Ulv I Svart 13.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2010 Hvis båtpussen begynner når man begynner å handle inn deler etc, så begynte jeg uka etter båten ble satt på land. hehe.. Jeg har i vinter gjort litt småting som kan tas uten å være ute i kulda. Tok med meg hjem til "furtebua" i kjelleren med musikk og varme. ;) Jeg har alt av deler liggende klare til montering ombord, men orker ikke å ligge der i kulda. Men tipper det beynner å hjelpe uti mars.. håper og satser på å være ferdig til påske. (om isen er borte til da selvsagt). Jeg sjøsetter ikke før snø og is er borte altså. ;) Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Willing 31 Svart 13.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2010 Har så smått begynnt med båt pussen innvendig på båten den ligger på sjøen, har vært på båtturer siden 1. januar blir vell og ta den opp i slutten av mars eller begynnelsen av april det spørs på været. Sitér dette innlegget Willing 31 Link to post
"Mathilde" Svart 13.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2010 (redigert) Var ferdig med båtpussen for to uker siden jeg! Var ferdig med vårpussen for en måneds tid siden jeg! Din ertekrok Blir nok ikke noe før etter påske for min del Men jeg kjenner det kribler nå........ Redigert 13.Februar.2010 av "Mathilde" (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 13.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2010 Kan sjøna det må gå greit, ser kje aent enn atte de skrive dialekt desse østlendingande og... Og du prøver å formidle at? Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 13.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2010 Ligger hjemme nyoperert. For ikke gjordt noe på mange uker. Båten ligger i isen og der bør den forbli. Ingen spes drift av is. Vårpuss kommer når jeg er klar, dvs 6-8 uker. Hvis noen har lyst, er det bare og ta kontakt Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
alfb Svart 13.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2010 Og du prøver å formidle at? -at været blir bra Sitér dette innlegget Link to post
Nidelv 28 Søgne Svart 14.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2010 Ja, her i kristiansand kan man begynne på bådpuss snart. Tips til hvor man skal handle nye filter og div til volvo penta? skal man fortsette å kjøbe dyre deler originalt? Hadde fire nye batterier høsten, har de tatt skade av 20 minus i vinter tror dere? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 14.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2010 Dersom batteriene var friske og fulladet i høst og har stått uten belastning, er ÷20oC en ypperlig temperatur. Ved denne temperaturen er selvutladningen minimal. Fryseren er et utmerket sted for oppbevaring av blybatterier (dersom hun mor tillater dette). Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Dalton Svart 14.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2010 Kan sjøna det må gå greit, ser kje aent enn atte de skrive dialekt desse østlendingande og... Vi kæn jo skrive på dialækt vi å... å vårpussen den prater vi itte om ænda... Isen på fjorden er metern tjukk, å ute er det 10 kælde grader. Skuta ligg ute på gardsplassen, kvitrime å fin, men itte egne tæl å pusse no på ænda. Je kæn itte en gong få opp varmen i bua mi såpass at je kæn arbe innomhus! Vintern er no drit, spør du meg! Vurderer å ta mæ meg båten tæl et varmere lænd... Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
harry92 Svart 14.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2010 heisann godt og høre at jeg ikke er den eneste som har starta på var pussen , jeg har jobba jenvt og trutt nå i 1 månde jeg venter bare på det varme været før jeg er klart til sjø setting , har en snekke på 26 for håper den vil flyte i år og Sitér dette innlegget Link to post
Nidelv 28 Søgne Svart 15.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2010 Dersom batteriene var friske og fulladet i høst og har stått uten belastning, er ÷20oC en ypperlig temperatur. Ved denne temperaturen er selvutladningen minimal. Fryseren er et utmerket sted for oppbevaring av blybatterier (dersom hun mor tillater dette). Lars H. Takker Indiana Lars, herlig å høre! ja,de er helt nye og fulladet! Sitér dette innlegget Link to post
