Jump to content

Hvor går turen i påsken 2010? :)


phjente

Recommended Posts

Enig der Astor.

Isbitmaskinen har fått hvile så langt i år.

Er dere fortsatt utpå Koster? Har problemer med varmeren, så jeg er avhengig av strøm.Derfor ikke Kostersund på meg i år.

Redigert av Mariell (see edit history)

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Det er blitt lagt ut nye brygger med strøm nå før påske. Vi la oss på gjestebryggen inntil linefergen da vi ankom forrige fredag. Strøm i kilovis der også.

I dag kom vi fra Oscarsborg og drar til Averøy til svigerfars 90-årslag i morgen. Denne påsken har vært helt grei sett med våre øyne. Flatt vann hele tiden og en fornøyd rederinne er mer enn en skipper kan forlange. I tillegg hadde vi båtvenner rundt oss som alle hadde lengtet etter å komme i gang med båtlivets herligheter.

Kan du holde på en hemmelighet? Vi måtte til slutt bite i det sure eplet og skaffe oss is i drinken! :headbang:

 

God påske til dere begge! :cheers:

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Støm på koster i massehvis synd det ikke var vann der.

Påsken har vært bra i lånt båt også, med barn og reier om bord:)

Og ikke minst en påske uten mobil, den tålte ikke regnværet som var på dag 1 i ferien:))))

 

nikon_i_paaske_179.jpg

 

Horn flyer på vei til lekk båt med pumper. Fantastisk skue :flag:

 

HIlsen Morten

Redigert av Bavaria.Morten (see edit history)

www.ribtjenester.no

Link to post
Share on other sites

Da var en video fra seilasen til Hirtshals ute på nett. Grunnet noe problem med rullesystemet til fokka måtte jeg hjemom Norge med danskeferja og bytte manskap før jeg seiler båten tilbake til Norge. Drar mest sansynelig tilbake imorgen, og seiler på mandag. Video fra turen ned under :sailing:

 

Redigert av mingebretsen (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Lå på Skjærhalden nå i påskehelgen. Bra vær på lørdag og ok også på søndag. Mandag var det gråvær, men da skulle vi jo hjem.

Det var noen båter i havna da vi kom og søndag kom enda noen flere. På land var bra med folk, særlig på lørdag. En god del mennesker besøkte

uteserveringen. Flesteparten var nok hyttefolk. Vi var 4 par som fortærte pizza på Pub`n på søndag, og den smaker som kjent helt topp.

Butikker og utesteder var åpne. Meget bra!

Toaletter og dusjer var åpne. Vi kjøpte poletter på pub`n (1 polett a`20 kr er 4 minutter dusj). Strøm og vann på bryggene, men ikke alle utstikkere har strøm slik at man må ha lang kabel til hovedbrygga hvis man ligger et stykke ut på der. Dette bør ordnes slik at det ikke blir manko på uttak når mange ligger ved bryggene. Bryggene ellers var rengjorte og bra.

 

Hadde glemt å ta med landstrømskabel :cryin:

Båtbutikken hadde ikke, El butikken var stengt. Dro da i båthavna der en del hadde begynt med vårpussen. Der traff jeg en veldig hyggelig kar som lånte meg kabelen som han hadde i sjarken sin. Et godt eksempel på at skikkelig båtfolk hjelper hverandre. :sailing:

 

Blir flere turer til Skjærhalden.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...