Jump to content

Finnest det rimelige små 12V isbit-maskiner?


Sjeldenutpå

Recommended Posts

Var innom Lefdal idag for å plukke opp en slik maskin. Mistet interessen da selgeren fortalte at etter at isen var produsert måtte den helles i en ispose og puttes i fryseboksen i kjøleskapet. Noe av poenget mitt var nettopp å frigjøre plassen i fryseboksen.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Behøver ikke det REM. Hvis jeg lager en liter eller to med isbiter og ikke bruker dem. Er det fortsatt isbiter i beholderen på morgenen. Tiner ikke SÅ fort. Beholderen har drenering tilbake til vannbeholderen.

Har en Enjoy maskin.

Redigert av Mariell (see edit history)

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Isen kan ligge ganske lenge i skuffen før den smelter og blir resirkulert, da vann reservoaret er rett under isboksen, så intet vannsøl fra smeltende isbiter.

 

Vi tok isbitene over i en isolert isbit-kanne, som holder ganske lenge på isbitene. Lager du en 1/2 liter is i GT-tiden (ca. kl. 14:00 og utover :-) , så holder det nok litt utover kvelden også.

Link to post
Share on other sites

Kjøpte en isbitmaskin på Netthandleren. No og fikk den rinelig. Bruker 124 watt og tar den via inverteren. Endelig nok is til drinken.

 

Jeg har en 150 watt modifisert sinus inverter. Tror du den klarer å drive isbitmaskinen(med tanke på startstrøm og sinuskurven)?

Sollux 24 uten AC Sabb Diesel, Mitsubishi M4.140 33 spreke hester

Eberspächer D3LCC

Link to post
Share on other sites

 

 

Jeg har en 150 watt modifisert sinus inverter. Tror du den klarer å drive isbitmaskinen(med tanke på startstrøm og sinuskurven)?

Nei.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

"Poetic justice"

Poetic? Juiced Ice!

 

Sorry, bare måtte...

 

For å tilføre tråden kanskje noe mer enn bare tøv (for dette er jo en av de mere viktige trådene på bp for tiden): Hvordan er isen fra denne maskina? Gjennomsiktig, hard og fin? Hvit og "myk"? Mellomting?

 

Is er viktig! :cheers_wine:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...