Jump to content

Hortentreffet 18-20 juni 2010

Jorg-1

Recommended Posts

Da er Mariell allerede på plass.

Ser greit ut her, eneste jeg lurer på er merkingen.

Står "reservert baatplasstreff.no Fredag 17. til søndag 20. på endel lapper.

Men også innimellom, lapper med"reservert Sjøfartsfilm Torsdag 17 kl.12.00. og Fredag 18 kl17.00. ?????

Noen som vet noe om dette. Kan vi ikke ankomme og begynne rigging før Fredag ettermiddag???

Ellers ser bryggene bra ut. Tar ei runde å fjerner noe flytetau fra flytebrygga. Kjedelig å få det i propellen ved tillegging.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Hei...flott du passer på Mariell.

Jeg har blitt oppringt fra HHV og det ble forespurt om en båt 32 fots skøyte som skal ligge der til fredag kl 17...i forbindelse med noe filmopptak. Vi er vel 5-8 båter i løpet av torsdag/fredag...før resten av de påmeldte kommer utover fredagen... Regner med at det er plass til denne "filmbåten" til da.

Vi sees.

Mvh Jørgen

Ok, da skulle det ikke være noe problem. Reservert lappene står kun på spuntveggen. Ikke noe reservert lapper utover flytebrygga.

Er uansett plass til mange 32 fotere her. Var redd det var noe større som skulle komme.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Jeg er ihvertfall ferdig. Hvis man ser bort i fra at TSG fremdeles ikke har klart å skaffe meg primerpume (sånn el choke pumpe) som jeg bestilte I FJOR. De sa den var på vei fra Belgia, for ca 3 uker siden, og i dag fikk jeg beskjed om at de ikke hadde den på lager i Belgia, samme beskjed som i fjor :discuss:

Det der er dårlig. Så nå må jeg dra uten choke på motoren, og med en boks startgass isteden :boxing:

Det blir vel at jeg må bestille den fra et annet sted. Som husker å skaffe den.

Ellers er jeg klar.

Hvordan er det man hilser havnen ? Ett langt tut ? :flag_bp:

Føkk deg...

Hei Brodern!

Er jo bare og følge stimen ut oslofjorden.

Alt er pakket og klart her også,reiser så fort rederinnen kommer fra jobb i morgen tidlig.

Vi gleder oss til og være med på treffet for første gang.

Er det mulig og få en stemningsrapport fra de ankomne :flag_bp:

Jo jeg finner jo frem, men for meg er det viktig med GPS på sjoen. TÅKE. Greit å vite hvor man er, og hvor skipsleia og de store gutta kommer.

Men har gps på noen telefoner, og kan plukke ut den fra bilen.

Men Magellanen hadde jo vært grei da :boxing:

Ladekabelen ligger jo i sekken jeg tok med fra hytta, men resten er søkk vekk.......

Føkk deg...

Hei dere, i år har ikke vi anledning til å komme landeveien for å hilse på.

Er det mulig å innbetale noen kroner til en konto for å få kjøpt seg noen lodd? Og har dere noen i såfall til å sjekke loddene? Jeg har vinnerflaks!

Det er jo greit å støtte båtplassen litt.

Bra Brodern! Ha et hyggelig båttreff! Hadde jeg ikke vært nødt til å ta hensyn til familien hadde jeg heller ikke feiget ut. Sur kjerring og ditto unger orker jeg ikke. Jeg får lov til å bruke altfor mye tid og penger på båt (sammenliknet med andre ting) mot at jeg tar hensyn til familiens (les konas) ønsker.

Det er lov å feige ut :) Jeg SKULLE til Horten i dag jeg :sailing: Bølja greit utpå en stund så vi tok det med ro. Brukte ca 3 timer fra Solvik og ned hit, inklusive en tur innom sætre for å fylle opp tanken.

