Morten T Startet 9.Februar.2010 Del på Facebook Startet 9.Februar.2010 Hei.. Har Lest en del på forumet og funnet ut at det er manko på tråder om skøyter. Starter derfor en tråd som alle dere der ute kan legge inn bilder og info/erfaringer fra deres skøyter.. Har selv en Kutter på 53,6 fot bygget i 1922 med caterpillar 3408 som er under restaurering.. Spent på respons Sitér dette innlegget Link to post
free Svart 9.Februar.2010 Del på Facebook Svart 9.Februar.2010 Fin tråd Morten T, håper det kommer litt bilder her og. Du kan jo begynne... hva ligger du på i forbruk på caterpillarn? jeg har ikke skjøte selv men har sett på noen i same strl som du har. finner ikke bildene i farten.. Sitér dette innlegget Link to post
Svaap Svart 9.Februar.2010 Del på Facebook Svart 9.Februar.2010 Hei Morten T Godt initiativ. Hadde vært flott om du kan legge ut litt bilder av prosjektet ditt. Mitt prosjekt ligger her: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=63666 Sitér dette innlegget Prosjektet SVAAP og Prosjektet MINDE Link to post
Morten T Svart 9.Februar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Februar.2010 Motoren min bruker ca. 30liter på marsjfart.. Utrolig sterk motor med vakker lyd Bilder skal eg legge ut seinere i kveld.. Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 9.Februar.2010 Del på Facebook Svart 9.Februar.2010 Jeg hadde en skøyte en gang som het "Bratt", den var på drøye 50 fot og hadde styrehuset foran og overbygget med salong og bysse aktenfor styrhuset. Noen som vet hvor det ble av den? Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Sande (exSkjælø) Svart 9.Februar.2010 Del på Facebook Svart 9.Februar.2010 For en god ide med en skøytetråd Jeg følger på med mine to seilskøyter. (Link til disse finnes i signaturen.) Fru Jacobsen: Artig om noen har opplysninger om gamleskøyta di. Håper det kommer opp noe her om den. Sitér dette innlegget Sandefjords hjemmeside Mvh Lena Link to post
Fru Jacobsen Svart 9.Februar.2010 Del på Facebook Svart 9.Februar.2010 Ja det hadde vært kjempegøy, tror kanskje den gikk til Tønsberg/Sandefjord eller noe deromkring først. Jeg solgte den i 1992:-) Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Morten T Svart 9.Februar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Februar.2010 Noen som har tips om ka eg bør bruke på dekket mitt? Har planer om å fjerne nating,slipe ned og olje det.. Ka bør eg smøre dekket med? Sitér dette innlegget Link to post
Sande (exSkjælø) Svart 9.Februar.2010 Del på Facebook Svart 9.Februar.2010 Jeg er normalt svoren tilhenger av rå linolje/terpentin/antiparasitt blandinga (gjerne med litt silt tjære i også), men går muligens over til Owatrol 1 og 2 da det er det som er brukt på Sandefjord. Du skal fjerne nating også? Hva tenker du å ha i natene? Jeg skulle gjerne fått tak i arbokol, da dette også er brukt på Sandefjord i 83 og hun er herlig tett ennå. (Noen som har tips om hvor en kan få tak i arbokol?) På Skjælø har vi brukt Sikaflex og Tech7, og er ikke helt fornøyd i lengden med noen av dem. Sitér dette innlegget Sandefjords hjemmeside Mvh Lena Link to post
Bartesam Svart 9.Februar.2010 Del på Facebook Svart 9.Februar.2010 Snakket med en for en liten stund siden som kjøpte restlageret av Arbokol i 2002 var det vel. Er no dritt at det ikke er å få tak i lenger, for det var den beste natemassen en kunne kjøpe for penger. Den var giftig som fy, men det eneste som funket over lang tid Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Sande (exSkjælø) Svart 9.Februar.2010 Del på Facebook Svart 9.Februar.2010 Kan en få tak i arbokol i andre land Sitér dette innlegget Sandefjords hjemmeside Mvh Lena Link to post
