Jump to content

Nå begynner båtpussen!

Sunny33

Recommended Posts

Hvis båtpussen begynner når man begynner å handle inn deler etc, så begynte jeg uka etter båten ble satt på land. hehe..

Jeg har i vinter gjort litt småting som kan tas uten å være ute i kulda. Tok med meg hjem til "furtebua" i kjelleren med musikk og varme. ;)

Jeg har alt av deler liggende klare til montering ombord, men orker ikke å ligge der i kulda.

Men tipper det beynner å hjelpe uti mars.. håper og satser på å være ferdig til påske. (om isen er borte til da selvsagt).

Jeg sjøsetter ikke før snø og is er borte altså. ;)

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Dersom batteriene var friske og fulladet i høst og har stått uten belastning, er ÷20oC en ypperlig temperatur. Ved denne temperaturen er selvutladningen minimal. Fryseren er et utmerket sted for oppbevaring av blybatterier (dersom hun mor tillater dette).

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Kan sjøna det må gå greit, ser kje aent enn atte de skrive dialekt desse østlendingande og...

Vi kæn jo skrive på dialækt vi å... å vårpussen den prater vi itte om ænda... Isen på fjorden er metern tjukk, å ute er det 10 kælde grader. Skuta ligg ute på gardsplassen, kvitrime å fin, men itte egne tæl å pusse no på ænda. Je kæn itte en gong få opp varmen i bua mi såpass at je kæn arbe innomhus! Vintern er no drit, spør du meg! Vurderer å ta mæ meg båten tæl et varmere lænd...

I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so...

Kragerø 26 med Sole SM616 

Dersom batteriene var friske og fulladet i høst og har stått uten belastning, er ÷20oC en ypperlig temperatur. Ved denne temperaturen er selvutladningen minimal. Fryseren er et utmerket sted for oppbevaring av blybatterier (dersom hun mor tillater dette).

Lars H.

Takker Indiana Lars, herlig å høre! ja,de er helt nye og fulladet! :cheers:

Kan sjøna det må gå greit, ser kje aent enn atte de skrive dialekt desse østlendingande og...

fjernet alle bunngjenomføringer for å erstatte dem med rustfrie,

det første skjønte jeg ikke helt? Men hva slags stålkvalitet har du brukt på dine skrog gjenomføringer? Har fått informasjon om at visse rustfrie materialer er verre en den simpleste messing. Om dette er riktig vet jeg ikke, men du burde kansje sjekke dette.

MVH

spilli

hva slags stålkvalitet har du brukt på dine skrog gjenomføringer? Har fått informasjon om at visse rustfrie materialer er verre en den simpleste messing. Om dette er riktig vet jeg ikke, men du burde kansje sjekke dette.

MVH

spilli

den første må en kun legge godviljen til for å forstå ;-)

Når det gjelder skroggjennomføringene er disse i syrefast 316 kvalitet og skal meg fortalt være bedre enn messing men ikke så god som bronse :crazy:

• 1 måned senere...

Er kjempe klar for båtpuss, og til å få "skuta" på vannet. Byttet båt i høst, og fikk kun prøvd denne i ca. 15 timer. Nå vil jeg ut !!

Men, vedrørende båtpuss og polering, er det noen min. temp. en bør ta hensyn til i forbindelse med poleringa.? I hallen hvor båten står er det foreløpig kun 6-7 grader :crazy: Blir dette for kaldt ?

Tønnesea

• 2 uker senere...

jaja,eg har holdt på å resturer en gh 310 som har hatt sprekk i bunnen,og andre småskader.fikk båten av fetteren min gratis våren i fjor, fordi han gadd ikke å holde på med den :flag: . har brukt nokken kroner på støping,og lakking og får enelig satte den ut på i år.venter bare på litt varme i veret så eg får lakket den ferdig :flag: litt kaldt no for tiden. så eg får nokken fine turer i sommer, og fiskedager så eg kansje får nokke fisk :fishing::smiley:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...