Sunny33 Startet 24.Januar.2010 Link til dette innlegget Startet 24.Januar.2010 Litt tidligt men nå har eg begynt å kjøpa servicedeler te motor å drev for å starta ein nye sesong påsjøen. som i år som i fjor ser eg at prisane holde seg stabile så nå vente me bare på ein fantastisk fine vår så me får komma oss i gang Håbe at de e greit at eg skrive på dialekt. Sitér dette innlegget Link to post
alfb Svart 24.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2010 (redigert) Kan sjøna det må gå greit, ser kje aent enn atte de skrive dialekt desse østlendingande og... Godt i gang jeg også, har hatt service på motorer og drev, monter plotter/radar/ekkoloddmondul/svinger, fjernet alle bunngjenomføringer for å erstatte dem med rustfrie, montert flere spotter, reparert vinduspylerne, Så nå nærmer jeg meg slutten innvendig og skal i gang med polering og olje teak'en. Deiligt å stå innomhus me godt me varme på Redigert 24.Januar.2010 av alfb (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
spilli Svart 24.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2010 Håbe at de e greit at eg skrive på dialekt. Hei sunny33 Du må gjerne skrive på arabisk hvis du ønsker, men båtpussen for mitt vedkommende har ingen aktualitet enda (bor på østlandet, KALDT SOM BARE FA.......) Men bare sett i gang du, og gjør oss andre sjaluuuuu. Mvh Spilli Sitér dette innlegget Link to post
free Svart 24.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2010 Det var tidlig start på vårpussen ja,her ligger snøen trygt så lenge så jeg utsetter nok pussen en stund til, men jeg har vært å kjøpt inn filter, å har spandert på meg en ny VHF og en ny strandstol (den gamle tok fyr, lang historie) å prisene er fornuftige om dagen. Ikke noe å si på dialekta, syng med den stemmen du har! Sitér dette innlegget Link to post
Sunny33 Svart 24.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2010 Drar ein te på sama emne, Har ein Sun 33 me 270 hk Yanmar, sånn ein aå spise drev så adle seie. Skifta oljå for 2 dager siden å der fantes ikkje spor av spon. (har drevkjølar). Regne me at det e bare å skifta olja å sinkar i år så e alt ok.(ja ja båten komme i tillegg) vente bare på plussgrader. For de som e på forume å har lyst på ein kopp kaffi så pleie der å vera full tank i Buøy båtforening`s klubbhus. Send ein IM så ska dokker få koden på dørlåsen.(Fysste man sette på kaffi) Sitér dette innlegget Link to post
Sunny33 Svart 24.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2010 Her e eg igjen før nogen svare. Har tulla meg vekk å sagt ja te ein tur te tyekia i påskeferien, då vil de jo sei at eg må begynna boningå litt seint i år. men det positva oppi dette e jo d at når 1.ste mai står på kalenderen, så ligge sunèn nybonte på sjøen å glinse. Sitér dette innlegget Link to post
alfb Svart 24.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2010 eg må begynna boningå litt seint i år. men det positva oppi dette e jo d at når 1.ste mai står på kalenderen, så ligge sunèn nybonte på sjøen å glinse. broge du skikkelige bôn glinse an heile sesongen Sitér dette innlegget Link to post
Sunny33 Svart 24.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2010 Kjekt å se at der eg nogen så lese emner om båtpuss midt i det svartaste januar, ser at du har ei scand? e du begynt du og? Sitér dette innlegget Link to post
Sunny33 Svart 24.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2010 Eg va ein liden tur på det oriiginala mercruiserverkstede i dag for å kjøba ett par zink anodar, begynte å lura omat svein gjedrem sto i dørå når eg sko gjør opp, det e nogen fantastiske prisar??? Sitér dette innlegget Link to post
Sunny33 Svart 24.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2010 Eg har sjekka opp prisar på nye salong i båden før sesongen starte, har fått pris på nye salong + puter i sovekabinar, e ikkje heillt pissetrengt det før sesongen starte. Mye goe tips fra medlemmane på båtplasseen. Sitér dette innlegget Link to post
moosewine Svart 24.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2010 E begynnå på bådpussen på manda! Sitér dette innlegget . Link to post
Wasco Svart 24.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2010 Må nok inrømme at jeg er litt pysete av meg. Orker ikke å begynne på vårpussen før frosten har aluppet taket. Her på Karmøy er det sjeldent frost, men i år han vi hatt en lang vinter til å være på disse kanter. Mendvær nå er det meldt dvær til uka, så da spørs det om det ikke begynner å klø litt i fingrene Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Bonus Svart 24.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2010 Begynner vel snart å bli ferdig. Skiftet olje på drevene igår. Stoffing og polering igjen .... Planlagt sjøsetting 25. mars om værgudene er med oss. Da blir det tradisjonen tro påsketur til Koster. Kanskje picknick i fjæra Sitér dette innlegget Link to post
Sira Svart 24.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2010 Båten er ferdig vasket og polert. Har kun igjen stoffing. Meningen er å få den på vannet til påske. Sitér dette innlegget Samme hvor jeg er , bare jeg er i båten Link to post
Nor_west Svart 24.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2010 Båtpussen begynner når jeg tar opp båten,da blir den vasket,polert og stoffet.Da er den klar til utsetting til påske. Sitér dette innlegget Link to post
alfb Svart 24.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2010 (redigert) Kjekt å se at der eg nogen så lese emner om båtpuss midt i det svartaste januar, ser at du har ei scand? e du begynt du og? Jepp, ref Innlegg #2 Redigert 24.Januar.2010 av alfb (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sunny33 Svart 24.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2010 Satse på mildare vær snart, heilt utrolig kor avhengige me bler av ein skvett vann for å gjør noge som helst. Har drevet ståandes på jobben så det går det an å jobba litt me i romtemperatur. Når plussgradene komme så tror eg at eg får begynna med å skifta zink på motoren, heilt utroligt kor enkelte av de sitte på ein Yanmar. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 24.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2010 I år er båtpussen enkel. kjøpte båt i England, og den blir stoffet og polert, samt renset teak på av gamle eier. Servicen på motorer kjøper jeg lokalt, så det blir forhåpentlig bare å starte opp og dra hjem. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 24.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2010 Var ferdig med båtpussen for to uker siden jeg! Det var kaldt, men jeg fikk da gjort det viktigste. Utrolig hvor tyktflytende bunnstoffet blir i ti minus, forresten... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Bonus Svart 13.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2010 ... Stoffing og polering igjen .... Da er det bare stoffing igjen. Poleringen ble gjort idag. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 13.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2010 Var ferdig med vårpussen for en måneds tid siden jeg! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Astor Svart 13.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2010 Innvendig snart ferdig. En fin tid å starte pussingen på. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Fru Jacobsen Svart 13.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2010 Innvendig snart ferdig. Vi får håpe på en fin påske Astor, så blir vi ferdige utvendig også Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Astor Svart 13.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2010 Noe av trivselen ved vårpussen utvendig er å ta litt om litt. Et par timer med knukkefilla og litt prat ved bryggekanten er bare kos. Kanskje noe godt i koppen også? Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Sjeldenutpå Svart 13.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2010 Vårpuss tar eg til våren. Vinterpuss er ikkje så aktuelt i år. Kan gå rundt båten på isen..... Og det er på Stord ! Blir bare to-tre dager på land i år. Skifte gjennomføringer og stoffe. Vask og polering gjøres trolig vad flytebrygga, får sjå været an i april kanskje Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.