Jump to content

Finnest det rimelige små 12V isbit-maskiner?

Sjeldenutpå

Recommended Posts

Var innom Lefdal idag for å plukke opp en slik maskin. Mistet interessen da selgeren fortalte at etter at isen var produsert måtte den helles i en ispose og puttes i fryseboksen i kjøleskapet. Noe av poenget mitt var nettopp å frigjøre plassen i fryseboksen.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Behøver ikke det REM. Hvis jeg lager en liter eller to med isbiter og ikke bruker dem. Er det fortsatt isbiter i beholderen på morgenen. Tiner ikke SÅ fort. Beholderen har drenering tilbake til vannbeholderen.

Har en Enjoy maskin.

Redigert av Mariell (see edit history)

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Isen kan ligge ganske lenge i skuffen før den smelter og blir resirkulert, da vann reservoaret er rett under isboksen, så intet vannsøl fra smeltende isbiter.

Vi tok isbitene over i en isolert isbit-kanne, som holder ganske lenge på isbitene. Lager du en 1/2 liter is i GT-tiden (ca. kl. 14:00 og utover :-) , så holder det nok litt utover kvelden også.

Jeg har en 150 watt modifisert sinus inverter. Tror du den klarer å drive isbitmaskinen(med tanke på startstrøm og sinuskurven)?

Nei.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...