Lukabella Startet 21.Desember.2009 Link til dette innlegget Startet 21.Desember.2009 Gratulerer med dagen alle sammen! I dag "snur sola" og dagene skal igjen bli lengere og lengere frem mot sommeren Sitér dette innlegget Link to post
TellusTellus Svart 21.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2009 For de som er litt usikker på hva som skjer når "sola snur", klikk dere inn på: http://www.lokus123.no/?marketplaceId=1892...eNodeId=1892960 og klikk på linken "årstidene". Har funnet ut at det er skremmende mange som er usikker på hva som skjer når sola snur. Om ikke annet så vis dette til ungene så de skjønner at det er jordkloden og ikke sola som gjør at vi går mot lysere tider :) Sitér dette innlegget De syv P'er: PPPPPPP= Proper Planning and Preparation Prevents Piss Poor Performance Nå med båtførerbevis Link to post
Bartesam Svart 21.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2009 Godt at det går mot lysere tider igjen Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
MajorAndy Svart 21.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2009 Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 21.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2009 Dette er verdt å feire... Selv om det ikke er sola som "snur" Et par mnd til nå, og så er båtsessongen i gang på disse kanter av landet Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
skibsplast ohoi Svart 21.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2009 I tilfelle noen skulle være i tvil, så er det netopp dette som er grunnen til at vi i feirer jul. Det gjorde vi lenge før Olav Digre kom på at han skulle gi nordmenn valget mellom å la seg kristne, eller miste hodet. Sitér dette innlegget River 350 med 10 hk mercury Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet. Link to post
Lars H. Svart 21.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2009 Nå er det 3 timer igjen til lysere tider! Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lukabella Svart 21.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2009 For de som vil ha det med teskje: Fra Wikipedia, den frie encyklopedi Vintersolverv er tidspunktet en gang i året når jorda er i det punktet av sin bane rundt sola hvor den nordlige halvkule heller lengst bort fra sola. Dagen dette inntreffer er den med kortest daglengde. Når sola står i sør midt på dagen, har den sin årlig laveste døgnmaksiumumshøyde over horisonten (gjelder nord for ekvator og sør for polarsirkelen). I dagligtale sier man ofte at «sola snur» på dette tidspunktet. Ved stenbukkens vendekrets når sola opp til senit midt på dagen på dette tidspunktet. På den nordlige halvkule inntreffer vintersolverv enten 21. desember eller 22. desember. På den sørlige halvkule inntreffer det 21. juni eller 22. juni. Sommersolverv inntreffer på motstatt halvkule de samme datoene. Noen tidsregninger sier at vintersolverv er den første dagen av vinteren. Den kinesiske kalenderen kaller vintersolverv dong zhi (vinterens ankomst), og dette er en viktig merkedag. Andre regner dagen som midten av vinteren. I Skandinavia ble vintersolvervet feiret med luciadagen, men da den julianske kalenderen ble forlatt til fordel for den gregorianske, beholdt man luciafeiringen på 13. desember, og kom da i utakt med solvervet. Primstavsmerket var en sol. Denne dagen skulle man ikke arbeide med noe som ble dreid rundt, og heller ikke bake. Juleølet skulle også være ferdig innen 22. desember så det ikke kom «solverv» i det. Sitér dette innlegget Link to post
skibsplast ohoi Svart 21.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2009 Fortsatt ikke enig Jol feiret vi leenge før noen tenkte på å kalle den 13. for luciadagen. Sitér dette innlegget River 350 med 10 hk mercury Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet. Link to post
Hansi Svart 21.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2009 Uansett jul eller ikke en gledens dag er det. Kanskje en skal ta et lite glass eller to i kveld for å markere. Godt forslag. Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 21.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2009 Det er godt du er enig i ditt eget forslag. Sitér dette innlegget Link to post
Lukabella Svart 21.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2009 Uansett jul eller ikke en gledens dag er det. Kanskje en skal ta et lite glass eller to i kveld for å markere. Godt forslag. Godt forslag! Sitér dette innlegget Link to post
"Mathilde" Svart 21.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2009 Herlig. Vi er over den verste tiden (november spesielt) og har foran oss et par vakre vintermåneder. Solen kommer til å varme mer og mer... Våren er vel den beste årstiden? Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 21.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2009 (redigert) Våren er vel den beste årstiden? Ikke noe er så fint som våren, helt enig. Snøen smelter, det begynner å rasle under presenningene i havna, kommer rare lyder fra garasjene når tohjulingene startes opp for første gang etter flere måneder i dvale, fuglene kvitrer, gror i haver, naturen våkner etter vinteren. Bærre lekkert.. Redigert 21.Desember.2009 av Hansi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 22.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2009 Deilig å våkne til en atter ny dag med solskinn, 18 grader ute klokken 5.30 da jeg kjørte på jobb.... og litt lysere... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
sydspissen Svart 22.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2009 Bor du i sydvesten ? Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 22.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2009 Deilig å våkne til en atter ny dag med solskinn, 18 grader ute klokken 5.30 da jeg kjørte på jobb.... og litt lysere... Er sola oppe så tidlig som 05.30 borte hos deg? Trudde det var rundt 07.00 18 grader er vel nærmest å betegne som kaldt i sydlige del av PG, selv på morgenkvisten. Her på solkysten av Norge var det i dag kun -7. 5 grader mildere enn i går. Er det sola som har begynt å få tak Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Sydvesten Svart 22.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2009 (redigert) Neida, solen står ikke opp 5.30 den, er stjerneklart da. En må nok vente til rundt klokken 6,15 nå om dagen for sunrise, men sunset er 16.49 i dag, i morgen er dagen 2 sekunder lenger enn i dag.. kaldt er det ja, guttungen må nesten finne frem langbukser og sokker i skoa når han skal på skolen, men så kaldt er det ikke ennå. Det er bare 23 grader nå her og det er ikke mye å skryte av... Redigert 22.Desember.2009 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
sydspissen Svart 22.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2009 Du får finne frem burkaen hvis du fryser. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 22.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2009 Hvorfor det? Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
sydspissen Svart 22.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2009 Tildekning vil føre til mindre varmetap. Sitér dette innlegget Link to post
Ulv I Svart 22.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2009 Ikke noe er så fint som våren, helt enig. Snøen smelter, det begynner å rasle under presenningene i havna, kommer rare lyder fra garasjene når tohjulingene startes opp for første gang etter flere måneder i dvale, fuglene kvitrer, gror i haver, naturen våkner etter vinteren. Bærre lekkert.. Beklager full sitering, men kan ikke annet enn si meg enig i den beskrivelsen der. Gleder meg til å høre det dryppe og sildre fra snø som smelter i vårsola.. Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Wasco Svart 22.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2009 HEI!!!! Dere ødelegger jo hele julestemninga med alt dette snakket om vår og sommer Men for å være ærlig... Det beste med jula, er at vi vet at nå går et mot vår Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Lukabella Svart 22.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2009 Sydvesten Hvor er du hen i verden? Sitér dette innlegget Link to post
"Mathilde" Svart 22.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2009 Han vel mest sannsynlig i en by som heter Doha. Eller er det kanskje Umm Said? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.