Jump to content

55hk johnson går ikke ved pådrag feil ved forgasser?

gunnar328

Recommended Posts

har ein eldre johnson 55hk tror den er fra 80tallet,den er to sylyndret ,den går fint på tomgang også når eg ruser den opp ,men det som skjer er når eg setter den i gir og gir gass får eg bare litt så vill den ikke mere ,bra kompresjon,har vert på verksted som sa det er noe med forgassere, noen som vet ka dette kan vere og kva som kan hjelpe og prøve??

på forhand takk

mvh

gunnar

Sånn hadde jeg det på en Suzuki Dr650 (bike).

Mitt problem blei løst da jeg ruset opp så godt det gikk i fri føre jeg la handa over luftintaket og holdt tett. På et øyeblikk sugde gasseren inn det som tettet og alt var som før.

Det er vell det enkleste en kan gjøre? Føre en starter og demontere og rense etter alle kunstens regler?

Har solgt Dr`n men kjenner den nye eieren. Den har ikke hatt noe mere tull på forgassersiden (ikke noe annet heller) siden min nødrepp seinsommer 2005.

har vert på verksted som sa det er noe med forgassere, noen som vet ka dette

På tide å finne et mere seriøst verksted ??

Har du litt historie på motoren ??

• er den ny for deg eller har du hatt den en tid ( har den fungert greit før )
  • er den ny på båten ?
  • har den vært bruk på annen båt før ? , kan den ha ALT for stor propell montert ? ( hvis montert på mindre båt før )

Hvordan fungerer gass pådraget på motoren ? beveger alle stag og overføringer seg som de skal ....

På disse motorene er ca 2/3 av gass pådraget kun en tennings justering, forgasserne begynner ikke å åpne før etter 2/3 av pådraget... er da fullt åpne ved maks pådrag ...

Ellers... gjør som Bernt har skrevet ...det selges overhalings kit til disse forgasserne ( pakninger + flottør dyser )....

Pass også på å sjekke om flottøren er korrekt justert, feil bensin nivå i forgasserne gir feil hele veien .

Hvordan oppfører motoren seg når du gir på ?, øker turtallet litt for så å bare kveles ??

Arne Kjetil

takk for mange svar,

har hatt motoren noen år og har ikke fått brukt den grunnet dette problemet, har også hatt den på annen båt senest i fjord og da var samme problem der da vi trodde båten eg hadde var for tung i forhold til propell,så nå har eg sett den opp og skal gjere den i stand før eg har den på sjøen igjen, ved rusing virker den helt normalt det er når ein setter den i gir og begynner og gi på problemene oppstår, motoren har tidligere hatt ein eier som ikke har brukt den så mye grunnet den har stått på ein livbåt.

takker utrolig mye for god respons , så får begynne og rense forgasser i morgen:)

vet dere kor eg får kjøpt eit slikt overhalingssett til forgasser? på forhand takk

Hos enhver Johnson/Evinrude forhandler ... Kan sikkert også prøve Ravns garage

Komplett kit OEM #392061

komplett kit ifra SierraMarine #18-7042

Komplett kit ifra SierraMarine MED flottør #18-7222

Er du forsiktig kan det være du kan bruke om igjen pakningene, resten av service delene i forgasserne kan sikkert også gjenbrukes såfremt de ikke er helt utslitt ...

P.S Hvis du kjøper kit så trenger du TO stykker ( et til hver forgasser )

Arne Kjetil

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...