Jump to content

Forsikring av eldre båter

flex

Recommended Posts

Hei,

har forsikring i Sparebanken1, kun ansvar ,brann og tyveri, da var det kun egenrapport og bilder som ble forespurt. Hvis jeg skulle ha full kasko, måtte jeg ha besiktigelse av takstmann.

En annen ting er at de forlanger at du er registrert i ett båtregister, noe som i utgangspunktet er frivillig å være registrert i ?

Carmencita.

Pussig, jeg har min båt forsikret i Gjensidige. Den var 31 år gammel da jeg kjøpte den, og jeg måtte gjøre som deg; fylle ut en egenerklæring samt bilder av innredning og motor.

Samme med oss. Amalie er over 50 år og forsikret i Gjensidige. Sendte inn egenerklæring og bilder så gikk det greit.

I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so...

Kragerø 26 med Sole SM616 

Samme med oss. Amalie er over 50 år og forsikret i Gjensidige. Sendte inn egenerklæring og bilder så gikk det greit.

Jeg sendte inn forespørsel til Gjensidige på min ca 1970mod Fjord 21 olympic. Dette var svaret:

Hei!

Det vil koste 2045,- å forsikre denne båt hos oss, hvis den blir godkjent.

Så virker som at det må komme takstmann ja.

Redigert av Hokky (see edit history)
Merkelig.. kanskje dette er noe nytt de har begynnt med da? I fjor e.l.?

Tja jeg har brukt de på båt siden 2006, og jeg har jo ikke hatt så nye båter jeg heller, 80-90-tallere for det meste.

Men de spurte faktisk om båtførerprøven og om jeg lå i bevoktet havn også, men det var ikke krav til noen av delene.

Kan det være en 30-års regel ute å går der kanskje?

Redigert av Fru Jacobsen (see edit history)

"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

D1

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...