terron Startet 9.Desember.2009 Link til dette innlegget Startet 9.Desember.2009 Skal hjelpe en kollega med å "avhende" en sliten 16 fot selco - skroget er ok, alle puter er forholdsvis nye og hele (lagret innendørs i mange år), men vindskjermen er ødelagt av fjordårets snø, videre har det trukket inn en masse vann i skummet i bunnen slik at dørken i båten faktisk buler litt opp. Noen som har noen formeningn om denne praktbåten har noen som helst verdi, eller skal kollegaen være glad hvis noen gidder å hente den uten kostnader (står på bukker i hage i Vestfold). Sitér dette innlegget Link to post
trikkern Svart 9.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2009 Alt har en viss verdi for den som ser potensialet i en slik båt som jo er en klassiker og sto i sin samtid som den ultimate ungdomsbåtdrømmen! Jeg hadde en slik med 45 Hk Mercury for mange år siden. Det var en riktig trivelig godværsbåt. Den egner seg utmerket til å restaurere tilbake til original stand slik jeg gjorde, eller til å modernisere innvendig. Å fornye dobbeltbunnen er en grei jobb. Jeg ville nå prøvd å få noen kroner for den, om ikke annet så 5-6 tusen for skroget. Er det motor til den? Kanskje det ville lykkes å finne en interessent om du legger ut bilder på tråden? Hadde det vært i nærheten av hvor jeg bor, kunne jeg tenke meg å overta den. Men det blir for lang vei på vinterføre. Men lykke til uansett. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 9.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2009 Perfekt prosjekt for tenåring min eldste sønn drømmer om noko slik,men max til to-tre lapper. Litt meir verdt med alle puter på plass selvsagt. Lære litt om støping og sparkel og lakkering kanskje. Gøy å være pappa da Prøv Finn.no. Har inntrykk at slik går raskt, og i april/mai går de som hakka møkk for nokre lapper meir en en trudde ofte Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
68 GT Svart 9.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2009 Avhenger litt på hva slags type det er,men er det den som er omtalt som passbåt er den verd noen kr,er det en tidlig modell fra 60 tallet med "vinger" er dette drømmebåten for enkelte,verdi på et "vrak" er rundt 10 lapper,nyere utgaver er ca 5-10. Er jo andre typer Selco men de er ikke så ettertraktet. Men under 5000 er det ingen vits å selge for. Men har sett at folk har betalt 20-30 lapper for bare dritt og møkk........... Sitér dette innlegget Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........ Link to post
Wasco Svart 10.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2009 Er det den rette typen og helst en 60 modell med "vinger" og buet vindskjerm, så er dette en drømmebåt, ikke bare for ungdommer. Men kanskje i enda større grad for nostalgikere i 50-60 års alderen. Skulle jeg noen gang gå for en plastbåt, måtte det blitt en Selco fra det ovenfor nevnte tidsrommet. Lykke til Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.