Jump to content

Kjøleskap som starter kontinuerlig


windy

Recommended Posts

God dag.

Jeg har et kjøleskap der kompressoren(?) starter  og stopper kontinuerlig når kjøleskapet står på.

 

Dette bråker endel og påvirker også lyset(som blir svakere), men det blir da kaldt i kjøleskapet.

 

Slik det er nå skrur jeg av kjøleskapet om natten, og det er forsåvidt greit slik været har vært frem til nå, men noen evig god løsning er det jo ikke.

 

Finnes det noen som vet om;

 

1. Noen måte å utbedre en slik tilstand på?

 

2. Dette er begynnelsen til slutten for kjøleskapet?

 

Vennlig hilsen en strømnovise

Link to post
Share on other sites

God dag.

Jeg har et kjøleskap der kompressoren(?) starter  og stopper kontinuerlig når kjøleskapet står på.

 

Dette bråker endel og påvirker også lyset(som blir svakere), men det blir da kaldt i kjøleskapet.

 

Slik det er nå skrur jeg av kjøleskapet om natten, og det er forsåvidt greit slik været har vært frem til nå, men noen evig god løsning er det jo ikke.

 

Finnes det noen som vet om;

 

1. Noen måte å utbedre en slik tilstand på?

 

2. Dette er begynnelsen til slutten for kjøleskapet?

 

Vennlig hilsen en strømnovise

Hei.

 

Har helt nytt kjøleskap i båten, og det starter og stopper hele tiden. Har sikkert noe med å få det så effektivt så mulig i forhold til strømforbruket. Jeg stopper det også om natten, da det står 30 cm fra hodet mitt.

 

At lyset blinker når det starter, skyldes nok for mye spenningsfall fra batteriet. Legg egen kurs fra batteriet og frem til kjøleskapet, så slipper du blink i lyset. Husk sikring.

 

mvh

Kjelli

Link to post
Share on other sites

Hei, en kar tok opp dette for et par dager siden. https://baatplassen.no/i/YaBB.php?board=...;num=1090787852

 

Alfa og omega med kjøleskap er isoleringen.

Et par tips til: Kulda faller nedover, derfor vil en boks med luke i toppen være mye

bedre enn et skap med dør der all kulda ramler ut med en gang du åpner døra.

Hvis du kan leve med en smule oppjustert tempratur vil dette også gjøre at

kompressoren starter sjeldnere. Sørg i tillegg for at kompressoren / kondensatoren står

et sted slik at den får litt luft, ikke i et tett skap. Mer om dette her: https://baatplassen.no/i/YaBB.php?board=...;num=1090759494

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...