Slagskibet Svart 25.Juli.2004 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2004 Sant det kjma. I sin tid lærte jeg av gamle Kaptein Paulsen at en skulle aldri være redd for å ha for liten fart.Den farten du har mistet kan du få igjen,men den farta du vil ha vekk øyeblikkelig gir deg et helvete. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 25.Juli.2004 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2004 Sant det kjma. I sin tid lærte jeg av gamle Kaptein Paulsen at en skulle aldri være redd for å ha for liten fart.Den farten du har mistet kan du få igjen,men den farta du vil ha vekk øyeblikkelig gir deg et helvete. Med unntak av en stort overbygg, sterk vind og en rundbunnet båt som driver fortere sidelengs enn den går fremover. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Kjelli Svart 25.Juli.2004 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2004 hmmmm, har ikke du nettopp satt NY motor da??? Har du valgt for liten maskin, kanskje??? Hvilken maskin har du nå da? Jeg har IKKE noe problem å dra min i plan med mine 340 hk... mvh harBayliner (som passerer bak...) Har Steyr 256, 250HK. Båten min en 2958, er en del tyngre en din. mvh Kjelli Sitér dette innlegget Link to post
Kjelli Svart 25.Juli.2004 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2004 Hmmmm, min båt er NOE mindre enn danskebåten, men baugpropell står ØVERST på ønskelisten min. Hvis du lurer på hvorfor så kan du få prøve å legge båten min til kai i vind sterkere enn bris, så endrer du nok mening... mvh harBayliner Yess, veldig kjekt med baugpropell. Prøver å bruke den minst muligt, men er kjekk å ha. mvh Kjelli Sitér dette innlegget Link to post
unknownuser Svart 25.Juli.2004 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2004 Båten min en 2958, er en del tyngre en din. Ikke såå mye tyngre vel? Min er ca 4 tonn med fulle tanker. (+500 kg når kjerringen er ferdig å laste sitt... ) Litt innkjøring på maskinen din så kommer det seg vel...??? mvh harBayliner Sitér dette innlegget Link to post
Akira Maru Svart 25.Juli.2004 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2004 Ser du etterlyser flere dorgere i Oslofjorden. Ta en titt på denne linken, håper den kan vere til nytte. Hvis det ikke er samme mann som skriver da http://www.fiskersiden.no/forum2/topic.asp?TOPIC_ID=1190 Er ikke denne linken barnslig? Befriende at baatplassen.no ikke ser slik ut! Sitér dette innlegget 2004 Yanmar 4JH3 72HK Turbo Link to post
unknownuser Svart 25.Juli.2004 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2004 Er ikke denne linken barnslig? Befriende at baatplassen.no ikke ser slik ut! Uffda, det var ikke et særlig hyggelig forum... At noen sikkert har sine problemer med større båter er en ting, men å diskutere det saklig er tydeligvis en helt annen sak... :flag: Jeg er SÅ glad for at Baatplassen.no fremstår slik den gjør, og vil gjøre mitt for at vi ikke får slike tilstander her. mvh harBayliner Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.