Jump to content

Den første "Høststormen" kom i dag - 25.07.04


John_Kr

Recommended Posts

Her på Palmekysten syns jeg stort sett "sommeren" har gått i hvitt på bølgetoppene på "finværsdagene" eller gråsvart himmel med regn de dårlige dagene. Og selfølgelig er nå ferien over, dette må være den dårligste ferien jeg har hatt siden Ålesund brant :seeya:

Link to post
Share on other sites

Det har vært meget sterk vind på Trøndelagsskysten fra SW i dag med liten storm i kastene.

 

Da kan vi bare konstatere at høsten er over oss.  :seeya:

PHØ :nono:  Er strålende sol og deilig sommervær nå da...  Sommeren kan jo ikke være over, den var jo bare innom på besøk i April...  Neidu, Bare vent og se. la båten ligge på vannet og slå litt isvann ( fra Trondheimsfjorden) i årene...  August blir kanonbra... vent og se

 

Mvh

 

Pjolter

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Link to post
Share on other sites

Innerst i Oslofjorden har det blåst frisk bris og utrykt for sol! Har tatt med nabofamilien til Steilene hvor det i dag (søndag) var god plass. Fin plass å grille, samtidig som øya er stor nok til å spasere rundt å titte.

 

Blir neste helg bra er planen å ta Astor (uten P) til Strømstad. På grunn av arbeidssituasjon (driver egen transport) så blir det aldri ferie på sommeren. Men jeg har som mål at fruen og jeg kan ta båten ned fra fredag til søndag. Når så meterologen melder "uttrykt" for et høytrykk, ja da er det bare å håpe.

 

Bilde


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Alle klager på været denne sommeren. Her på palmekysten har det heller ikke vært slik vi aller helst ønsker det, men det har det heller ikke vært så verst! Tror vi har fått det beste av det dårlige været i sør-Norge. Vi har ligget i le for lavtrykkene som har haglet inn over vestlandet og sluppet lettere unna de tyngste regnværsdagene som østlandet har fått. Talte opp i loggen akkurat og 40 dager på sjøen der 38 var med sol er jeg fornøyd med. 25 dager med temperatur over 18 grader er heller ikke verst. Mye vind har det imidertid vært - det har nok gjort at det har føltes kaldere enn det er. Men vi savner selvsagt det stabile høytryggsværet med 25 grader og havblikk....men nå kommer det...!!!

Link to post
Share on other sites

:lol: Og i kveld har de meldt at høytrykk legger seg til over oss her i sør. Pent vær med mindre vind i dagene som kommer :flag:  

 

Og det er 3 - tre- uker igjen av ferien  :lol::flag:

og ikke bare det, det er også fare for hetebølge. Den som "plager" sør europa er på vei nordover.

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Vi setter baugen sydover mot Sverige grytidlig lørdag morgen 31/7 for 4 sommeruker ombord i Trudelutt! Nedtellingen er igang.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Vi setter baugen sydover mot Sverige grytidlig lørdag morgen 31/7 for 4 sommeruker ombord i Trudelutt! Nedtellingen er igang.

 

Lars H.

Og vi venter ennå en uke for å være sikre på at høytrykket har stablisert seg.  :rolleyes:

Natt til lørdag 7.8. går turen nedover til Østfold og videre til Sverige.

Regner med 14 dager ombord hvis jobb og gamle, syke foreldre tillater det.

 

Tidligere båter: Skilsø 27 m/ Bukh 48 - Tristan 301 m/ VP MD 30 - Sandvik 25 m/ BMC 1500

 

Vårt prosjekt:

https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=8046

 

Hjemmeside:

www.GudrunogTrond.com

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...