Jump to content

Mobiltelefon for båtbruk, forslag?

avmønstret5

Recommended Posts

Min elendige gamle S. Ericsson ser ut til å tatt kvelden. Jeg trenger en robust sak med store og lett synlige tall og bokstaver. Jeg bruker den til å ringe + SmSe med, alt annet er ikke så nøye, men kan den brukes som hammer eller kniv er det helt ok. :wink:

Har kikket litt på Nokia 3720 og Samsung M11o ute å ha noe særlig mening om disse.

Her er sikkert mange unge (og gamle) med gode kompetanse på dette og jeg mottar alle forslag med med takk

Mest robuste telefonen er vel gamle Ericsson R310 - den med "kakespade" antenna.

Har selv en Simonsen NMT450 liggende (Mark II?), men ikke mye liv i den nå... (Vanntett, men tålte tydeligvis ikke øl...) Var en bra telefon, men dårlig batteri.  Innebygd telefonsvarer - en diktafon.  Bedre samtalekvalitet enn noen GSM tlf jeg har vært borti. 

Ellers så har vel Sonim noen "håndtverkermodeller" som tåler litt mer...?

Redigert av ivar (see edit history)

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Enig at Ericsson med kakespadeantenne var en bra telefon men jeg klarte å ta knekken på en slik i løpet av vel to år.

Ser også etter ny telefon og har tilsvarende kriterier å gå etter som pettersand

Noen som kan har erfaring med Sonim?

-Størrelse på bokstaver?

-Styrke på vibrering når det ringer?

-God (høy) lydstyrke?

-Mulig å snakke i (mye) vind?

+++

Jeg har Samsung B2700 som arbeidstelefon. Den fungerer, til forskjell fra en del "krigstelefoner", som en vanlig og passelig avansert mobiltelefon. Samtidig tåler den støt og fuktighet. Den har også lommelykt som mer enn én gang har vært veldig hendig.

Tror jeg betalte 2000,- uten noen form for bindingstid, e.l.

Det er to ting jeg er misfornøyd med.

1. Den vil ikke synkronisere kontakter og kalender med Apple datamaskiner. Men bluetooth fungerer som det skal, til f.eks. bildeoverføring.

2. Noe omstendelige menyer, men oversiktlige nok.

Ellers er den ganske så bra og fungerer svært godt i båtsammenheng, også med tanke på det du sier at du jo også går i land... ;)

JRO

Redigert av JRO (see edit history)

Den vet jeg ikke noe om. Men for å si det sånn; jeg ville ikke kjøpt denne telefonen om igjen. Den er for "primitiv" - klumpete og tungvint å bruke I FORHOLD til Sony Ericsson, for eksempel. Men når jeg først har den, så er fordelen at den tåler litt "aktiv fritid", og den gjør da jobben til en telefon: å ringe og sende tekstmelding.

JRO

Sony Ericsson C702 er en fin og robust telefon, overlevde en svømmetur i saltvann og :)

Jeg har hatt en C702, men ble skuffet over hvor treg den er. Min ble sendt på verksted, da den slo seg av og på av seg selv. Slet også med at noen av tastene var svært trege. Etter 1 år ga jeg opp telefonen. Strømkontakten var også dårlig, men dette er vel et problem med alle SE telefonene.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...