rolk Startet 22.Desember.2009 Del på Facebook Startet 22.Desember.2009 (redigert) Har i dag hatt en fantastisk vinterdag på sjøen. Ut sørfjorden, Osterøybrua der fremme. Vi prøver å ha full kontroll. Bongno straumen. Bongnostraumen i bakgrunn Trangt nok i Toskasundet for en landkrabbe. Ut mot det store havet. 3,5 timer i mørke for å komme hjem igjen. Endelig til kai. Ein flott dag på sjøen er over. Redigert 23.Desember.2009 av rolk (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 23.Desember.2009 Del på Facebook Svart 23.Desember.2009 Flotte vinterbilder og er selvsagt enig i at sommerbåtfolket ikke vet hva de går glipp av Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
millisivert Svart 23.Desember.2009 Del på Facebook Svart 23.Desember.2009 Er fint på sjøen om vinteren og ja, men fullt så enkelt som om sommeren er det jo ikke.... Først en liten titt på båthavna Var det noen som nevnte Er det mange som bruker flytevest når går på brygga? Ikke så lett å klatre opp igjen her: etter ikke særlig mange minuttene på sjøen begynte jolla å oppføre seg "rart": Siden jeg ikke synes det er så veeeldig gøy å banke is ble det en kort tur, men utsikten er da uansett bedre i desember enn i juli: Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 23.Desember.2009 Del på Facebook Svart 23.Desember.2009 Ser fint ut det, men jeg syntes egentlig det er greit med båten på land om vinteren, da kan jeg glede meg til den skal ut igjen. Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Dalton Svart 23.Desember.2009 Del på Facebook Svart 23.Desember.2009 Ja, og med ei havn som er innefrosset fra november til mai, er det greit å ha skuta på land. Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
Hansi Svart 23.Desember.2009 Del på Facebook Svart 23.Desember.2009 Har hatt både sommerbåt og vinterbåt. Det siste er å foretrekke. Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 23.Desember.2009 Del på Facebook Svart 23.Desember.2009 For første gang i sitt 60 års lange liv, overvintrer Sophie på land denne vinteren. Så juletorsken må jeg nok skaffe meg på annet vis dette året. Ellers synes jeg vinteren er en fin tid å være på sjøen. Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Ulv I Svart 23.Desember.2009 Del på Facebook Svart 23.Desember.2009 Fine bilder, men for oss som har kalesjebåt, så er det en bekymring mindre å tenke på i løpet av vinteren i hvertfall. Pressenningen tar seg av snø og is, også er det jo deilig å kunne pusse på båten om våren for så nyte det igjen fra april av.. :) De siste IS bildene gir meg god samvittighet for at jeg har båten på land og godt pakket inn :-) Skulle gjerne hatt den i et varmt lager, men det koster fortsatt FLESK opp og ned i mente.. hehe Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.