Nå regner det litt, men er helt greit :) Har nettopp stekt båtpoteter, og før i dag ringte jeg Peppes og bestilte pizza :)

Men har gjort noe inni albuen. det sa knekk når jeg satte opp en lampe for noen dager siden, så den venstre armen er omtrent ubrukelig. klarer ingenting, og det er håpløst for meg som er venstrehendt.

ellers er det rolig her Skipshunden på Marida ramla i vannet og plaska rundt en stund, og før det var det noe krøll med strømmen. Men det er heeelt fint :)

Føkk deg...

Hei alle sammen....

Var ikke helt det været vi hadde bestilt...eller blitt lovet....så vi håper at morgendagen byr på sol og pent vær.

Det står faktisk stil og ære av at "Brodern" har ankommet fra Oslo med treffets minste båt...han feiga ikke ut....hehe.

Vinden har gitt seg for lengst og temperaturen er helt grei....men det regner nå dessverre...

Hadde avbestilt partyteltet da det var meldt veldig bra vær i helgen....men været er det ingen som kan gjøre noe med.

Program for morgendagen 19/6 er:

kl 12-13- Bruktmarked

kl 12.30- Avgang gåtur til BilXtra (Proff bilsenter) og stor båtutstyrsbutikk i Horten. 10 min gange.

kl.13.00- Loddsalget starter.....

kl.15.00- Spleisekurs ved Gerhard

kl.16.00- Leker for barn...og voksne...v/Tassen

kl.17.00- Julegrana tennes.

kl.18.00- Felles grilling+samvær+allsang og trekning lotteri fra ca 19.30....Konferansier Runo-Tine IV

Masse gaver på premiebordet....som ikke går under for fjorårets premiebord...og det er flott.

Her et bilde fra gangbrua over kanalen.

180620101374.jpg

INFO: Baatplassenvimpler selges hos Jorg-1...Chica. Båt nr 2 babord ut flytebrygga.

LANDSTRØM: Kun lading....er dessverre ikke rom for varmevifte, kaffetrakter og varmtvannsbereder.

HAVNEAVGIFT: Kr. 100,- pr.døgn. Betales Tine IV...Båt nr 1 styrbord ut flytebrygga.

Redigert av Jorg-1 (see edit history)

Det merkes at man har liten båt når man ligger imellom en Princess 35 og en Inter 9300, hehe. Men vi har det fint alikevel vi. Er litt gjerrig på batteriet, men skal kjøpe meg en ny lader og kabel i morra, så får jeg ihvertfall starta på søndag :)

Været er bedre nå, lite regn og mange glade mennesker :) :sailing:

Føkk deg...

Beklager, men jeg feiget ut pga av vinden i dag.

Bastard det er ikke vinden du er redd for,jorg kom samma veien uten problem og da i det værste midt på dagen .men sjønner godt dere ikke vil utsette damene for litt bølger,men når det kommer folk fra Oslo i en 17 foter.Da kan alle komme , det er bare å ta av seg hatten for Brodern.Helt konge,sånn er det når du vil på treff.Er jo ikke farlig å reise selv om det blåser litt,men klart det er mindre behaglig med div båter.

All honør til alle som har kommet,det blåser mye innimellom.Nu klokken 04.30 har det roa seg litt.Men litt vind må man tåle når vi driver med båt å båtliv,dette er ikke værre enn at du kan gå med det meste av båt.Om ikke så blir det få turer i året om det skal være stille pent vær.

Har ikke telt over ,men det er rimlig fult.Noe som gleder oss stort vi som jobber med dette,håper det kommer flere idag. Det er jo året's show med loddtrekning idag ,bare det er jo reisa verdt.Som vanlig et premiebord som slår det meste vil jeg mene,så det er bare å hive seg i båten å komme på treff .Da sees vi å høres på kanal 77 :flag_bp:

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Hei Tine IV og alle deltakere på Horten treffet ,

må bare få ønske dere lykke til med treffet ,

jeg skal og feire i dag, blir sjøsetting i dag hehe... sent... men blir godt å få vann under kjølen igjen, siste uken har vært rimelig hektisk men nå er det klart men blir ikke tur opp til dere får nøye meg med skjærgården her nede i sør ,her er det sol delvis skyet og liten bris

Kos dere på treff

Mvh Fru og hr LALUNA II :cheers:

Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...