den brukes som hammer eller kniv er det helt ok. Har kikket litt på Nokia 3720 og Samsung M11o ute å ha noe særlig mening om disse. Her er sikkert mange unge (og gamle) med gode kompetanse på dette og jeg mottar alle forslag med med takk Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 29.November.2009 Del på Facebook Svart 29.November.2009 (redigert) Jeg hadde valgt den billigste mulig. Før eller senere går den i dørken eller drukner i en lomme. Og så hadde jeg oppbevart min "andre" på et trygt og tørt sted. Redigert 29.November.2009 av 2nd Trikker'n (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 29.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.November.2009 Nei mine overlever merkelig nok..har fremdeles min første "Simonsen". Sitér dette innlegget Link to post
Hilmar 2 Svart 29.November.2009 Del på Facebook Svart 29.November.2009 Hva slags Simonsen har du? Har noen av dem liggende jeg å. Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
avmønstret5 Svart 29.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.November.2009 De er lagret en plass, husker ikke helt hvor, men det var en veldig bra tlf. med kort batteritid. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 30.November.2009 Del på Facebook Svart 30.November.2009 (redigert) Mest robuste telefonen er vel gamle Ericsson R310 - den med "kakespade" antenna. Har selv en Simonsen NMT450 liggende (Mark II?), men ikke mye liv i den nå... (Vanntett, men tålte tydeligvis ikke øl...) Var en bra telefon, men dårlig batteri. Innebygd telefonsvarer - en diktafon. Bedre samtalekvalitet enn noen GSM tlf jeg har vært borti. Ellers så har vel Sonim noen "håndtverkermodeller" som tåler litt mer...? Redigert 30.November.2009 av ivar (see edit history) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
solbris Svart 30.November.2009 Del på Facebook Svart 30.November.2009 Sonim burde være telefonenfor deg. Tåler det meste. Sitér dette innlegget Link to post
Hobby 430 Sport Svart 30.November.2009 Del på Facebook Svart 30.November.2009 Hva med denne da??? ----> http://www.elprice.no/tele/mobil-doro/doro...ack-do330black# Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
lnjk Svart 30.November.2009 Del på Facebook Svart 30.November.2009 Enig at Ericsson med kakespadeantenne var en bra telefon men jeg klarte å ta knekken på en slik i løpet av vel to år. Ser også etter ny telefon og har tilsvarende kriterier å gå etter som pettersand Noen som kan har erfaring med Sonim? -Størrelse på bokstaver? -Styrke på vibrering når det ringer? -God (høy) lydstyrke? -Mulig å snakke i (mye) vind? +++ Sitér dette innlegget Link to post
avsluttet Svart 30.November.2009 Del på Facebook Svart 30.November.2009 sonim er utrolig lydsterke, du hører hva som sies. Har hatt en slik i 2 år tror jeg, den ble blaut en gang. Like lydsterk. Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 30.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.November.2009 Hmm... ser ut til å være en rå sak. Har kikket litt på Samsung M110 Nokia 3720 Simens M81 og Sonim som koster noe mer Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 1.Desember.2009 Del på Facebook Svart 1.Desember.2009 (redigert) Ser ut til at den er RÅ. http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=580081 http://www.mobilen.no/wip4/review/test-son.../d.epl?id=34451 test av en eldre mod. http://www.amobil.no/artikler/sonim_xp1/47995 Redigert 1.Desember.2009 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Jawik Svart 1.Desember.2009 Del på Facebook Svart 1.Desember.2009 Doro har vi til bruk i båten. Solid og med store tall ( 1 x 1 cm) som kan brukes med hansker på. Den vi har, har 4 programmerbare oppringninger på taster ( A til D) + en del finesser utenom. Kan motta sms, men ikke sende sms. Kostet under en båtlap da vi kjøpte. DORO Mobiltelefoner Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
