Jump to content

Er båtførerbeviset registrert noen steder


John_Kr

Recommended Posts

Jeg hadde det samme problemet, at jeg ikke kunne finne bevis for båtførerprøven.

Fikk etterhvert beskjed om at dersom jeg sendte et brev ang. problemet  til:

 

Sjøfartsdirektoratet

Sjørartsdirektoratet og fritidsbåter

Pb. 8123 dep.

0032 OSLO

 

Sammen med et passfoto, så ville det nok ordne seg.

Men det var bare dersom jeg hadde tatt prøven etter 1990 eller noe i den dur.

Har tenkt å prøve det når jeg får ånden over meg.

Link to post
Share on other sites

Som jeg oppfatter det nå så startet sentralregistrering av disse "båtførerbevisene" etter 1990. Nå er det slik at jeg fant mitt bevis, nr 167588 og tatt den 18.april 1988.

 

Er det mulig at vi som tok båtførerprøven i 1988 å få oss registrert i det sentrale registret?

 

Er det noen som har greie på dette som kan gi meg en beskrivelse hvordan man forholder seg?

 

  :yesnod:

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Link to post
Share on other sites

Jeg tok båtførerbeviset på ungdomsskolen for 15år siden eller noe slikt. Jeg tok kontakt med sjøfartsdir for å få nytt bevis i fjor, og det lar seg gjøre å få ett nytt bevis. Her er svaret:

 

......

Jeg kan desverre ikke finne deg i vår database.

Det du da kan gjøre er å kontakte skolen eller plassen du tok beviset, evt. sensoren og høre om de har et register over beståtte båtførerprøver. Hvis de har det, ber du dem sende deg en skriftlig bekreftelse på at du har bestått prøven.

 

Så sender du bekreftelsen, et passbilde og kopi av gyldig legimitasjon til meg.

 

Hvis du tok beviset på ungdomsskolen:

Det du da gjør er at du sender en kopi av vitnemålet ditt fra ungdomskolen (det skal stå at du har hatt faget som valgfag), passbilde og kopi av gyldig legimitasjon til meg, så lager jeg et båtførerbevis duplikat til deg.

......

 

 

Hei, jeg har diplom bestått prøve fra ungdomskolen fra mange år tilbake,  etter som jeg forstår kan det utstedes båtførerbevis da. Er det noen som har en adresse eller mail som jeg kan sende dette til ?

ps: sliter med å legge inn bilde under navnet , som dere ser blir dette lagt under svaret istedet. noen som kan gi meg veiledning?

CastelloMarine 533HT- 40/50HK Yamaha yeto 2Takt !!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...