Hangadrott Svart 10.Februar.2010 Del på Facebook Svart 10.Februar.2010 Er dette Arbokol? http://www.marinemegastore.com/product-product-ECS_74362.htm Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 10.Februar.2010 Del på Facebook Svart 10.Februar.2010 Flottt tråd... De fleste skøyter, i hvert fall de som brukes/bygges om til fritids båter er jo gamle treskøyter - så dette høres bra ut Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Sande (exSkjælø) Svart 10.Februar.2010 Del på Facebook Svart 10.Februar.2010 (redigert) Er dette Arbokol? Jeg må jo være lettere ør i hodet Jeg husket plutselig at jeg spurte tidligere eier av Sandefjord om det samme og fikk denne linken til den arbokolen de har brukt: http://www.arbodan.dk/arbokol2175/index.htm Dette bør jo være mulig å få tak i! Jeg sender dem en mail! Redigert 10.Februar.2010 av Skjælø (see edit history) Sitér dette innlegget Sandefjords hjemmeside Mvh Lena Link to post
Morten T Svart 10.Februar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Februar.2010 (redigert) Her er noen bilder fra eg kjøpte den til eg hadde vert på slipp, hadde aldri klart det uten min gode venn:) Skulle eentlig bare spyle båten å bunnsmøre og montere ny zink, men ble litt nysjerrig og tok frem sliperen og begynte å slipe.... Må jo si det at det ble en "Ny" båt etterpå, kjekt åhøre folk fra "den eldre garde" stå å snakke om båten og kor den sikkert kommer fra osv..hehe.. Flere bilder etterhvert.......... Og til slutt et bilde med vinter stemning Redigert 10.Februar.2010 av bliss X (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 10.Februar.2010 Del på Facebook Svart 10.Februar.2010 Se det ja! Det ble jo en helt annen båt når du fikk vekk den ekle blåfargen! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Gunga Din Svart 10.Februar.2010 Del på Facebook Svart 10.Februar.2010 (legger in Minde-prosjektet her også!) Ikke ett CA-bygge uten förmodligen en Barmen-sköyte, eller muligen en Risör-sköyte. mye o lese...om hur han finner båtens historia http://minde.org/ Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Trebåtgubben Svart 10.Februar.2010 Del på Facebook Svart 10.Februar.2010 Dette ser jo lovande ut.Håpar vi er i gang med noko spanande lesning...... Sitér dette innlegget Link to post
Hav Svart 11.Februar.2010 Del på Facebook Svart 11.Februar.2010 Flere bilder etterhvert.......... Det gjorde seg virkelig å få frem den naturlige trefargen! Ble meget pen, og med hvit snobbe stripe og greier! Flere bilder ser vi frem mot! Jobber du med innredningen nå for tiden eller? Hav Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 11.Februar.2010 Del på Facebook Svart 11.Februar.2010 En kan jo spekulere i hvorfor noen velger å male over et så pent skrog som dette!? selve skroget ser jo flott ut utvendig i hvertfall, selv om skansekledningen ser lit sliten ut Se det ja! Det ble jo en helt annen båt når du fikk vekk den ekle blåfargen! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Morten T Svart 11.Februar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Februar.2010 Det neste som står for tur før sommeren er ny skansekledning og sliping/nating av dekk.. styrhuset skal også slipes ned for å males på nytt.. så har litt arbeid foran meg... Men har meldt meg på Hardanger Trebåtfestival til sommeren i Nordheimsund så eg må jo stå på... Sitér dette innlegget Link to post
Svaap Svart 11.Februar.2010 Del på Facebook Svart 11.Februar.2010 Dette bør jo være mulig å få tak i! Jeg sender dem en mail! Hei Lena! Fikk du noe respons på mailen din angående Arbocol? Jeg forsøkte å sende selv, men fikk en feilmelding.... Vært flott å fått tak i en eske med denne massen... Sitér dette innlegget Prosjektet SVAAP og Prosjektet MINDE Link to post
Bartesam Svart 11.Februar.2010 Del på Facebook Svart 11.Februar.2010 Sjekk denne tråden innlegg #20 Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Svaap Svart 11.Februar.2010 Del på Facebook Svart 11.Februar.2010 Takk.. Da får jeg finne noe annet når den tid kommer.. Sitér dette innlegget Prosjektet SVAAP og Prosjektet MINDE Link to post
Bartesam Svart 11.Februar.2010 Del på Facebook Svart 11.Februar.2010 Er noe dritt når et produkt som dette forsvinner pga at det er litt helsefarlig. Er jo ikke noe natemasse som rekker Arbokol til knærne en gang Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.