Sunny33 Svart 19.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2010 Heisann igjen! Her står batteriene på full lading ombord, har akkurat fått bestilt nye salong(puter). e på jakt itte ankervinsj og, har fått ett par tilbud men lure på om eg ska kjøba Ilas eller Engbo. Någen synspunkter på det? Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 19.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2010 holder en knapp på engbo god service (iflg de som har hatt behov for det ) ikke jeg men den fungerer utmerket for mitt behov Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
spilli Svart 20.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2010 Kan sjøna det må gå greit, ser kje aent enn atte de skrive dialekt desse østlendingande og... fjernet alle bunngjenomføringer for å erstatte dem med rustfrie, det første skjønte jeg ikke helt? Men hva slags stålkvalitet har du brukt på dine skrog gjenomføringer? Har fått informasjon om at visse rustfrie materialer er verre en den simpleste messing. Om dette er riktig vet jeg ikke, men du burde kansje sjekke dette. MVH spilli Sitér dette innlegget Link to post
alfb Svart 20.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2010 hva slags stålkvalitet har du brukt på dine skrog gjenomføringer? Har fått informasjon om at visse rustfrie materialer er verre en den simpleste messing. Om dette er riktig vet jeg ikke, men du burde kansje sjekke dette.MVH spilli den første må en kun legge godviljen til for å forstå ;-) Når det gjelder skroggjennomføringene er disse i syrefast 316 kvalitet og skal meg fortalt være bedre enn messing men ikke så god som bronse Sitér dette innlegget Link to post
945 Svart 24.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2010 Er kjempe klar for båtpuss, og til å få "skuta" på vannet. Byttet båt i høst, og fikk kun prøvd denne i ca. 15 timer. Nå vil jeg ut !! Men, vedrørende båtpuss og polering, er det noen min. temp. en bør ta hensyn til i forbindelse med poleringa.? I hallen hvor båten står er det foreløpig kun 6-7 grader Blir dette for kaldt ? Sitér dette innlegget Tønnesea Link to post
Buffalo Svart 24.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2010 Når snøen endelig forsvinner, så starter vel båtpussen i Oslo også om litt. I år blir det kun vask/polering og stoffing :) Sitér dette innlegget <iframe src='https://www.weatherlink.com/embeddablePage/show/de8bab017fde464084b9d7208420722e/signature' width='760' height='200' frameborder='0'></iframe> Link to post
alfb Svart 24.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2010 er det noen min. temp. en bør ta hensyn til i forbindelse med poleringa.? I hallen hvor båten står er det foreløpig kun 6-7 grader Blir dette for kaldt ? Nei, ikke etter mine erfaringer iallfall Sitér dette innlegget Link to post
Sjørøveren Svart 3.April.2010 Link til dette innlegget Svart 3.April.2010 TV Aftenbladet har lagt ut den første av tre episoder av Gode råd til båtpussen. Første episode er om undervannsskroget, bunnstoffet og anodene. http://www.aftenbladet.no/nytte/article1183911.ece Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 3.April.2010 Link til dette innlegget Svart 3.April.2010 ja nå er det båtpusstid!!! må bare få meg ny skute så er jeg i gang Sitér dette innlegget Link to post
ibizafan Svart 3.April.2010 Link til dette innlegget Svart 3.April.2010 pusset oljet teak idag Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
alfb Svart 3.April.2010 Link til dette innlegget Svart 3.April.2010 (redigert) Båten står å skinner som ei sol helt klar for sjøsetting men hva skjer? Ryggen slår seg vrang og det viser seg at jeg har pådratt meg 2 prolappser i rygg/nakke Planlagt båttur er byttet ut med hotell Nå er jeg forbanna lei :headbang: Redigert 3.April.2010 av alfb (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
suzumer 290 Svart 3.April.2010 Link til dette innlegget Svart 3.April.2010 jaja,eg har holdt på å resturer en gh 310 som har hatt sprekk i bunnen,og andre småskader.fikk båten av fetteren min gratis våren i fjor, fordi han gadd ikke å holde på med den . har brukt nokken kroner på støping,og lakking og får enelig satte den ut på i år.venter bare på litt varme i veret så eg får lakket den ferdig litt kaldt no for tiden. så eg får nokken fine turer i sommer, og fiskedager så eg kansje får nokke fisk Sitér dette innlegget Link to post
Sjørøveren Svart 5.April.2010 Link til dette innlegget Svart 5.April.2010 Andre episode av TV Aftenbladets båtpuss-serie; slik polerer du skutesiden Slik polerer du skutesiden Sitér dette innlegget Link to post
KenBjork Svart 5.April.2010 Link til dette innlegget Svart 5.April.2010 :headbang: hadde litt for lite bunnsmøring og det er helligdag-stengt 1 til maks 2 dl så hadde jeg vært i boks. Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.