ibizafan Svart 6.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2009 har testet to stykker bli skuffet begge ganger 5910 og en litt store ca 20 fot SLÅR LIKE MYE BEGGE TO V BUNN ER STØRST BAKK! Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
Hansi Svart 7.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2009 5910 og en litt store ca 20 fot SLÅR LIKE MYE BEGGE TO V BUNN ER STØRST BAKK! Har hatt både Ibiza og Yamarin. Selv er jeg ikke i tvil, Yamarin er mitt foretrukne valg. Sitér dette innlegget Link to post
MT. Svart 7.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2009 Hydroliften er morsom, men noe mindre anvendelig. Og en T-17 i nevnte prisklasse har fort enda større totaktsmotor enn Skibsplasten jeg linket til, så jeg blir litt usikker på hvilken kombinasjon av bruksområde og fartsressurser du egentlig er ute etter. Du får holde oss oppdatert, og lykke til igjen. Sitér dette innlegget baatplassen.no Din kommunistiske hjemmehavn på nettet! Link to post
optimax 150 Svart 7.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2009 Har en Askeladden 635 freestyle m 150 optimax på Veldig fornøyd med båten den er bred og veldig stødig. 245 cm bred og veier 970 kg u motor og tom tank. Den har også kalesje som dekker alt aktenfor midtkonsoll. Stor stueplass til alt av puter mm. Har små barn og de beveger seg greit rundt i båten og både mor og barn storkoser seg på den store solsenga foran. Noe vanskelig ombordstigning over akterspeilet fra badetrappa men til å leve med. Kvaliteten og finishen virker bra tatt i betraktning at båten er 99 mod. Hadde en ny Utttern s52 som hengsler og nagler datt fra hverandre etter 1 år. Noe slikt har jeg ikke funnet her på Askeladden. Har hatt noe plunder m motor men lekk bensinslange pga klem og dårlig hovedstrømsbryter kan jo egentlig ikke lastes motoren... Etter hva jeg har fått forståelse for så enten går motoren bra på denne årgangen eller så er det bare å kaste den.. Det ligger vel ikke noen 635 freestyle på finn.no nå men de kommer sikkert.... Sitér dette innlegget Link to post
Noflow Svart 7.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2009 Hydroliften er morsom, men noe mindre anvendelig. Og en T-17 i nevnte prisklasse har fort enda større totaktsmotor enn Skibsplasten jeg linket til, så jeg blir litt usikker på hvilken kombinasjon av bruksområde og fartsressurser du egentlig er ute etter. Du får holde oss oppdatert, og lykke til igjen. det spørs litt på hvor mye penger jeg skal bruke, skal jeg bruke mye (opp til 100.000) så blir det nok en speedbåt av et slag. selv om den har en svæær totakter på hekken tror jeg ikke forbruket blir så ille da båten er såpass lettdreven og går så fort. hvis jeg skal bruke veldig, veldig mye penger (rundt 200.000) så kjøper jeg nok en mer fornuftig båt, da man kan få tak i en daycruiser el. i god stand til de prisene med en 4takts motor, jeg vil ikke ha 2takt forgassermotor på en sånn båt da den blir mye mer tungdrevet enn hydroliften og gjør gjerne 20 knop mindre. så om motoren drikker 60 liter i timen på full gass, så vil det jo bare havne på rett over 1 l/nm på speedbåten, men på daycruiseren som kanskje bare gjør 35 knop, så har du plutselig oppimot 2 l/nm Sitér dette innlegget Link to post
Bryant Svart 8.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2009 er du en slags talsmann for ibiza, ibizafan? men vi får se hva slags båt det blir, spørs litt på budsjettet mitt. er litt sugen på å kjøpe meg en speedbåt ala hydrolift t-17/20 og. time will show! Fanboys finnes alltid . Men de finnes mest i spillkonsoll, fotball og andre tenåringsfora. Heldigvis sjeldne her på baatplassen.no. Jeg har selv vært på utkikk etter en god skjærgårdsjeep i 200K klasssen og valget falt på Yamarin 5910 pga meget gode sjøegenskaper. Den vinner alt av tester og slår absolutt ikke i bølgene. At det sto en Yamaha F150 4 takt på hekken var heller ikke å forakte. Sitér dette innlegget Link to post
andk Svart 8.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2009 har testet to stykker bli skuffet begge ganger5910 og en litt store ca 20 fot SLÅR LIKE MYE BEGGE TO V BUNN ER STØRST BAKK! rettskiving? Sitér dette innlegget Link to post
Hebbe Svart 8.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2009 rettskiving? Skjønner du ikke hva som står der ? Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
Hillmar Svart 8.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2009 Jeg synes det nærmer seg lavmål å kommentere det s051830. Og prikken over i'en er selvfølgelig at du ikke skriver korrekt selv... Hvis man ikke forstår går det ann å spørre hva personen mente. Sitér dette innlegget Link to post
