Jump to content

Hvor går turen i påsken 2010? :)


phjente

Recommended Posts

off....har ennå ikkje sjekka når påsken er... Men burde kanskje begynt på båten ja. Er bare småtteri i år. Og isen er nok borte fra Sagvåg havn om nokre dager :smiley:

Så då blir det nok ...eh...Føyno...Røyksund..Lurer på om jentungen skulle til Rosendal, så kanskje med båt? :smiley:

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Link to post
Share on other sites

Er det åpent "indre-leia" via Kjøkøy - N. Sandøy og ut ved Herføl? Dette er den kosligste ruta mot Strømsstad syntes vi.

Det driver is i Puttesundet (med brua som har fått skråstag), jeg vet ikke om det er åpent gjennom til Løperen ennå. Men jeg har sett at det er delvis is og delvis åpent i nordenden av Skjelsbusund og Asmalsund. Og Ramsøflaket har jeg ikke sett på. Jeg ville tru at det ikke er gått opp med skip ennå. Men andre har kanskje litt oversikt over nordsida av Hvaler.

 

off....har ennå ikkje sjekka når påsken er...

Første søndag etter første fullmåne etter vårjevndøgn er påske (dvs påskedag). Palmesøndag en uke før. I år er palmesøndag 28.3.

Redigert av 'Salt' - JanP (see edit history)

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Link to post
Share on other sites

men ting forandrer seg fort nå om dagen.

Ja havna har vært isfri en stund ,men idag var det nye 3 cm med is inne i havna .Utafor på indrehavn er det tykk is enda,men det hjelper på der også.Men litt kaldt om natta ,noe jeg liker dårlig.Men regner det som sikkert at isen er bort innen ferien ,som starter 26/3 . Hvis ikke så blir det jubalong her,da blir det dynamitt ellerno :lol:

 

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Ser ikke ut som den isen i Strømstad har planer om å forlate oss før påske, om ikke havnevesnet gjør noe da?Det er tross alt noen norske kroner som ruller inn dem to påskeukene,dem har jo full sesong pris på havneavgifta i påsken der.Så setter dem ned prisen 3 påskedag,passe hole for å si det sånn.Samma kaoset med strømmen,så fort det blir noen båter der så går strømmen.Folk blir enige om kun lader,hehe varer i noen minutter.Men vi reiser dit år etter år,men blir jo ikke der da.Men må innom :cheers:

 

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Saa ikke saa opploftende ut de bildene der. Hverken fra Tanumstrand eller Stromstad.

Da er det vel like mye is i havnene paa Koster, Grebbestad og Fjellbacka. :cryin:

Kaanskje like greit at jeg blir her, 94nm ost av Rio. :sweat:

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Bildene fra Strømstad ble tatt på fredag forrige uke (12/3). Kan jo ha skjedd litt siden det, men det så rimlig dødt ut der.

Bedre i Skjærhalden kanskje?

Ikke så lett å se å Web kamera derfra . Det er ikke i drift, og har ikke vært det på veldig lenge. Hele værstasjonen er død.

WeWind som drifter det og mange andre visste om feilen, og skulle ordne det i løpet av 1-2 uker sa de for 3 uker siden.

Ingenting har skjedd foreløpig.

Redigert av OLPI (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Bedre i Skjærhalden kanskje?

Det ligger en del båter i opplag i gjestebrygga, så det kan bli plassvansker.

Siden "Hvalerfergen II" går inn og ut flere ganger om dagen, og "Vesleø II" begynner Strömstadturene sine (til uka?), så bør det holde seg farbart inn fra Løperen og fra Sekken. Ferja hadde gått opp til Makø her om dagen.

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Link to post
Share on other sites

Fikk dette svaret da jeg sendte en mail til dem for en stund siden. Ikke bra hvis de har masse opplagsbåter der i påsken slik at folk ikke får plass.

 

 

 

Sent: Thursday, March 04, 2010 10:52 AM

Subject: SV: Værstasjon og Web kamera...

 

 

Det er Hvaler kommune som drifter dusj og toilettanlegg, men den var åpen i fjor påske, så jeg tror vi klarer det i år også. Det er strøm på bryggene hele året, men jeg må ta et værforbehold når det gjelder vann. Vi kan ikke sette det på før frosten har gitt seg om natten. Pizzan og Første reis er åpen, jeg er ikke helt sikker på de andre.

 

Velkomne skal dere være

 

Med vennlig hilsen

 

Wencke Børresen

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...