avmønstret5 Svart 1.Desember.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Desember.2009 Takk for mange gode forslag. Jeg tror jeg ender opp med en Nokia 3720. Den er vannsikker, har stålramme og rimelig moderne og med en del fasiliteter. Men alle modellen som er nevnt har sine fordeler og mangler så det er ikke enkelt å bestemme seg Sitér dette innlegget Link to post
avsluttet Svart 1.Desember.2009 Del på Facebook Svart 1.Desember.2009 Ser den er IP 54 klassifisert, og det bør vel være tilstrekkelig til en robust mobiltelefon. Ellers savner jeg fortsatt en mobil som er skikkelig gummiert. Selv sonim har ikke nok friksjon til å holde seg i lomma, eller til å ligge rolig på plass når alt vil dra av sted. Sitér dette innlegget Link to post
lnjk Svart 1.Desember.2009 Del på Facebook Svart 1.Desember.2009 Da får du gjøre som meg. Heng den i et tau rundt halsen så går den ikke på sjøen. Sitér dette innlegget Link to post
Frivakten Svart 3.Desember.2009 Del på Facebook Svart 3.Desember.2009 Kjenner til 2 brukere av Sonimen. De er svært så fornøyd. Begge er sjøfolk Skulle ikke denne tråden vært i Åpent Forum? Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
OT-flyktning Svart 3.Desember.2009 Del på Facebook Svart 3.Desember.2009 Første innlegg nevner jo ingenting om båt. Tittelen er vel heller misvisende, men så er det OT da. Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 3.Desember.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Desember.2009 Når jeg sier båtbruk, så hender at vi også går i land dvs. jeg tenker da ikke på en så spesialisert telefon at den bare skal brukes ombord. Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 3.Desember.2009 Del på Facebook Svart 3.Desember.2009 Har flyttet den. Sitér dette innlegget Link to post
jupan Svart 3.Desember.2009 Del på Facebook Svart 3.Desember.2009 (redigert) Jeg har Samsung B2700 som arbeidstelefon. Den fungerer, til forskjell fra en del "krigstelefoner", som en vanlig og passelig avansert mobiltelefon. Samtidig tåler den støt og fuktighet. Den har også lommelykt som mer enn én gang har vært veldig hendig. Tror jeg betalte 2000,- uten noen form for bindingstid, e.l. Det er to ting jeg er misfornøyd med. 1. Den vil ikke synkronisere kontakter og kalender med Apple datamaskiner. Men bluetooth fungerer som det skal, til f.eks. bildeoverføring. 2. Noe omstendelige menyer, men oversiktlige nok. Ellers er den ganske så bra og fungerer svært godt i båtsammenheng, også med tanke på det du sier at du jo også går i land... ;) JRO Redigert 3.Desember.2009 av JRO (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 3.Desember.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Desember.2009 Har flyttet den. OK Samsung B2700 er kanskje noe dyrere en B2100 som jeg har sett på. Tenke en tlf fra 1t til 1,5 Sitér dette innlegget Link to post
jupan Svart 3.Desember.2009 Del på Facebook Svart 3.Desember.2009 Den vet jeg ikke noe om. Men for å si det sånn; jeg ville ikke kjøpt denne telefonen om igjen. Den er for "primitiv" - klumpete og tungvint å bruke I FORHOLD til Sony Ericsson, for eksempel. Men når jeg først har den, så er fordelen at den tåler litt "aktiv fritid", og den gjør da jobben til en telefon: å ringe og sende tekstmelding. JRO Sitér dette innlegget Link to post
prin435 Svart 3.Desember.2009 Del på Facebook Svart 3.Desember.2009 Sony Ericsson C702 er en fin og robust telefon, overlevde en svømmetur i saltvann og :) Sitér dette innlegget Princess 435 Pretty Woman, Oslo Link to post
spigney Svart 3.Desember.2009 Del på Facebook Svart 3.Desember.2009 Sony Ericsson C702 er en fin og robust telefon, overlevde en svømmetur i saltvann og :) Jeg har hatt en C702, men ble skuffet over hvor treg den er. Min ble sendt på verksted, da den slo seg av og på av seg selv. Slet også med at noen av tastene var svært trege. Etter 1 år ga jeg opp telefonen. Strømkontakten var også dårlig, men dette er vel et problem med alle SE telefonene. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.