Orca74 Svart 9.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2009 (redigert) Jeg ville kanskje først prøvd å definere bruksområde for meg og deretter satt grensen ved hvor mye penger jeg skal tillate meg å bruke. Kan muligens, men ikke nødvendigvis, gjøre valget av båt enklere selv om det i utgangspunktet er veldig vrient med alle de flotte modellene det er der ute. Når det gjelder vurderingen av om båtene er lett å omsette i markedet så vil det å følge med på finn.no en stund gi deg en indikasjon på hvor greit det er å 'bytte' båt senere. Akkurat nå er kjøpermarkedet rimelig dødt, som forøvrig er en mulighet til å gjøre et bra kjøp, men når/hvis markedet tar seg opp igjen mot våren så er det enklere å sammenligne hvor raskt de forskjellige modellen skifter eiere. Selv holder jeg en knapp på Ibiza 20 Touring eller Askeladden 605, men det er utfra mitt predefinerte bruksområde. Lykke til! Redigert 9.Desember.2009 av chryztaal (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Even M Svart 9.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2009 Hva med å prøve en Ryds 520GTX? Har prøvd litt forskjellige båter tidligere, men endte opp med en slik nå på forsommeren, og har vært kjempefornøyd. Så også på Bella, men den syns jeg ble for trang inni, og Yamarin syns jeg er overpriset. Lykke til med kjøp. Sitér dette innlegget Link to post
Noflow Svart 9.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2009 takk for tipsene folkens, men har nå kastet fra meg planen om å kjøpe så dyr båt, satser heller en del av pengene på leilighet/hus i fremtiden Sitér dette innlegget Link to post
altmuligbåt Svart 9.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2009 Har hat Ibiza 19 (master) den kom før sport men har samme skråget, den synes jeg var veldig bra. I sommer kjøpte jeg en Ibiza 20 turing, ( kjøpte den når det var pent vær).. den hadde jeg 7 uker og har aldrig vært så misfornøyd med noe båt, (HOLD DEG LANGT UNNA) Jeg skjøner ikke hvordan Ibiza som lager så bra båter kan finne på og sette navnet sitt på et slik skråg, det bare slår og er vanskelig og kjøre og går altid skjevt i vannet . Skulle jeg kjøpt båt til den prisen mener jeg: -Prøv båten i litt bølger. -Kjæp helst med Yamaha. Jeg hadde nok set på Ibiza 19, Yamarin og har også hatt en Ryds jeg var veldig fornøyd med (men den var bare 15 fot) vet ikke hvordan store brødrene er.. Lykke til, og blir du ikke fornøyd er det bare og selge, det gjore jeg.. Sitér dette innlegget Glerder meg til sommeren!!!!!!!!! da skal det BÅTES:o) Link to post
SeaRaymond Svart 10.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2009 Angående opplevde sjøegenskaper på ny båt, er det ofte slik at det oppleves som kjempebra i begynnelsen, etterhvert føler en vel kanskje litt annerledes, slik har jeg iallefall opplevd båtene jeg har hatt opp gjennom tidene, og tror det er noe i det. Planende båter vil alltid slå i sjø, selv godt større båter på 40 fot + (dog alt er relativt) Vil en ha det mest behagelig i sjø, men samtidig beholde litt av farten er vel halvplaner tingen. Sorry for at dette ble litt offtopic, men ville bare sette ett tankekors på at det er rimelig lett når en er litt oppglødd under prøvetur (ihvertfall om man er oppsatt på å gjennomføre handel) å oppfatte at båten har gode sjøegenskaper, noe den gjerne også har. Men etterhvert kommer det gjerne en snikende følelse at den gjerne ikke oppleves slik lenger alikavel, og 3 fot syken siger på for å oppleve det hele 1 gang til, kanskje det hele dreier seg om 3 fot syken Sitér dette innlegget Link to post
Orca74 Svart 10.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2009 Nå er det vel strengt tatt ikke nødvendig å fortsette denne tråden mer da guttungen har sagt han vil bruke pengene på huskjøp i stedet. Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 10.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2009 Nei, det er vel ikke det Sitér dette innlegget Link to post
KenBjork Svart 10.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2009 Hva med å prøve en Ryds 520GTX? Har prøvd litt forskjellige båter tidligere, men endte opp med en slik nå på forsommeren, og har vært kjempefornøyd.Så også på Bella, men den syns jeg ble for trang inni, og Yamarin syns jeg er overpriset. Lykke til med kjøp. Hvilken bella? 512 excel vs 530 excel er bare at de ser likens ut. Plassmessig en anna verden. Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
