Jump to content

5" kartplotter blir det for liten skjerm i en 20 foter?

Superkul

Recommended Posts

Tror mye kommer an på behov og type plotter. Min første 5" var en Geonav sunshine 5. Den var for treg i zoomingen og for dårlig skjerm i sollys. Min siste var en Garmin 525s med klar skjerm også i sol, og en meget rask zoom slik at jeg raskt kunne endre kartet for å få en bedre oversikt.

Men når det er sagt, på min neste båt, om jeg får plass, vil jeg gå for en som er hakket større :smiley:

River 350 med 10 hk mercury

Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet.

Ett spørsmål om plassering..

Karsk... Det ser ut som din 525 er "felt inn" i dashbordet. Er dette en monteringsramme som også gjør enhetern vanskelig å stjele..?

Ekko.. Din står på standard brakett. Er den enkel å ta med seg hjem?

Har fundert på å lage ett dashbord i min Polar med nettop en Garmin 525S for å få både ekkolodd og plotter i ett (liten båt, lite dashbord, liten fart), men har vel funnet ut at enten må den festes så godt i dashbordet at den ikke enkelt kan rappes, eller så må den våre så enkel å ta løs at jeg kan ta den i sekken når jeg forlater båten.

Vil helst felle den inn, hvis den får stå i fred.

ja min er felt inn , kjøpte en monteringsramme til dette .

hvis jeg husker riktig så er det noen skruer man kan montere slik at den ikke kan taes ut , uten å løsne de.

Det fikk jeg riktignok ikke til da det ble vel trangt under der , men plotteren sitter godt fast uansett. :)

red: http://www.marineshop.no/PartDetail.aspx?q=p:10512569

Redigert av KaRsK (see edit history)
Ett spørsmål om plassering..

Karsk... Det ser ut som din 525 er "felt inn" i dashbordet. Er dette en monteringsramme som også gjør enhetern vanskelig å stjele..?

Ekko.. Din står på standard brakett. Er den enkel å ta med seg hjem?

Har fundert på å lage ett dashbord i min Polar med nettop en Garmin 525S for å få både ekkolodd og plotter i ett (liten båt, lite dashbord, liten fart), men har vel funnet ut at enten må den festes så godt i dashbordet at den ikke enkelt kan rappes, eller så må den våre så enkel å ta løs at jeg kan ta den i sekken når jeg forlater båten.

Vil helst felle den inn, hvis den får stå i fred.

Ja, den er kjempeenkel både å montere og demontere. Bare trekk ut pluggen på baksiden, vri noen omdreininger på låseskruen du ser på venstresiden og pakk den i sekken. Gjort på 10 sek. Skulle gjerne hatt den innfelt, ser jo mye penere ut, men pga. plassmangel ble det standard brakett.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...