Jump to content

Tråden for Skøyte interesserte! :-)

Morten T

Recommended Posts

Jeg er normalt svoren tilhenger av rå linolje/terpentin/antiparasitt blandinga (gjerne med litt silt tjære i også), men går muligens over til Owatrol 1 og 2 da det er det som er brukt på Sandefjord.

Du skal fjerne nating også? Hva tenker du å ha i natene?

Jeg skulle gjerne fått tak i arbokol, da dette også er brukt på Sandefjord i 83 og hun er herlig tett ennå. (Noen som har tips om hvor en kan få tak i arbokol?)

På Skjælø har vi brukt Sikaflex og Tech7, og er ikke helt fornøyd i lengden med noen av dem.

Er dette Arbokol?

Jeg må jo være lettere ør i hodet :lol: Jeg husket plutselig at jeg spurte tidligere eier av Sandefjord om det samme og fikk denne linken til den arbokolen de har brukt: http://www.arbodan.dk/arbokol2175/index.htm

Dette bør jo være mulig å få tak i! Jeg sender dem en mail!

Redigert av Skjælø (see edit history)

Her er noen bilder fra eg kjøpte den til eg hadde vert på slipp, hadde aldri klart det uten min gode venn:)

Skulle eentlig bare spyle båten å bunnsmøre og montere ny zink, men ble litt nysjerrig og tok frem sliperen og begynte å slipe....

Må jo si det at det ble en "Ny" båt etterpå, kjekt åhøre folk fra "den eldre garde" stå å snakke om båten og kor den sikkert kommer fra osv..hehe..

Flere bilder etterhvert..........

Og til slutt et bilde med vinter stemning

picture_042.jpg

picture_041.jpg

picture_077.jpg

picture_001.jpg

picture_010.jpg

0161.jpg

Redigert av bliss X (see edit history)

En kan jo spekulere i hvorfor noen velger å male over et så pent skrog som dette!? selve skroget ser jo flott ut utvendig i hvertfall, selv om skansekledningen ser lit sliten ut

Se det ja! Det ble jo en helt annen båt når du fikk vekk den ekle blåfargen!

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...