Noflow Svart 10.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2009 nei, er vel ikke noe poeng i det å fortsette tråden, ser mer på båter oppimot 70.000 klassen nå Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 10.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2009 Smart valg å satse på "crib" . En bolig er sikker investering, som så og si alltid stiger i verdi. Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
fuskefanten Svart 10.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2009 Smart å spare til bolig, og så flotte seg når en har kontroll på denne gjelda Og så er det jo ofte slik, at båtgleden nødvendigvis ikke er proporsjonal med antall fot eller hestekrefter, du kan godt finne en flott båt til 70 lapper eller mindre du vil få stor glede av! Det er ofte enklere å oppdage flotte fiske- og badeplasser dess mindre og rimeligere båt du har (en er mindre redd for "uerstattelig" skade). Du kan f.eks. kikke på Skibsplast 490 VS/HT, en helt OK båt til en rimelig penge. Gå for nyest mulig motor, stoler / interiør kan en alltids trekke om og få mer moderne. Eller en helt åpen båt, fortsatt masse å velge i. Sitér dette innlegget Link to post
altmuligbåt Svart 11.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2009 Det er nok en bedre investering og kjøpe hus ja;O) men liker disse diskusjonene, vi burde egentlig ha en oppslags side der vi kune søkt på fot og pris og se hva folk anbefaler.. var nokk ikke noe 3 fot syke som slo til... (har en princess 45 og skulle bruke denne på kortere turer..) men står fremdeles på at Ibiza 20 ikke er en båt for havet.. da finnes det mye bedre alternativer (har prøvd eter etter på..) men det er en kjempe fin og praktisk båt, den liker bare ikke bølger.. Sitér dette innlegget Glerder meg til sommeren!!!!!!!!! da skal det BÅTES:o) Link to post
tomu Svart 11.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2009 Det er nok en bedre investering og kjøpe hus ja;O) men liker disse diskusjonene, vi burde egentlig ha en oppslags side der vi kune søkt på fot og pris og se hva folk anbefaler.. var nokk ikke noe 3 fot syke som slo til... (har en princess 45 og skulle bruke denne på kortere turer..) men står fremdeles på at Ibiza 20 ikke er en båt for havet.. da finnes det mye bedre alternativer (har prøvd eter etter på..) men det er en kjempe fin og praktisk båt, den liker bare ikke bølger.. Da er vi litt uenige. Jeg mener Ibiza 20 er god i sjøen. Jeg er imidlertid inhabil, så dine argumenter vil nok veie tyngst for dde fleste. Jeg har imidlertid kjørt mye båt i samme størrelse/ klasse, og - oppfatter den som meget god i sjøen. Fikk testet den skikkelig i høst (Ibiza 20 sport m. 150 yamaha). Kjørte f. eks til Tisler i 14 sekundmeter, noe båten mestret meget godt. Hoppet og spratt litt, men båten var meget kontrollerbar. Jeg var positivt overasket. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 12.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2009 men står fremdeles på at Ibiza 20 ikke er en båt for havet.. da finnes det mye bedre alternativer (har prøvd eter etter på..) men det er en kjempe fin og praktisk båt, den liker bare ikke bølger.. Da er vi litt uenige. Jeg mener Ibiza 20 er god i sjøen. Jeg er imidlertid inhabil, så dine argumenter vil nok veie tyngst for dde fleste. Har hatt en Ibiza20 Touring i tre sesonger for noen år siden og har bl.a. kjørt båten diverse strekk mellom Oslo og Lillesand (ytterpunktene). Min mening er at båten holder god kvalitet, oppleves trygg, herlig familiebåt og hyttebåt/dagsturbåt, men ikke den beste båten i motsjø da den slår en del. Ja, faktisk skuffende mye så hvis det skal være mye utaskjærs kjøring så ville jeg valgt et annet skrog, lenger og smalere, men det gjør som regel båtene rankere/høyere planingsterskel, dyrere i drift grunnet behov for mere kraft, trangere sidene de er smalere osv. Den perfekte båt finnes ikke og å tro at man kan kjøpe en båt på 20 fot som ikke slår i motsjø er å tro på julenissen hvilket det forøvrig er en god årstid for! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Rikosjett Svart 12.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2009 Matrix M17 med 90-100hk Yamaha 4-takt. Aldri en dråpe vann i båten uansett vær! Og ikke minst en fornuftig pris! www.matrixboats.no Sitér dette innlegget Link to post
KenBjork Svart 12.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2009 hahhh skal klare å få vann i den jeg ja, så mye at man bli klissvåt topp til tå Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.