gunnar328 Startet 24.Januar.2010 Link til dette innlegget Startet 24.Januar.2010 har ein eldre johnson 55hk tror den er fra 80tallet,den er to sylyndret ,den går fint på tomgang også når eg ruser den opp ,men det som skjer er når eg setter den i gir og gir gass får eg bare litt så vill den ikke mere ,bra kompresjon,har vert på verksted som sa det er noe med forgassere, noen som vet ka dette kan vere og kva som kan hjelpe og prøve?? på forhand takk mvh gunnar Sitér dette innlegget Link to post
Hokky Svart 24.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2010 (redigert) Min gjør det samme, den lekker bensin/suger luft isteden for bensin i koplingen der du kobler bensinslangen på motoren. Viss det ikke er noe slikt så kanskje du skulle rengjort forgasserene? Redigert 24.Januar.2010 av Hokky (see edit history) Sitér dette innlegget Min Fjord 21 Olympic Link to post
gunnar328 Svart 24.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2010 har sjekket at alt er tett og det er det,ka som er det beste og rense forgasser med da? hvordan stille dem inn? må dem kalibreres? Sitér dette innlegget Link to post
jadal Svart 24.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2010 Sånn hadde jeg det på en Suzuki Dr650 (bike). Mitt problem blei løst da jeg ruset opp så godt det gikk i fri føre jeg la handa over luftintaket og holdt tett. På et øyeblikk sugde gasseren inn det som tettet og alt var som før. Det er vell det enkleste en kan gjøre? Føre en starter og demontere og rense etter alle kunstens regler? Har solgt Dr`n men kjenner den nye eieren. Den har ikke hatt noe mere tull på forgassersiden (ikke noe annet heller) siden min nødrepp seinsommer 2005. Sitér dette innlegget Prosjekt: Mykt akterspeil Link to post
Hokky Svart 24.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2010 har sjekket at alt er tett og det er det,ka som er det beste og rense forgasser med da? hvordan stille dem inn? må dem kalibreres? Tror ikke gasserene må kalibreres nei.. Sitér dette innlegget Min Fjord 21 Olympic Link to post
Bernt Svart 24.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2010 Bruk trykkluft og blås rent sjekk dysene med en rund tannpirker , kontroler de runde pakkningene i mitten av forgassern ( kjøp gjerne nye med en gang) Monter og prøv . Det finnes synkroniserings prosedyrer men det er mest for å få bra tomgang, Har liten innvirkning på fullgass. Bernt Sitér dette innlegget Link to post
Droll Svart 24.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2010 har vert på verksted som sa det er noe med forgassere, noen som vet ka dette På tide å finne et mere seriøst verksted ?? Har du litt historie på motoren ?? er den ny for deg eller har du hatt den en tid ( har den fungert greit før ) er den ny på båten ? har den vært bruk på annen båt før ? , kan den ha ALT for stor propell montert ? ( hvis montert på mindre båt før ) Hvordan fungerer gass pådraget på motoren ? beveger alle stag og overføringer seg som de skal .... På disse motorene er ca 2/3 av gass pådraget kun en tennings justering, forgasserne begynner ikke å åpne før etter 2/3 av pådraget... er da fullt åpne ved maks pådrag ... Ellers... gjør som Bernt har skrevet ...det selges overhalings kit til disse forgasserne ( pakninger + flottør dyser ).... Pass også på å sjekke om flottøren er korrekt justert, feil bensin nivå i forgasserne gir feil hele veien . Hvordan oppfører motoren seg når du gir på ?, øker turtallet litt for så å bare kveles ?? Arne Kjetil Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
68 GT Svart 24.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2010 Hadde lignende symptomer en gang,fant raskt ut at det var stagget som forskjøv tenninga som hadde løsnet,pga gammelt sprøtt plast"klips" hadde røket Sitér dette innlegget Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........ Link to post
gunnar328 Svart 24.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2010 takk for mange svar, har hatt motoren noen år og har ikke fått brukt den grunnet dette problemet, har også hatt den på annen båt senest i fjord og da var samme problem der da vi trodde båten eg hadde var for tung i forhold til propell,så nå har eg sett den opp og skal gjere den i stand før eg har den på sjøen igjen, ved rusing virker den helt normalt det er når ein setter den i gir og begynner og gi på problemene oppstår, motoren har tidligere hatt ein eier som ikke har brukt den så mye grunnet den har stått på ein livbåt. takker utrolig mye for god respons , så får begynne og rense forgasser i morgen:) Sitér dette innlegget Link to post
gunnar328 Svart 24.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2010 vet dere kor eg får kjøpt eit slikt overhalingssett til forgasser? på forhand takk Sitér dette innlegget Link to post
andk Svart 25.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2010 hadde samme problemet på en mercury..der var det poweropacken som hadde gått. Sitér dette innlegget Link to post
Droll Svart 25.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2010 vet dere kor eg får kjøpt eit slikt overhalingssett til forgasser? på forhand takk Hos enhver Johnson/Evinrude forhandler ... Kan sikkert også prøve Ravns garage Komplett kit OEM #392061 komplett kit ifra SierraMarine #18-7042 Komplett kit ifra SierraMarine MED flottør #18-7222 Er du forsiktig kan det være du kan bruke om igjen pakningene, resten av service delene i forgasserne kan sikkert også gjenbrukes såfremt de ikke er helt utslitt ... P.S Hvis du kjøper kit så trenger du TO stykker ( et til hver forgasser ) Arne Kjetil Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.